Engels Volbloed

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:03

Mijn volbloed wil thuis wel werken, maar nooit echt 'hard', en na een tijdje heeft ze geen zin meer. En als ik wil springen thuis, springt ze hoogstens 5x en dan wil ze niet meer en doet alles om de hindernis te omzeilen. Maar in de les doet ze alles, daar springt ze zo 100x bij wijze van spreken!! En ik wil dat thuis ook bereiken, maar hoe kan ik dat het beste doen? Komt het omdat in de les er meerdere paarden bij zijn, en dat ze het dan leuker vindt? Het is wel zo'n EV dat wil showen als er een andere paard bij in de bak loopt... Wie heeft er goede tips voor mij??


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:31

Jessica24 schreef:
Ik heb ook een volbloed merrie van Mytens X Monsanto.
Ze heeft misschien niet de idieale bouw van een dressuurpaard
maar dat maakt haar karakter meer dan goed.
Natuurlijk kan ze erg heet zijn,maar de kunst is om dit om te zetten in
werklust!
Als je dit voor elkaar kunt krijgen bij een volbloed kun je erg ver komen.
En ik vind dat de K.W.P.N ers best een voorbeeld mogen nemen aan de super werklustige karakters van de Volbloed.
Of je nu 1 of 3 uur rijd,ze blijven gewoon lopen.
Dat noem ik karakter hebben!!
Er mee om kunnen gaan is een 2e.
Tsja en dat is niet voor iedereen weggelegd.
Je moet engelengeduld hebben en erg rechtvaardig zijn.
Als ze op hun donder krijgen omdat ze het verdienen is er niets aan de hand...
Maar behandel je ze een aantal keren niet eerlijk, dan heb je dus echt een probleem.
Veel succes met jullie Volbloedjes!!
En laat de moed niet zakken want ik ben nu in totaal 5 keer gestart en heb 10 winstpunten bij elkaar gereden.



Ze heeft juist de bouw voor dressuur (op de foto niet, maar daar was ze hoog drachtig Lachen ) Maarja, in de bak krijg ik haar niet echt zo goed aan het werk. Ja, soms wel. Dan loopt ze gewoon. Maar soms ook niet... Maar ik heb opzich wel een goede band met haar, en ik kan wel goed (al zeg ik het zelf) met volbloeden omgaan ect (ben vrij geduldig Lachen )

Maarja, niemand dus tips om mijn paard thuis in de bak ook goed aan het werk te krijgen, ipv alleen in de manange goed te willen werken Verward ??

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:23

YvonneAa"]
[quote="Jessica24 schreef:
Ik heb ook een volbloed merrie van Mytens X Monsanto.
Ze heeft misschien niet de idieale bouw van een dressuurpaard
maar dat maakt haar karakter meer dan goed.
Natuurlijk kan ze erg heet zijn,maar de kunst is om dit om te zetten in
werklust!
Als je dit voor elkaar kunt krijgen bij een volbloed kun je erg ver komen.
En ik vind dat de K.W.P.N ers best een voorbeeld mogen nemen aan de super werklustige karakters van de Volbloed.
Of je nu 1 of 3 uur rijd,ze blijven gewoon lopen.
Dat noem ik karakter hebben!!
Er mee om kunnen gaan is een 2e.
Tsja en dat is niet voor iedereen weggelegd.
Je moet engelengeduld hebben en erg rechtvaardig zijn.
Als ze op hun donder krijgen omdat ze het verdienen is er niets aan de hand...
Maar behandel je ze een aantal keren niet eerlijk, dan heb je dus echt een probleem.
Veel succes met jullie Volbloedjes!!
En laat de moed niet zakken want ik ben nu in totaal 5 keer gestart en heb 10 winstpunten bij elkaar gereden.



Ze heeft juist de bouw voor dressuur (op de foto niet, maar daar was ze hoog drachtig Lachen ) Maarja, in de bak krijg ik haar niet echt zo goed aan het werk. Ja, soms wel. Dan loopt ze gewoon. Maar soms ook niet... Maar ik heb opzich wel een goede band met haar, en ik kan wel goed (al zeg ik het zelf) met volbloeden omgaan ect (ben vrij geduldig Lachen )

Maarja, niemand dus tips om mijn paard thuis in de bak ook goed aan het werk te krijgen, ipv alleen in de manange goed te willen werken Verward ??
[/quote]


Ja, sorry dat ik hier weer op terug kom Verward Maar heeft echt niemand tips om het rijden thuis ook net zo goed als rijden in de manage te maken?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:33

Heb ik al gedaan Haha!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:01

Ja, ben goed Knipoog

Ohwww, dat koliek is minder Verward !! Alles dus weer goed?


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:55

ja, ik ook Lachen

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:10

Hmm... nee, sorry

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:28

whahahahah!!! Wat goed!! Echt lachen man, dat had ik echt willen zien gewoon Haha!:D:D

En die dopingstest? Hoe reageerden ze er toen op toen ze zagen dat er niets mis was??

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 07:39

Dus het bloed wat naar het lab werd gestuurd was helemaal goed?? Haha mooi zo!!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 11:22

hahahaha, mooi zo!! OK dan! Het filmpje doet het alleen niet bij mij Verward ..

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 11:26

he, nou doet hij het opeens wel weer Scheve mond !! Haha, naja nu heb ik het toch gezien Lachen! Leuk OK dan!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:16

CielitoLindo schreef:
Zijn alle engels volbloed liefhebbers uitgestorven?

Hoe staat het met de races Jovanka?


Neeeeeee, zeker niet Haha!!! Ik had alleen niet echt iets toe te voegen aan dit topic Knipoog
Maar ik heb morgen eindelijk mijn eerste (jaja Cool ) wedstrijd! Heb er nu al zin in Lachen
Hoe reageren jullie volbloeden eigenlijk op een concour? gedragen ze zich dan anders/vervelend/zenuwachtig ect? Of zijn ze juist erg 'showerig'??

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:54

*schop*

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:32

lis schreef:
Btw.. Hoe ging je wedstrijd Yvonne? Knipoog


Hahaha, ja voor mijn gevoel ging het heel goed! Ik was vrijwel niet zenuwachtig en Jasmijn liep als een godin Haha! Maar de jury vond het blijkbaar wat minder. Want ik had 150 punten.. Niet echt slecht opzich, maar toch..
Maar ach, voor de eerste wedstrijd vind ik het prima en zolang ik er zelf tevreden over ben is het goed OK dan! !!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:58

YvonneAa"]
[quote="CielitoLindo schreef:
Zijn alle engels volbloed liefhebbers uitgestorven?

Hoe staat het met de races Jovanka?


Neeeeeee, zeker niet Haha!!! Ik had alleen niet echt iets toe te voegen aan dit topic Knipoog
Maar ik heb morgen eindelijk mijn eerste (jaja Cool ) wedstrijd! Heb er nu al zin in Lachen
Hoe reageren jullie volbloeden eigenlijk op een concour? gedragen ze zich dan anders/vervelend/zenuwachtig ect? Of zijn ze juist erg 'showerig'??
[/quote]

schop

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:39

ohwwja, leuk Lachen!! De mijne kan het allebei niet Knipoog Aaah... haha nee dat is ook weer niet helemaal waar. Ze is gewoon een beetje laat beleerd waardoor ze nog niet al te sterk is in de dressuur en tijdens het springen. Maar dat komt nog wel !!

Maar eeuhm.. mensen, zie vraag hierboven Knipoog Hoe zijn jullie paarden tijdens wedstrijden? Showerig, erg heethoofderig ect?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:40

Taygalover schreef:
Beetje staken, schrikken van niets, opeens ergens bang voor zijn Schijnheilig


Maar een echte Ev-trek is juist dat ze rustig blijven en eerst bekijken wat er gebeurt en dus niet in één keer schrikken voor zomaar iets. Ze bekeijken het eerst eens aan, en dan bepalen ze of ze dit nog kunnen begrijpen en verklaren waarom, of wát het is. Zo niet, dan zijn ze weg, anders lopen ze rustig door. Ze blijven juist erg kalm in zo'n soort situate, in tegenstelling tot wat veel mensen denken als ze het woord 'volbloed' horen. Maar als ze schrikken ben je ook wel goed de pineut ja.. Cool

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:26

Ja, dat klopt. In 'aanstellerig' schrikken zijn ze ook erg goed.. Scheve mond
Maar meestal moet je daar even door heen bijten, en dan merken ze het vanzelf wel dat het geen nut heeft.. Knipoog

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:54

Oooh!! Mooi!! Je moet wel foto's laten zien hoor Haha! !!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:33

Naja, daar wacht ik dan maar op.. Knipoog

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:13

Ik schop dit topic maar weer wat omhoog Knipoog

Dus heeft iemand nog iets te melden over een EV Lachen?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:20

Jasmijn is in de stal een trut!! Echt vreselijk!! Het is háár eigendom, en dat laat ze merken ook. Zelfs aan mij Scheve mond!! Als je voor haar staldeur staat begaint ze te steigeren en te trappen tegen de deur met de oren vol in de nek. Ook wil ze dan nog wel eens de tanden laten zien. Maar zodra ik de deur open doe is ze weer lief (alhoewel ze zich dan nog steeds wel eens omdraaid.. Boos! )
Ook eist ze alle aandacht op. En word ze jaloers als ik een ander paard aai, of poets..
Tijdens het rijden is het ook echt een volbloed. Lekker pittig! Daar hou ik wel van maarja, af en toe wens ik wel eens een wat liever paard..

Dit klikt allemaal ontzettend negatief, maar ik ben wel dol op haar hoor!! Ze kan ook wel echt laten merken dat ze je lief vind!! En ik heb ook echt wel een band met haar Haha!

En ondanks alles ben ik verschrikkelijk blij met haar Haha!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:55

Ja, bedankt!! Ik vind haar zelf ook ontzettend mooi Haha!!! En ja, heb behoorlijke pech gehad. Maar nu is het gelukkig toch nog goed gekomen met me Knipoog Haha!

En met eten is jasmijn tegenover andere paarden ook een ontzettende kreng hoor, maar ik kan er dan gelukkig nog wel bij staan (ook al heeft ze haar oren vol in de nek)
Ik denk dat dat 'niet vreindelijk' doen, gewoon een trekje is van een Ev., net als alles 10 keer uit testen (bij mij tenminste dan). Ze weet dan donders goed dat iets niet mag, maarja ze is natuurlijk niet voor niets een 'onschuldig en lief paardje' en wie weet mag ze dat nu opeens wel Schijnheilig !!

Heb je ook een foto van je vos Onassa? Ik ben er wel benieuw naar eerlijk gezegt!!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:36

Onassa"]
Hahahaha, dat uitproberen ken ik Haha!
En soms moet ik heel eerlijk bekennen dat ik er wel eens voor zwicht(fout dus!)

[/quote]

Jaaaa, dat heb ik ook!! haha, is ontzettend fout en het werkt ook wel eens in mijn nadeel haha Lachen

[quote="Onassa schreef:
Ja, ik heb ooit al eens foto's geplaatst als ik me niet vergis in ITP.
Topic heet "dit is de echte Onassa".
Zal kijken of ik hem in deze drukke tent terug kan vinden en dan geef ik hem wel een schop,moet je daar maar effe kijken.


Ja, bedankt!
Ik heb ze gevonden!! En ik vind hem erg mooi Haha!!!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:50

Hmm.. dat is wel flauw dat je dan 5 maanden niet mee mag doen Scheve mond
Naja, in ieder geval wens ik je veel succes OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers