nieuws over ICS erkenning

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:08

Nou ik vind de hele situatie van twee stamboeken voor één ras echt belachelijk. Ik weet nog wel dat ik net een Tinker kocht en er niets van snapte. Nu weet ik nog niet hoe het precies zit, maar naar ik heb vernomen is er een fikse ruzie geweest en waren er toen ineens twee stamboeken. Hoe bestaat het???? Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat ik dit ontzettend onhandig vind. Laat de beide clubs de persoonlijke vetes aan de kant zetten en laat er weer één stamboek komen, dat is een stuk overzichtelijker voor Tinkereigenaren.



peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:41

tinkernikky schreef:
Wij hebben uiteraard na alle twijfels en het lezen van geruchten zelf ook maar eens rond gebeld en gemaild.
Wat iedereen kan doen trouwens


Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de PVE met de vraag of er alsjeblieft één stamboek kan komen voor de Tinkers!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:47

Citaat:
Geachte mevrouw Peek,

De Ierse overheid heeft na langdurig overleg met de Irish Cobs besloten om in maart 2004 de erkenning als stamboek in te trekken, omdat ze van mening zijn dat deze organisatie niet voldoet aan de Europese regelgeving. Dat betekent dat in Nederland ook geen basis is om een dochter van deze organisatie te blijven erkennen. Derhalve is een procedure opgestart om de erkenning in te trekken.

In Nederland is een stamboek actief voor deze paarden, het Nederlandse stamboek voor Tinkers. De commissie ETP heeft al vanaf de start van de Nederlandse Irish Cobs gevraagd om samenwerking te zoeken met de reeds bestaande organisatie. Dat zullen we nu weer vragen. In dit overleg zal ook zeker ter sprake gebracht worden hoe voorkomen wordt dat fokkers onnodig allerlei kosten voor een tweede keer moeten maken. Overigens wist de Nederlandse ICS dat in Ierland al langer discussie bestond over de erkenning in Ierland en is deze organisatie zelf verantwoordelijk voor de juiste informatie aan haar leden (en dus ook de aansprakelijkheid van de kosten).
Met vriendelijk groet,
Margo Vonk


Nou, deze brief laat weinig onduidelijkheden over dacht ik zo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers