Wie heeft er allemaal een Achal-Teké???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:29

Ik heb er een. een anderhalfjarig hengstje. Hij is ontzettend lief en houd van aandacht.
De mensen op de pensionstalling zeggen dat ze nog nooit zo'n rustige hengst (maakt niet uit dat hij nog zo jong is) hebben meegemaakt. En ik moet zeggen, hij is rustiger en welgemanierder dan de tweejarige ruinen die wij hier hebben staan (fries, kwpn'er). Zijn opa is ook zo rustig en heeft zonder problemen meegedaan met wedstrijden waar ook merries meelopen.

Hij is wel jaloers. Als ik de andere paarden langsga om ze een aai te geven, staat hij me de hele tijd in de gaten te houden. De eerste keren ging hij dan staan hinniken en en tegen de deur bonzen, want ik ben van hem en hoor dus volgens hem niet de andere paarden aandacht te geven Haha! .
Nu is hij dus zover dat hij het accepteert, maar hij houdt het nog wel steeds in de gaten.


zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:37


zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:12

Nee hoor, Akhal-Teke's komen voor in alle kleuren die er beschikbaar zijn onder paarden. Alleen champagne is voor zover ik weet nog niet voorgekomen.
Het is wel zo dat een van de raskenmerken is dat ze een metaalglans over hun vacht hebben, maakt niet uit welke kleur vacht ze hebben, het overgrote deel heeft die glans die hen zo beroemd maakt.
De goudkleurige en zilverkleurige paarden onder dit ras hebben het ras beroemd gemaakt.

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:32

You're welcome.

Als je meer vragen hebt, kun je ze altijd stellen.

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:28

Tinkelbel schreef:
Mijn vriendin verzorgt een Achal Tekkenir.
Heel mooi beestje.


Weet je hoe het paard heet?

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:42

Heb je toevallig ook een foto van 'm, want die foto die je er hier in hebt gezet komt van een amerikaanse site af. Of heeft je vriending 'm uit Amerika?

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:14

Er is een hengstenhouder in Groningen en een fokster ook ergens bij Groningen in de buurt evenals iemand die een volbloed akhal-teke ruin heeft en twee niet pure akhal-teke merries.
In België is er ook een fokster.
En ik met mijn ene paardje in Zeeland.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers