Tinkers: Drummen met achterbeen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Tinkers: Drummen met achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 22:54

Ik had Flanna vast in de bak aan haar teugels en ineens begon ze met haar achterbeen te 'drummen'. Heel ritmisch op en neer te stampen.
Ik vroeg met nu af wat dat betekend Verward T zag er wel erg imponerend uit.

Een andere tinker van stal doet het ook wel eens als ze los is gegooid in de buitenbak.
Het is niet het stampen dat ze wel kunnen doen als ze mok hebben..
volgen jullie het nog?? Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:18

gam stampt heel soms met een achterbeen maar ik ga er altijd maar vanuit dat hij jeuk heeft. vanmiddag deed hij het toevallig nog op de poetsplaats.

maar jij bedoelt iets anders dus? Verward

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 23:26

Jah, ze ging heel breeduit staan en zakte en beetje door haar achterbenen heen en ging heel ritmisch stampen.
Net zoals een konijn kan doen ( Clown beetje gekke vergelijking, ik weet het Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:29

Ow dat, de verklaring die ik ervan begrepen heb is de volgende: Een paard heeft mok (of het gehad), om aan die jeuk te ontkomen, stampt hij zo erg met zijn achterbenen, hierdoor wordt de jeuk minder erg, en maakt hij een pijnstofje aan. Dit is verslavend, dus als ze er zin in hebben, beginnen ze te stampen, want dat is een fijn gevoel. Ik heb het wel eens gezien, en dat paard stond met zo'n verlekkerde smoel te stampen...
Andere manieren van stampen ken ik niet, maar van wat jij beschrijft, ook je laatste post, vind ik het er erg op lijken...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:29

Jordy doet dit inderdaad ook wel eens als hij los in de bak staat, ik dacht dat hij de enige idioot was die dat deed Tong uitsteken
Ziet er heel maf uit in ieder geval Haha!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 23:32

hihi, die gekke beesten ook af en toe..

T zou goed kunnen wat jij zegt Maya. Flanna heeft van de zomer erg veel last van mok gehad en van die andere Tinker weet ik ook dat ze het had.
(Alleen met de mok deed ze af en toe stamp........stamp.....stamp en nu was het stampstampstampstampenz.. heel ander tempo)
Momenteel is ze wel mokloos dus misschien dat ze het stofje mist Knipoog

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:26

Ja heb al veel tinkers dat zien doen! en daar waren er maar weinigen van die mok hadden/of hebben gehad!!!
Ik had bij mijn "verzorg"tinker het idee dat ze dat deed als haar sokken begonnen op te drogen ........ waarschijnlijk dat dan het zand/modder begint te jeuken?! .... Heb ik zelf trouwens ook als het zand/modder op mijn handen op droogt Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:18

Spix zet soms met een dreun één van z'n achterbenen neer en het lijkt me inderaad voor de jeuk te zijn of misschien een slapend been zoals wij ook een slapende voet kunnen hebben? Ik doe dat dan nl. ook, staan stampen om die voet "wakker" te krijgen *LOL*

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:14

king ging het altijd doen als hij weer mijt had, maar in dat tinkerboek staat ook een leuke verklaring;
tinkers die in de moerasachtige gebieden leefden waren soms erg ver bij elkaar vandaan en als ze dan gingen stampen met hun benen dan dreunde dat heel ver door in de grond,
zo konden ze uitzoeken of er meer tinkers in de buurt waren,

zoiets was het tenminste wat er in dat boek stond,
als iemand weet hoe het er precies stond verbeter me maar...
op zich wel een praktisch idee Haha!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:58

SuperRoos schreef:
king ging het altijd doen als hij weer mijt had, maar in dat tinkerboek staat ook een leuke verklaring;
tinkers die in de moerasachtige gebieden leefden waren soms erg ver bij elkaar vandaan en als ze dan gingen stampen met hun benen dan dreunde dat heel ver door in de grond,
zo konden ze uitzoeken of er meer tinkers in de buurt waren,

zoiets was het tenminste wat er in dat boek stond,
als iemand weet hoe het er precies stond verbeter me maar...
op zich wel een praktisch idee Haha!



ja het is wel zo dat de anderen "terug"gaan stampen dus misschien zit er wel een kern van waarheid in ?!?!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 19:45

Op een ander forum kreeg ik ook al een soortgelijk antwoord zoals zuperroos zei!
Heb net even snel in het tinkerboek gekeken en daar stond het idd vermeld. Ik ga nu naar Flanna maar zal vanaaf of morgen ff kijken voor het paginanummer!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:53

Ja het kan inderdaad mok zijn. In de vakantie heb ik gewerkt op een stalhouderij en een tinker deed het daar ook. Vooral 's nachts.
Maar omdat je zegt dat ze nu geen mok heeft denk ik ook dat het misschien jeuk was ofzo.

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:17

dit is heel vaak het gevolg van mijt. Veel mensen denken aan mok, maar vaak is er geen mok te bekennen. Rover doet dit ook en onze vorige merrie ook. Het komt doordat die sokken geen lucht doorlaten, en dan gaat alles een beetje broeien en dan die mijt dus. Er was ooit een middel (Sebacil velen zullen het wel kennen) dat hiertegen hielp, maar dit mag niet meer gebruikt worden omdat het heel giftig is. Afgelopen week heeft Rover tegen de jeuk een spuit gehad van de dierenarts, moet misschien nog een keertje, maar hopen dat het helpt!
Een andere verklaring waardoor ze kunnen stampen is dat de knieschijf op slot schiet, door te stampen schiet die dan weer los. Ik heb deze vraag ooit aan de BIt gesteld en deze antwoorden kreeg ik hier dus op. wat me ook opvalt is dat ik og nooit een tinker met zijn voorbeen heb zien stampen, maar alleen met de cahterbenen....

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 23:09

Op blz 27 van het boek Tinkers, bonte paarden uit Ierland staat een stukje over het stampconcert dat sommige Tinkers geven.
(Mijt/mok/communicatie?)

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:20

Doet Shay ook .
Soms is het maar 1 harde dreun en soms ook een paar keer achter elkaar. De Tinkers van kennisen van me doen het ook (2 stuks)
Misschien wel een Tinker - tik ?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:19

Sarah doet het ook. Volgens mij gewoon jeuk. Van de zomer deed ze het ook, na een kuurtje Vetaderm was het over dus daar ben ik nu ook weer aan begonnen.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:53

lijkt me ook mok jah....duuk doet het niet.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 15:39

Flanna heeft momenteel absoluut geen mok(checken we dagelijks) en als ze mok heeft stampt ze op een totaal andere manier op de grond...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:31

Spix heeft ook nog nooit geen mok gehad en toch DREUND hij ook wel 's een achterbeen neer. Dat is maar zelden maar toch "telefoneerd" hij dus af en toe 's of er in de buurt geen tinkers meer zijn als ik het zo goed begrijp *LOL* De GSM van de tinkers

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:50

Mijn vezorg tinker doet het ook wel eens onder het eten...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:03

ach wat een schattig verhaal van die zoekende tinkers... ik weet het niet hoor Rolleyes

jellie, bedoel je als stampertje met 2 achterbenen stampen?!!? Wow!

is het wel tinker eigen? moeten we het ook niet eens aan andere paardenrassen vragen? Lachen

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:46

nog zoiets,met voorbenen stampen bij het eten,dat doet duuk wel altijd,en houdt hij zijn hoofd helemaal schuin en gooit alles uit de voerbak... lekker offtopic Bloos

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 02:21

Pellie schreef:
ach wat een schattig verhaal van die zoekende tinkers... ik weet het niet hoor Rolleyes
jellie, bedoel je als stampertje met 2 achterbenen stampen?!!? Wow!


Nee zo luxe stampt ze niet. Ze stampt met haar linkerachterbeen en zakt op de een of andere manier een beetj edoor het andere been.
En shaked met haar kont terwijl ze ritmisch met haar voet stampt Knipoog

Ik denk ook dat ze op zoek was naar haar mobieltje Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:16

heeft gam niet Haha!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:24

Pellie schreef:

is het wel tinker eigen? moeten we het ook niet eens aan andere paardenrassen vragen? Lachen


Mijn Clydesdale doet het ook, zelfs als hij in volle draf is, staat hij opeens stil om te gaan stampen, erg raar gevoel als je erop zit Haha!

De oorzaak weet ik ook niet, hij heeft geen mok, geen mijt, het lijkt gewoon een rare zenuwtic waar hij inderdaad van lijkt te genieten aan z'n koppie te zien.

Afbeelding