Haflingerwedstrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

Haflingerwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 18:14

Hallo, ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die met hun haflinger wedstrijden rijden.

Er schijnen ook speciale haflingerwedstrijden te zijn, gaan deze uit van het stamboek? Dit lijkt me hartstikke leuk om ooit te gaan doen (eerst maar eens op les gaan). Wie heeft hier ervaring mee? Evt. ook in het noorden des lands?

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 18:54

4 oktober is een haflinger keuring in Gemert. ( er komen ook shetlanders, trekpaarden, kwpn en nrps, en natuurlijk de haflinger Haha! )

Groetjes,
Anneke

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 20:04

hai ik rij heel veel wedstrijden met mijn haflinger maar dan wel western.
Ik heb het stamboek wel es gebekd of daar niet meer wedstrijden georganiseerd konden worden maar dat ging niet.

Als jullie het leuk vinden ik start 25 tot 28 september op het nederlands kampioenschap met mijn haf.

waar manege bartels in mariemheem als ik het goed heb uit mijn hoofd

groetjes tanja

Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 21:11

Wat leuk, Anneke, ben jij daar ook te vinden met je haflinger?

Tanja: alvast veel succes! Helaas te ver om te gaan kijken.

Op de site van het stamboek zag ik idd wel een evenementenkalender, alleen weinig in de buurt.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:33

Tamoor, wij zijn daar met 4 minipony's. We hebben geen haflinger. We hebben alleen trekpaarden en mini's. Lachen

Groetjes,
Anneke

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:27

De aangespannen haflinger organiseert een paar keer per jaar haflingerwedstrijden. Meestal in Tolbert in het noorden.

Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 19:57

Tanneke schreef:
Tamoor, wij zijn daar met 4 minipony's. We hebben geen haflinger. We hebben alleen trekpaarden en mini's. Lachen

Groetjes,
Anneke


Ook leuk! Wat een verschil: trekpaarden en mini's! Leuke combinatie! Lachen

Mystica: bedankt! Ik zal eens informeren, lijkt me erg leuk! Doe je hier zelf ook wel eens aan mee?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:44

Deed ik wel, tot dat mijn moeder stiekem het lid maatschap opgezegd had Boos!

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:36

wat een rot streek

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 17:19

OOOhh stoute moeder heb jij Verward

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 18:38

Mystica schreef:
De aangespannen haflinger organiseert een paar keer per jaar haflingerwedstrijden. Meestal in Tolbert in het noorden.


Ik ben ook lid van de Aangespannen Haflingerclub en heb net gister Landelijke wedstrijden gehad in Ermelo Lachen
Ik ben dus ook lid van het Noordelijke deel en vind het echt heel leuk en leerzaam om te doen, ook tochten en spelletjesdagen die ze doen zijn erg leuk. Ook rijd ik gewoon wedstrijden op verschillende manege-clubs.

Maar je hoeft je dus niet via het stamboek op te geven maar kan je gewoon aanmelden bij de AHC.

Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 17:18

siesti schreef:
Ik ben ook lid van de Aangespannen Haflingerclub en heb net gister Landelijke wedstrijden gehad in Ermelo Lachen
Ik ben dus ook lid van het Noordelijke deel en vind het echt heel leuk en leerzaam om te doen, ook tochten en spelletjesdagen die ze doen zijn erg leuk. Ook rijd ik gewoon wedstrijden op verschillende manege-clubs.

Maar je hoeft je dus niet via het stamboek op te geven maar kan je gewoon aanmelden bij de AHC.


Oke, dank je wel voor alle informatie. Ik was in de veronderstelling dat de Vereniging van de aangespannen Haflinger bij het stamboek hoorde Bloos! . Ik zal eens gaan informeren daar.

En hoe ging je wedstrijd gisteren?
...en heb je ook een tweepaardstrailer? Schijnheilig

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:21

Tamoor schreef:


Oke, dank je wel voor alle informatie. Ik was in de veronderstelling dat de Vereniging van de aangespannen Haflinger bij het stamboek hoorde Bloos! . Ik zal eens gaan informeren daar.

En hoe ging je wedstrijd gisteren?
...en heb je ook een tweepaardstrailer? Schijnheilig


Jah ging super goed Heb met me paardje 2 bekers + rozetten gewonnen.
Ik ben eerste geworden met 90 cm springen met een foutloze barrage als enige en met de snelste tijd. En ben met het vaardigheidsparcours 4de geworden. Het voor het eerst ook meegedaan op de club met L1-dressuur wat voor de eerste keer ook redelijk goed ging met 551 punten.

Ik heb zelf nog geen trailer en huur er dus vaak eentje wat redelijk wat kost. Maar we willen binnenkort een 2-paardstrailer gaan kopen Dus als je dan eens een keer een lift wil naar een wedstrijd van de AHC voor je pony en jij weet je bij wie je moet zijn Knipoog Haha!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:28


Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 21:26

Leuk dat het zo goed ging!! Jij durft wel met springen, veel te hoog voor mij Scheve mond . Heb ook geen idee of Tamoor daar overheen zou komen.
Alvast succes voor de volgende keer!

En bedankt voor die site!