Engels Volbloed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:52

Daarom is het nog wel bijzonder Haha!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:47

ik wil niets meer anders :d

ik heb dus ook eentje,met rijden erg heethoofdje maar omgang super betrouwbaar en harstikke lief.
ik ben ook sinds dit buitenseizoen gestart en heb drie wedstrijden gehad,30 aug. is mijn 4-de wedstrijd.
ik vond het ook best eng de eerste keer was benieuwd wat ze ging doen enz. maar ze was harstikke lief,ook de andere wedstrijden harstikke lief en het is dus heel goed gegaan.
de eerste wedstrijd rende ze met de neus in de lucht nog gehaast door de ring,haha maar de tweede ging het al super,en dat dus pas voor de tweede keer,lekker aan de teugel een heel ontspannen ze vond niets eng ofzo,echt super!

met rijden in de bak is ze ook heerlijk,wel erg heethoofd,maar denk lekker mee en is heerlijk om te rijden,ik kan een week lang iedere dag in de bak rijden,ze heeft altijd even veel zin en werk even hard,dus vind ik echt harstikke super.
en ik ben dus heel blij met haar Haha!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:05

dit was vorig jaar zomer in de wei,mickey staat helemaal links Lachen
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/mickey%20en%20tinka%20in%20de%20wei(2).jpg[/img]

dit is haar in de stal,ze stond hier nog op zaagsel,maar nou op stro Lachen
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/mickey%20in%20de%20stal(2).jpg[/img]

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:27

Ok FA wordt in sommige topics de Volbloed beschreven als de kwade genius in de huidige sportpaardenfokkerijen.
Ook wordt gesteld dat paarden met volbloed-bloed niet geschikt zijn voor de dressuur.
Ik ben het daar absoluut niet mee eens
Maar als ik jullie ervaringen lees zou je er aardig verward van kunnen worden Blond .

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:28

Hoe bedoel je sarabande?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:29

Prins was Z2 dressuur en zou int gaan springen dus wat nou geen sportpaard........... Marca heeft zoveel meer aanleg dan ik er ooit uit zal halen.......... wat nou geen sportpaard... ach.... Volbloeden zijn altijd gebruikt om zwaardere rassen te veredelen en nu dat het gelukt is zijn ze niet meer nodig

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:31

Er wordt gesteld dat het fokken met volbloed tot een niet functioneel skelet heeft geleid.

Dit is heel kort door de bocht, de teksten zijn aanmerkelijk uitgebreider Haha!
Laatst bijgewerkt door sarabande op 05-08-03 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:34

natuurlijk heeft verkeerd fokken tot slechte skeletten geleid. Maar ach dan zouden ze de fout bij zichzelf moeten zoeken.... kan niet he

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:35

Geen idee, kan me niet voorstellen dat het volbloed tot een niet functioneel skelet heeft geleid.

Het gene wat mensen vaak stoort aan een volbloed is dat ze er niet mee om kunnen gaan en daarom geven ze vaak af op het ras.

En Gijsenkim, mij hoor je niet zeggen dat het geen sportpaarden zijn, ik vind het de beste (sport)paarden die je maar hebben kan Knipoog
Alleen vaak hoor je mensen zeggen dat volbloedjes alleen maar kunnen galloperen en niet (gedragen) kunnen draven, en dat kan de mijne wel dus daar ben ik best trots op dat ik ze met open mond heb laten kijken Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:38

Ergens hebben ze daar ook natuurlijk wel gelijk in. Het sterke putn ligt altijd wel in vermogen, snelheid en behendigheid en nou niet echt bepaald op dravend vlak... geeft ook niet. Je kan niet alles hebben. Vaak maakt hun instelling dat wel goed. Door een hoop werklust willen ze wel die draf er uit persen zeg maar

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:22

ik heb daar eigenlijk nog helemaal nooit van gehoord.
paar hebben tegen mij gezegd dat mickey een zeer goede bouw had voor de dressuursport,en ook het gangwerk.
ik rij dus ook dressuur wedstrijden enzo met haar.
maar in de topsport,daar zullen zeker weten volbloeden bij meerijden hoor.

en idd gijsenkim ze hebben zeer veel werklust,en ik vind dat juist fijn,zeker met dressuur.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:02

Ik heb een volbloedmerrie gehad, Begum's Soliste. Vader was Solo Native, moeder was Dutch Begum. Was een fijn te rijden paard en mooi om te zien! Een dieprode vos, echt rood!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:54

Ik ben net met paard en al onderuit gegaan Huilen
Hij struikelde over zijn eigen voorbenen en toen gingen we onderuit.
Gelukkig heeft hij alleen een paar schaafwonden en ik helemaal niets maar morgen zal hij wel heel erg stijf zijn (en ik ook). Ach gut

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:58

ik had was vandaag weer voor het eerste gaan buitenrijden OK dan! (staat bij verslag van de dag Haha!)
en het ging super! OK dan!

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 01:05

Mieke schreef:
Ik heb een volbloedmerrie gehad, Begum's Soliste. Vader was Solo Native, moeder was Dutch Begum. Was een fijn te rijden paard en mooi om te zien! Een dieprode vos, echt rood!



De moeder dutch begum,is die van v ALIAS SMITH en m ROCKETTE ?.
Das een mooie afstammeling.
Solo Native is natuurlijk in ned een zeer bekende hengst.

jammer dat je haar niet meer hebt,daar had ik wel een veulen van gewild.. Tong uitsteken

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:18

Klopt!! Op de renbaan was ze niet zo succesvol omdat ze niet snel kon starten, vandaar dat ze uiteindelijk aan mijn hoefsmid is verkocht die haar heeft omgeschool tot dressuurpaard, hij heeft haar aan een klant van hem verkocht vanwie ik haar weer kocht. De knoppen t/m m2 zaten erop! Helaas vond Soliste dressuren niet zo leuk, was ze ook nog geen springtalent en was buitenrijden bij ons in de buurt niet echt fijn met haar. Als ik bijv. op de Veluwe had gewoond aan een ruiterpad, was ze nooit verkocht!

Ze was trouwens een luchtzuiger en een wever, bovendien kon ze niet vaststaan, viel niet mee om haar te verkopen zeg....

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:03

Mijn volbloed wil thuis wel werken, maar nooit echt 'hard', en na een tijdje heeft ze geen zin meer. En als ik wil springen thuis, springt ze hoogstens 5x en dan wil ze niet meer en doet alles om de hindernis te omzeilen. Maar in de les doet ze alles, daar springt ze zo 100x bij wijze van spreken!! En ik wil dat thuis ook bereiken, maar hoe kan ik dat het beste doen? Komt het omdat in de les er meerdere paarden bij zijn, en dat ze het dan leuker vindt? Het is wel zo'n EV dat wil showen als er een andere paard bij in de bak loopt... Wie heeft er goede tips voor mij??

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 00:43

Ik heb ook een volbloed merrie van Mytens X Monsanto.
Ze heeft misschien niet de idieale bouw van een dressuurpaard
maar dat maakt haar karakter meer dan goed.
Natuurlijk kan ze erg heet zijn,maar de kunst is om dit om te zetten in
werklust!
Als je dit voor elkaar kunt krijgen bij een volbloed kun je erg ver komen.
En ik vind dat de K.W.P.N ers best een voorbeeld mogen nemen aan de super werklustige karakters van de Volbloed.
Of je nu 1 of 3 uur rijd,ze blijven gewoon lopen.
Dat noem ik karakter hebben!!
Er mee om kunnen gaan is een 2e.
Tsja en dat is niet voor iedereen weggelegd.
Je moet engelengeduld hebben en erg rechtvaardig zijn.
Als ze op hun donder krijgen omdat ze het verdienen is er niets aan de hand...
Maar behandel je ze een aantal keren niet eerlijk, dan heb je dus echt een probleem.
Veel succes met jullie Volbloedjes!!
En laat de moed niet zakken want ik ben nu in totaal 5 keer gestart en heb 10 winstpunten bij elkaar gereden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:27

Nou Jessica, dan ken je onze Trammelant (= 50 % volbloed) niet. Lopen deed hij wel maar werken (= achterhand eronder, zeg maar dressuur training) was een heel ander verhaal. De twee KWPN-ers die we nu hebben zijn heel wat werklustiger!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:50

Je zegt het zelf al "maar" 50% volbloed, die andere 50% zorgde voor die anti werklust Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:58

Lijkt me erg kort door de bocht om iedere niet gewenste karaktertrek aan volbloed toe te schrijven.
Sarabande is (moeder 1/2 vader 1/2 vader van de vadersmoeder 1/2). Het verhaal van Jessica is bijna op haar lijf geschreven.
Ze brengt haar amazone beurtelings tot wanhoop en extase OK dan! Huilen .
Als je daar niet mee kan werken dan kan je beter niet voor een bloedpaard kiezen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:04

Nou Jessica, onze huidige paarden hebben mindr EV dan Trammelant (25 en 40 % ) en zijn heel wat werklustiger Haha! Dus waar komt die luiheid nu vandaan Extreme duivel

Overigens bleef (blijft Haha!, hij is 26 en still going strong) Trammelant altijd doorgaan, die moest je echt tegen zichzelf beschermen. Maar dat is niet werklust zoals we die graag zien in dressuur Knipoog

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:30

Ik heb het ook over de 100% EV!
En Lielle,ik schreef al dat dat actieve en maar doorgaan van de
Volbloed,Juist omgezet moet worden in werklust.
Dat is de kunst!!
En dat is dan juist zeer goed te gebruiken in de dressuursport!
Ik weet dat je ze soms tegen zichzelf moet beschermen.
Maar dan is het maar net hoe goed je je paard kent,en daar zelf grenzen voor maakt.
Ik heb juist heel bewust gekozen voor een EV gekozen en heb ook lang naar de juiste gezocht.
En ik kan alleen maar zeggen dat het elke keer weer een genot is om haar te rijden.
Ik heb nog nooit zo'n fijn,werklustig, sensibel en soepel paard gereden.
En ach ik geloof best dat er niet zo fijne karakters tussen zitten bij het EV.
Maar ga dan maar eens bij de andere rassen kijken.
Uitzondering op de regel houd je altijd...
En er zijn maar weinig mensen die het voorrecht genieten om met het karakter om te kunnen gaan. Schijnheilig
Ook scheelt het misschien dat ik instructie heb die zelf een tijdje met een EV dekhengst heeft gereden.
Ze kan me dan ook super begelijden en weet precies hoe ze me moet helpen om mijn merrie sterker te krijgen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:12

Hier een antwoord van de amazone van Sarabande Haha!. Ja de ene dag is het vreugde, de andere dag is het verdriet. Als ze loopt voor me is het een super paard (zegt ook mijn instructrice), maar ze is zo slim en ook zoooo stout op dit moment (puberteit), tja dat kan me ook in tranen laten uitbarsten Huilen . Maar als ze loopt, geeft ze zo'n goed gevoel en aan de kant zijn de mensen er dan stil van. Ze moet het echt voor mij willen doen (en dat wil ze nog niet altijd aangezien het een dominante tante is Haha!), en dan is het ook echt OK dan! .

Tja, karakterpaardje in hart en ziel, maar in de omgang ook OK dan! . Niet schrikkerig (wel nieuwsgierig en alles in de gaten willen houden), volgzaam, braaf, altijd de oortjes erop, super gewoon. Ook kan ze intens genieten van aandacht, ze heeft heel veel gevoelige plekken op haar lichaam (rosborstel erover en dan gaan de ogen dicht, dat neusje in een tuit en heen en weer wiegen Lovers ). GEWELDIG!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:31

Jessica24 schreef:
Ik heb ook een volbloed merrie van Mytens X Monsanto.
Ze heeft misschien niet de idieale bouw van een dressuurpaard
maar dat maakt haar karakter meer dan goed.
Natuurlijk kan ze erg heet zijn,maar de kunst is om dit om te zetten in
werklust!
Als je dit voor elkaar kunt krijgen bij een volbloed kun je erg ver komen.
En ik vind dat de K.W.P.N ers best een voorbeeld mogen nemen aan de super werklustige karakters van de Volbloed.
Of je nu 1 of 3 uur rijd,ze blijven gewoon lopen.
Dat noem ik karakter hebben!!
Er mee om kunnen gaan is een 2e.
Tsja en dat is niet voor iedereen weggelegd.
Je moet engelengeduld hebben en erg rechtvaardig zijn.
Als ze op hun donder krijgen omdat ze het verdienen is er niets aan de hand...
Maar behandel je ze een aantal keren niet eerlijk, dan heb je dus echt een probleem.
Veel succes met jullie Volbloedjes!!
En laat de moed niet zakken want ik ben nu in totaal 5 keer gestart en heb 10 winstpunten bij elkaar gereden.



Ze heeft juist de bouw voor dressuur (op de foto niet, maar daar was ze hoog drachtig Lachen ) Maarja, in de bak krijg ik haar niet echt zo goed aan het werk. Ja, soms wel. Dan loopt ze gewoon. Maar soms ook niet... Maar ik heb opzich wel een goede band met haar, en ik kan wel goed (al zeg ik het zelf) met volbloeden omgaan ect (ben vrij geduldig Lachen )

Maarja, niemand dus tips om mijn paard thuis in de bak ook goed aan het werk te krijgen, ipv alleen in de manange goed te willen werken Verward ??