[Tinker] is Jumper vals,wat kan ik doen?

Moderators: balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tivoli

[Tinker] is Jumper vals,wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 18:31

W hebben drie tinkers,twee heb ik zelf zonder problemen ingereden,en met de derde,Jumper ben ik nu bezig.
laatst ging ik er in alle rust na het longeren op hangen,ze stond heel rustig en mijn moeder had haar vast.
ineens begint ze te bokken,pleurt mijn moeder met haar buik in het hek en gooi mij eraf...ik lig op de grond,wil net overeind komen als ze met beide achterbenen achteruit trapt en ik nog net kan bukken.
sinds die dag doet ze weer heel lief,maar achter je rug om valt ze je aan!
je loopt in de wei en ze komt lief snuffelen,en even later draait ze zich om en valt me keihard aan!
is ze vals? waardoor komt dit?
hoe moet ik verder?
wie helpt mij of heeft dit ook meegemaakt???

Nou en.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 18:36

nee dat ik haar niet kan vertrouwen was ik al achter Bloos
maar de eerste weken heb ik gewoon met haar gewerkt znder dit gedrag....sinds ze me eraf heeft gegooid doet ze zo "vals"....
en hoe moet ik verder met inrijden? ik kan nauwelijks op haar rug drukken..... ze word snel kwaad en haalt echt uit om mij te raken.... ik snap dat paard niet meer... Verward

Nou en.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 18:49

nou,ze heeft flink op haar donder gehad van mij toenze me aanviel,maar als ik echt ga slaan,ik ben bang dat ze dit juist doet omdat ze onzeker is en wat heeft meegemaakt...vandaar....

Nou en.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 19:01

okie,zal ik een sproberen,het gevaarlijke vind ik namelijk dat er ook veel kinderen langs de weides oplopen,zoon kindje zal er maar de wei inlopen! het moet echt ophouden.....maar aan de andere kant.... volgens mij haat ze me pas echt als ik haar naar haar idee "zwaar mishandeld heb"

Nou en.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 21:29

Mariska_28 schreef:
Hoe doet ze met longeren? Dat is een machtsspelletje bij uitstek. Zorg met longeren dat jij bepaalt welke kant ze op gaat en hoe hard ze gaat. En als ze het dan goed doet veel belonen. Echt erop gaan slaan zou ik alleen op HET moment zelf doen, dus als ze bijt of trapt, maar probeer verder zelf zo rustig mogelijk te blijven...
Succes ermee!!

ja dat met longeren gaat goed,ze werkt zelfs erg graag...loopt netjes en briest veel...maar zodra ze los is,in haar wei of stal of als je teveel aan haar zit,gaat het knopje om.... ik weet zeker wel dat ik haar nu moet opvoeden,vandaar juiust dit topic mensen... Knipoog
de vraag is,wat kan ik doen behalve slaan,en veel grondwerk(freestyle)
zodat ze weer een beetje handelbaar wordt? leuke dingen doen lijkt me geen optie,ze ziet tog niet in dat ik dan lief voor haar ben.....
wat denk jij?

Nou en.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 22:20

we hebben naar haar rug laten kijken,is niets mee aan de hand...
ze vertrekt niet van de pijn als je erop drukt,maar als er druk ontstaat op haar rug,dan word ze gewoon lijp...

Nou en.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 14:25

ik denk toch echt dat het puur dominantie is,ze doet het ook naar de andere paarden...

Nou en.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie