belgisch tinkerstamboek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:36

Hoe en door wie wordt er gekeurd? Wat is de rasstandaard?


Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:51

Hebben jullie geen rasomschrijving op internet staan dan?

Ik vind het een beetje raar dat er nu nog een stamboek komt.. er zijn volgens mij nu ondertussen wel genoeg stamboeken.. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar hoe ze er volgens jullie dan uit zouden moeten zien.. Verward Verward En hoe komen jullie aan die rasomschrijving?


Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:01

Oja, dus jullie hebben dan Belgische Tinkers? Heel nieuw ras? jaja...
Maar hoe moeten ze er globaal uitzien? Korte of lange rug? Hoe moet de halsaanzet? En beenwerk? Moet het een cobtype zijn of niet? Vertel eens? Ik kan me niet voorstellen dat je zomaar een stamboek op mag richten terwijl er al andere stamboeken voor zijn.. Volgens mij moet je je dan richten tot land van herkomst.. of zijn jullie dat.. Lachen

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:06

CarS"]
[quote="Mariska_28 schreef:
Hebben jullie geen rasomschrijving op internet staan dan?

Ik vind het een beetje raar dat er nu nog een stamboek komt.. er zijn volgens mij nu ondertussen wel genoeg stamboeken.. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar hoe ze er volgens jullie dan uit zouden moeten zien.. Verward Verward En hoe komen jullie aan die rasomschrijving?


Hoe komen de andere stamboeken aan de rasomschrijving?????
Laat onze buren toch ook een stamboek opzetten...hebben we lekker veel keus waar we met onze Tinks naartoe kunnen Haha!
[/quote]
In Duitsland hadden ze ook allemaal aparte stamboeken, maar die zijn nu allemaal over naar het ICS. Is wel zo makkelijk, weet je zeker dat een paard dat hier goedgekeurd is daar ook erkend en goedgekeurd wordt..

Ik weet niet wat ik hier van moet vinden.. we zien wel of het wat wordt..

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:02

ragna schreef:
Tot er inhet land van oorsprong een stamboek is.

En dat is er al 5 jaar lang... het ICS. Ik weet dat die bezig zijn met keuringen in Belgie. Misschien moet je die eens mailen/bellen?

Zowiezo succes ermee!!

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:08

Foutje van het PVE. Die hadden toen het NTS vroeg voor erkenning als moederstamboek niet door dat wat wij hier Tinker noemen daar Irish Cob heette.. Dus NTS kreeg moederstamboek erkenning.
*edit* het was nog vreemder, het PVE zei dat ze er ook meteen een moederstamboek van konden maken..ze vroegen er zelf niet om*edit*

Nou krijg ik vast NTS aanhang over me heen.. Lachen Maar het is echt zo gegaan, vraag maar aan Vonk (van PVE)

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 08:31

irish_lady schreef:
Toch herinner ik me iets anders van de brieven die Vonk geschreven heeft!

Dat waren allemaal latere brieven waarbij ze hun eigen "fout" recht probeerde te maken...

Maar voordat we in een discussie hierover verzandden.. Het is allemaal gebeurt, en we zullen zo verder moeten... Maar daarom vind ik het dus raar/jammer dat er nog weer een nieuw stamboek bijkomt met eigen rasomschrijving enzo.. Straks is echt alles wat bont is en/of sokken heeft een Tinker en daar ben ik het dus echt niet mee eens!!

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:00

Pellie schreef:
och ik hoorde vanmiddag toevallig dat er een tinkerstal in den lande met een welsh cob x tinker fokt... veulens blijven tinkers want tinkers zijn kruisingen Rolleyes toch?
En ben jij het daarmee eens?

Alle rassen zijn ooit onstaan uit kruisingen en van alle rassen lopen nu nog kruisingen rond. Maar bijv. een kruising fries x tinker is noch een Fries, noch een Tinker..

Als zij stellen dat de veulens Tinkers zijn, dan kun je net zo goed stellen dat de veulens Welsh Cobs zijn.. Cool

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:07

Heb je al eens contact gehad met het ICS? Er zijn al veel meer Belgische paarden gekeurd bij het ICS. In Frankrijk ook.. En nog veel meer landen. Het paspoort is overal geldig, dus ook in Belgie.. En zoals eerder gezegd, ze zijn bezig met keuringen in Belgie, dus misschien is daarbij wel een plaats voor jullie weggelegd (door bijv. het opzetten van een dochterstamboek van het ICS in Belgie)

Society is trouwens engels voor vereniging. Daarmee aangevend dat ze net als ICS Nederland een verening is en niet een stichting zoals bijv. het NTS. Het ICS is wel degelijk het studbook of origine (kijk ook maar eens op de site van ICS nederland (www.irishcob.nl).

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:46

ragna schreef:
luister eens volgens de belgisch WET(waar wij ons aan moeten houden). kun je in belgie geen dochterstamboeken oprichten wel kan je samen werken met andere stamboeken. en het ics neemt enkel cobs aan in nederland en dat is ook niet gelijk met ierland want die nemen ze dan weer allenmaal aan.

Iemand die er zo veel van denkt te weten.. daar kan ik niet tegen op.. Lips are sealed
Feit is wel dat ICS zowel Cobs als crossbreds opneemt (alle ICS landen doen dat trouwens)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers