Tinkerfokkerij: KI

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Tinkerfokkerij: KI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 17:49

Hoi, zal even de titel verduidelijken:
Op het moment zijn er bij het NST vrijwel geen hengsten die via KI dekken, terwijl er volgens mij wel vraag naar is. Ik sprak namelijk een tijdje geleden een zo'n Hengstenboer die mij vertelde dat er meer vraag was naar Tinkerhengsten die via KI dekken.
Ik weet er wel eentje in Alphen te staan, maar die vind ik niet mooi, en daarnaast is die ook veel te groot voor mijn merrie.

Ik weet wel dat het NST een jong stamboek is, maar weet iemand of er in de toekomst meer met KI gedekt gaat worden? En hoe zit dat bij het andere stamboek, het ICS?

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:11

geen idee hoe dat zit tegenwoordig hoewel ik KI meer voorkeur geef dan natuurlijk dekken.
o.a. vanwege CEM en de bereikbaarheid.

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:24

De hengstenhouders mogen dat zelf beslissen, maar mogen maar 1 van de 2 doen en dan is natuurlijk dekken volgens mij handiger. Viir KI heb je volgens mij een een of andere opleiding of zo nodig.

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:58

Voor KI moeten de meeste hengsteneigenaren naar een KI station. Kost extra geld en werk. En veel eigenaars van merrie Tinkers/Irish Cobs willen toch liever een natuurlijke dekking. Dit komt denk ik omdat KI nog redelijk onbekend is bij de meeste merriehouders. Ikzelf heb mijn merrie natuurlijk laten dekken, vind het echt "natuurlijker" (duhh..Lachen). Maar ik kan mij voorstellen dat als je een merrie hebt en geen vervoer of een moeilijke lader ofzo dat KI een uitkomst kan zijn..

Ik weet dat bij de Irish Tinker Stable http://www.irishtinkerstable.nl volgend jaar in ieder geval Bradley weer op KI staat, en volgens mij wou Henk (de eigenaar) er nog 1 op KI zetten, maar ik weet niet welke..

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:16

Volgens de advertenties dekt Shakespeare ook via KI Lachen *maaaaar ik weet het zo even niet zeker hoor Lachen *

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:10

Mariska_28 schreef:
Ikzelf heb mijn merrie natuurlijk laten dekken, vind het echt "natuurlijker" (duhh..Lachen). Maar ik kan mij voorstellen dat als je een merrie hebt en geen vervoer of een moeilijke lader ofzo dat KI een uitkomst kan zijn..



En de plaats is OOK heel belangrijk! Schijnheilig Haha! Zo heb je weilandveulens en ook heel byzonder: parkeerplaats veulens!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:00

*Tequila* schreef:
Volgens de advertenties dekt Shakespeare ook via KI Lachen *maaaaar ik weet het zo even niet zeker hoor Lachen *

Aaaaah Boos! Damn, als Flet nou ergens op kikt is het wel als ik d'r kont schoon maak dus zo'n natuurlijke dekking ziet ze vast ook wel zitten Tong uitsteken En dat terwijl ik Shakespeare net zo leuk vindt....

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:02

Oversexte Flet... Tsssss