SBS

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:18

hey
dit topic is al vrij oud, maar ik was aan het zoeken of er nog iemand een sbs had Knipoog
Ik heb dus een belgisch sportpaard, hij wordt deze week 9 jaar.
Zijn vader is Hamlet, die is KWPN gekeurd, langs vaderskant frans bloed (I Love You, van Almé. En de vader van z'n moeder is Gotthard)
Lutin zijn moeder is helemaal frans bloed.
Dus in feite 3/4de frans en 1/4 hannoveraan.

Hij is dus springen gefokt en doet dat ook vrij goed (kan parcours 1m20) maar ik rij hem dressuurmatig, dat kan hij ook vrij goed.
Qua karakter is het toch echt wel frans hoor, vrij gevoelig (het is een nogal fijn fragiel paard) maar temperamentvol.

Een paard op de manege die is ook sbs, maar die heeft dan weer een heel rustig karakter, die eet elke dag verschillende scheppen sportmengeling, aangemengd met haver en gerst. En dan gaat hij net ietsje vooruit.
Dus net als in alle andere stamboeken van de warmbloeden, denk ik dat er veel verschil zit in karakter (en zelfs exterieur)
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen



Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:21

ow die foto's heb ik daarnet bekeken, heel mooi paard! Loopt ook leuk he. Trouwens in het sBs is er wel veel verschil hoor. De ene is echt slank gebouwd maar hebben dan een vrij hevig temperament, en de anderen zijn dan steviger gebouwd en rustiger Scheve mond
Lutin heeft trouwens weer te wild gedaan op de weide en staat een beetje kreupel Ik hoop dat het doorgaat dat ik een weide van de achterbuur mag huren, en dan kan hij dag en nacht buiten, ook geen ijzers meer op waar hij last van kan hebben enzo. Hij is namelijk nogal roekeloos als het erop aankomt waar hij zijn hoeven heen gooit Scheve mond zijn linkerkogel achteraan ligt al open, en vooraan de hoefballen zijn ook niet zo behaard meer...
Maar nu gaat hij elke dag maar 1/2 tot 1 uur op de wei en dat is eigenlijk wat weinig voor hem. Hij wordt er trouwens wel mentaal rustiger van als hij buiten staat. In zijn stal wordt hij gek
xxx
ps: zal vanavond de digi ook nog eens meenemen Lachen

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:06

hey
de foto's staan op ITP... ("Lutin op de wei")
Helaas lukt het me nooit om hem op de foto te krijgen zoals hij echt is, ik druk steeds te vroeg of te laat en krijg nooit de foto's die ik wil.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:58

hey
ik vind het dus fantastische paarden, deze fransgefokte warmbloeden. Alleen... Ze staan dikwijls vrij hoog in het bloed, waardoor ze wel eens erg gek kunnen doen. Lutin heeft waarschijnlijk een ligament in zijn kootbeen verrokken Scheve mond De veearts is vanmorgen geweest. Heb nu ontstekingsremmers gekregen en mag 8 dagen alleen maar stappen Scheve mond Ben eens benieuwd hoe lang dat stappen stappen blijft. Lutin heeft meestal energie voor 10.
Dat is wel een nadeel aan die bloedpaarden. Ze zijn én heel energiek en temperamentvol, én ze zijn zo fragiel he
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:14

he Powertje, van waar ergens ben jij? Er staat Oost-Vlaanderen. Woon ik ook Knipoog Ik dus tegen Sint-Niklaas
aan je toc te zien rij je lrv, bij welke club?
xxx
ps: chique paard hoor!

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers