chips of tongnummers bij haflingers?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

chips of tongnummers bij haflingers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 22:38

Mijn verzorgpony is een stamboek haflingermerrie, maar een handelaar is ergens haar papieren kwijtgeraakt, en nu weet ik haar stamboeknaam dus niet.

Nu weet ik dat Friezen vroeger allemaal een tongnummer kregen en tegenwoordig gechipt worden. Is dat bij haflingers ook zo? Ik hoop dat iemand het weet, ik ben al een hel tijd op zoek naar info over haar!!

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:03

Volgens mij niet hoor ik heb nooit iets gezien.
Ze krijgen volgensmij alleen een tekening van het hoofd en een vermelding van aftekeningen op het stamboekpapier.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:15

Heette ze al zo toen je haar kreeg?? En weet je misschien wat de vader zou kunnen zijn? Dan moet je namelijk gewoon even een mailtje sturen naar de KVTH en daar kunnen ze wel verder helpen!!
En weetje ook zeker of ze gechipt is? Anders zou je de DA langs kunnen laten komen om de chip te lezen dat is ook weer handig voor de KVTH.
Gewoon even langs de DA rijden scheelt je ook weer voor rij kosten.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 00:38

Als de fokker achterhaald kan worden, moet die voor het kvth bevestigen dat het idd dat paard is. Dan krijg je er nieuwe papieren bij. En nee, haflingers hebben geen tongtattoo.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 21:38

Het prbleem is dus dat ik niets van haar weet. Geen vorige eigenaars, geen naam, geen stamboeknummer, helemaal niets. Zonder naam of nummer kunnen ze me bij het stamboek niet verder helpen, en ze is vrijwel zeker oostenrijksgefokt, dus de fokker achterhalen wordt ook lastig. Ik weet niet of ik ooit achter haar identiteit kan komen, maar ik blijf proberen!!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 09:55

Als ze oostenrijks is moet ze op haar linkerschouder een brandmerk hebben van een H met een T erboven. Tenzij ze nog heel jong is.