Welsh A

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gilian
Berichten: 303
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: hoogvliet

Welsh A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 12:23

wie heeft er ook allemaal een welsh a hengst, liefst een jaarling..
ik heb er namelijk ook 1 van 9 maanden en ik wil wel weten hoe jullie met hem omgaan

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:40

ik kan je niet helpen sorry!!! maar ik wil wel eens een foto zien!! welsch'jes zijn zo schattig!!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:53

Op de fokkerij waar mijn welsh staat, hebben ze veel Welsh A's, hengsten/merries/veulens/jaarlingen..
Als je wat wilt weten, pb me maar!

Groetjes

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:04

hih ja daar hebben ze der indd ergggg veel Tong uitsteken

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:06

Ik heb ook een welsh A hengstje. Van nu 1 jaar en 8 maanden precies!!! Haha!

Hoe ik ermee omga?
Gewoon zoals met elk ander paard.
Hij heeft op super jonge leeftijd alles al geleerd, is dus verkeersmak, kan netjes luisteren, doet alles wat ik vraag enz.
Op die manier is hij nu super lief(en speels).
Daarnaast heeft hij 2 buurvrouwen waar hij ook niet op reageerd, dus wat willen we nog meer Haha!
Wat hij de hele dag doet?
Gewoon gezellig in de wei vertoeven met een vriendje. Niks moet en alles mag. Ik vraag dus helemaal niks van hem, maar als hij even moet luisteren bv stilstaan om te poesten, of komen eten, of een wormenkuurtje dan maken we daar geen probleem van. Hij is dan ook wel ontzettend makkelijk.

Het leuke aan hem is toch wel, dat als hij me hoort dat hij hinnikt naar me, ja, daar is het baasje...Verder het ondeugende koppie erop.
Perfect beestje dus.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:35

Ik heb een tweetal hengstjes verzorgt vanaf dat ze 1 waren tot 4 jaar.
Eerst was het een kwestie van vertrouwens winnen, dat lukte vrij gemakkelijk met een hoop geduld.
Lekker wandelen en poetsen, in het begin zn 3x per week om vertrouwen te winnen, later minder. Lekker over de weg lopen om ze verkeersmak te maken.
Alleen bij merries waren ze wel eens lastig, door duidelijk op te treden werd dit gedrag ook beter.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:52

Een tip: consequent zijn! Welsh hengstjes kunnen ontzettend bijdehand zijn. Veel mensen zien ze als knuffelbeestjes en hebebn de neiging ze ook zo te behandelen, maar je moet erg duidelijk zijn. Met een goede opvoeding kan je er een geweldige pony aan hebben, daar zeg ik verder niks van!

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:43

Ik verzorg een Welshje en die wordt in Juli 1 volgens mij... Hartstikke lief beestje alleen een eigen willetje dus streng zijn is bij haar ook nodig...