HET Fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

HET Fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 11:19

HET Topic waar je alles over je fjord kunt vertellen, vragen, mee laten beleven.
Dus nie t apart over voeren, over hoe gek je erop bent, over scheren enzo
ook alles wat je ermee doet, ermee beleefd hebt, waar je trots op bent, en van mijn part ook waar je een hekel aan heb t bij een fjord !
En dat topic kan dan lekker lang doorgaan, want tenslotte zijn er steeds weer nieuwe dingen met je fjord toch

Zo heb ik anderhalf jaar geleden Pieke gekocht.Jullie hebben misschien wel eens foto's van hem gezien op 1 van de topics. Een zware 8 jarige ruin, die een heel stoer uiterlijk heeft, maar een klein hartje en een zacht karakter.
Ik train hem in dressuur, wat hij goed doet, maak regelmatig een buitenritje in m'n uppie, samen met de hond en mijn dochter rijdt hem in de springles. En ik rijd met hem in de carrouselgroep. Een heerlijk paardje, waar ik zo ontzettend veel plezier aan heb.

Afbeelding
Afbeelding

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:11

whaahha
Leuke foto's hierboven.
Die bovenste is leuk!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:59

Hey wat leuk dat hier een topic van is!!!
jammer genoeg heb ik geen foto's van hem maar een paar jaar geleden hadden wij op de manege een superleuke fjord. Hij is nu verkocht aan een instelling voor gehandicapten die lekker met hem mogen wandelen en troetelen. Hij is namelijk 25 en mocht lekker gaan genieten van zijn oude leventje! Maar wat ik over hem kwijt wil is dat ik door hem fjordjes zo leuk ben gaan vinden. Hij liep bijv. in de beginnersles en dan moest ie in galop (beginnertje kon nog geen galophulpen geven) maar dan wist ie precies van oooow nu moet ik in galop! dat was zo schattig! Hij hield ook enorm van eten! hij was gewoon een kei lief dikkertje! maar waarom ik dit hier neer zet is omdat ik kwijt wil: Yellow je zal altijd in mijn geheugen blijven als gedachte aan die superlieve fjord!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 17:25

dat is een leuk verhaal, Iawalover !
Sommige mensen hebben door manegefjorden juist slechte herinneringen en anderen, zoals jij, juist weer goede.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:31

Nou ik zou heeeeeeel graag willen dat er bij ons weer een fjordje kwam! net als annetje van bokt! die wil dat ook!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:05

Ik heb ook een fjordje, en de gekke knol blijft staan om z'n deken om te doen als hij z'n halster omkrijgt en je hem niet vast blijft houden, maar zonder halster loopt ie meteen weg Tong uitsteken

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:08

Ja ik wil dat ook heel graag!
heb echt goede herineringen aan onze lieve Jeltje. Denk altijd met weemoedt aan haar terug. Ze was zo leuk met rijden! En ze beet letterlijk van zich af in stal, maar bleef altijd een van de favorieten.
Twee jaar geleden ofzoiets, was Jellow (waar iwayalover het dus ook over heeft) altijd mijn springpaardje. Ik durf namelijk niet te springen, maar met haar durfde ik dat wel! Ze was zo leuk!
Ik kan me allen ook heel goed herinneren dat we samen onderuit gingen. Ik was ook eigenlijk veel te zwaar voor haar en haar oude beentjes konden het niet aan dnek ik. Ze zakte door haar linkervoorbeen toen we in galop zaten. Ik kan nog precies de plek aanwijzen in de buitenbak, waar het gebeurde. het was zoo eng! Ik lag daar en ik zag Jellow naast me liggen en ze bleef best lang liggen.
Na onze val ben ik een rondje met haar gaan wandelen en ze had gelukkig niks (ja geschrokken net als ik) en ze had allemaal zand tussen haar tandjes. Was wel zielig.

Ik wil een nieuwe Jeltje op de manege! Een hele lieve sterkte fjord, waar ik ook op zou kunnen rijden. Zou ik echt graag willen

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:10

Fjorden zijn maf Tong uitsteken

Ben vandaag weer buiten wezen rijden met Winnemans Haha! Ging weer super!! En hij heeft sinds deze week uitgevonden dat hij ook echt dressuur kan lopen, de mallerd Haha!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:14

En ik had vandaag les... Haha!
Ging echt zo goed! Lovers Galop ging netjes, wel een beetje vliegerig, maar ok Knipoog. Middendraf ging perfect, heel netjes beheerst en toch verruimen. En op het laatst gingen we schouderbinnenwaarts oefenen, hebben we nog maar een paar keer gedaan... En Nic is altijd zo vreselijk leergierig als het om nieuwe oefeningen gaat, dus dan begint ze zo te knorren en te snuiven Haha!. Hilarisch hoor, vooral als je dr op zit.
En volgende week gaan we springen, voor het eerst sinds 7/8 maanden.... Spannend! Tong uitsteken

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 19:26

klinkt allemaal super !
ik heb gisteren een rustig buitenritje gemaakt in m'n uppie, hondje mee en vandaag lekker gewerkt in de buitenbak

Pieke heeft overigens een eigen site

www.Kreations.nl/pieke.htm

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:29

Pablo heeft ook een eigen site! www.roosheijne.tk . Ik ga zo weer nieuwe foto's erop zetten van mijn les gister van Antoine!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:32

Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 09-11-03 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:55

Die van jou doet 't niet Tallie Boos!.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 20:03

Ipsilonka schreef:
Pablo heeft ook een eigen site! www.roosheijne.tk . Ik ga zo weer nieuwe foto's erop zetten van mijn les gister van Antoine!

ben wel benieuwd naar je ervaringen met les van A.d.B.
kun je er iets meer over vertellen, wat je daar leert >

ik heb wat moeite met je site, ik zie alleen een megafoto van een oog en geen andere foto's helaas

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:05

Nu wel Haha!

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:13

Nou gister was de 4de keer dat ik les van hem had. En gister heb ik Pablo voor het eerst in minstens een halfjaar in de linkergalop gekregen. Wat je vooramelijk leert is het rechtrichten van je paard en vandaar uit ga je verder met de rest. Zeer interessant maar zeker niet makkelijk!!!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 20:20

en hoe doe je dat rechtrichten ?
is dat rijden aan de buitenteugel ?

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:28

Vandaag lekker gereden met mijn mams in het bos! Het was mega druk maar dat mocht de pret niet drukken!
Iwan was helemaal gek geworden omdat een stel kleine kinderen lekker in de bladeren zaten te stoeien..... Soms denk hij dan dat hij een arabier is volgens mij. Raya is een echte fjord en die trekt zich er niets van aan...

Is jullie fjord een heet hoofd of een slome of er tussen in?!

Iwan is dus echt een heet hoofd en Raya is een lekkere slome

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:43

Je kunt de methode van Antoine lezen op www.hoefkatrol.com ! En als je vragen hebt kun je hem gewoon mailen dan beantwoord hij zelf jou vragen! Mijn foto's krijg ik niet geupload, dus ik probeer het morgen nog wel een keer!

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:04

Wat leuk zeg zo'n topic alleen voor fjorden.
Ik heb zelf ook 7 verzorgfjorden waar ik alles mee mag doen.het zijn 7 merries waarvan twee veulens.
De pony waar ik op rijd heeft ook al van die ondeugden heb ik haar net vastgezet draai ik me om en ze staat alweer los hoor!!
Echt weer zo'n fjordenstreek.hahaha.
Maar ondanks dat zijn het echte schatjes.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 21:06

Is jullie fjord een heet hoofd of een slome of er tussen in?!

Iwan is dus echt een heet hoofd en Raya is een lekkere slome
------------
Pieke is geen heethoofd, maar ook geen koele fjord
hij is best gauw bang, maar gaat niet echt hard (behalve als hij mag springen)

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 21:10

de site van
Antoine heb ik al eens bekeken, maar ik vind het vooral leuk om persoonlijke ervaringen van iemand te horen, wat j e ervan leert.
dat is meer persoonlijk. Jij kunt vertellen wat je van hem moe tdoen wat anders is dan je voorheen deed, toch ?

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:14

Heb die van mij letterlijk en figuurlijk uit de bagger geholpen. En ik heb hem nu al 3 jaar. Hij is nu 6,5 jaar.
Afbeelding
Zo zag hij eruit en nu 3 jaar later.
Afbeelding
3 Jaar later. Het is een echtte knuffel.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 23:20

ziet er idd heel knuffelig uit

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:24

Mijn fjord is een ijskoude Haha! Bijna nergens schrikachtig of heet voor te krijgen Haha!