shetlander

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:23

waar moet je op letten als je een (mini) shetlander koopt?

Wat hebben jullie betaald voor je shetlander?

De kleur en prijs hangen samen==> welke kleuren zijn duurder?

weet iemand nog een goede betrouwbare stal/ mangege/ persoon waar je leuke shetlandertjes kunt kopen?

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:47

Haay, ik denk niet dat de kleur van een mini uitmaakt voor de prijs. Ik heb een ruintje van 6 voor 500 GULDEN gekocht... met veulen papiertje.
Waar ik op zou letten is: of hij al eens hoefbevangen is geweest, op de stand van de benen (ze hebben vaak Xbeentjes) en ja gezondheid!
veel plezier met n shetje kopen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:20

Kleur maakt juist wel veel uit. Voor een vosje of een zwarte betaal je minder dan voor een bonte, een valk of palomino oid. Er zijn veel leuke pony's te vinden op internet. Stal Ace heb ik goede ervaringen mee.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:29

Ik heb er gewoon eentje op de paardenmarkt gekocht. voor 65 euro. Hij hoeft voor mij niet mooi te zijn of goede gangen te hebben. Hij hoeft alleen maar lief te zijn. Zie profiel, onderaan.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:25

Over de prijs valt dus zeg maar eigenlijk niks te zeggen.
Zoals als Dennis al zegt; voor een palomino, bont, appaloosa, valk en dat soort is veel duurder dan een simpele vos of zwarte shet.
En dan heb je nog de papieren. Er zijn zat shets zonder, en die zijn dus goedkoper als shets die wel papieren hebben. En als ze papieren hebben; zijn ze goed gekeurd? En de prijsverschillen tussen merrie/hengst/ruin telt ook mee, want met een ruin kan je niet fokken dus zou die weer goedkoper zijn. Dan heb je nog de leeftijd. En of ie beleerd is. Voor een shet die voor de kar en onder het zadel beleerd is is nl weer duurder als een shet die alleen maar aan een halstertje gewent is. Dus over de prijs valt weinig te zeggen. Tenzij jij al wat eisen hebt? Wat voor een pony het ongeveer meot worden en of hij al beleerd moet zijn?
Voor de rest zou ik als ik jou was gewoon hier en daar bij fokkers of handelaren gaan kijken, maar let wel goed wat je koopt! En laat hem anders eerst door de DA keuren en neem hem een paar weken op proef.
Veel suc6 ermee! Pling