Engels Volbloed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 11:17

Heel herkenbaar allemaal Haha! Onze Trammelant is een echte F1 kruising (Odd Job xx * Odin van Wittenstein) en het prototype volbloed. Pablo is een kwart EV (kleinzoon van Pericles xx) en Raimaer heeft bijna 50 % volbloed (Zuidhorn (half EV, zoon van Le Val Blanc) * Emilion * Afrikaner xx) al ziet er zo zeker niet uit). Allemaal hete paarden, heel intelligent en echte karakters.


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:27

Nou Jessica, dan ken je onze Trammelant (= 50 % volbloed) niet. Lopen deed hij wel maar werken (= achterhand eronder, zeg maar dressuur training) was een heel ander verhaal. De twee KWPN-ers die we nu hebben zijn heel wat werklustiger!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:04

Nou Jessica, onze huidige paarden hebben mindr EV dan Trammelant (25 en 40 % ) en zijn heel wat werklustiger Haha! Dus waar komt die luiheid nu vandaan Extreme duivel

Overigens bleef (blijft Haha!, hij is 26 en still going strong) Trammelant altijd doorgaan, die moest je echt tegen zichzelf beschermen. Maar dat is niet werklust zoals we die graag zien in dressuur Knipoog

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:34

Jessica, ik heb absoluut niet beweerd dat Trammelant geen fijn karakter heeft! Ik voel me door jouw berichtje aardig aangevallen, wellicht moet je eerst eens in mijn profiel kijken wat ik daar over Trammelant zeg, zodat we hier niet helemaal off topic gaan. En ik zal de eerste zijn om toe te geven dat het nu (20 jaar later) misschien makkelijker (of sneller) zou gaan met hem (ik heb ook eea bijgeleerd) maar volgens mijn huidige instructeur van wie ook 10 jaar terug met Trammelant les had, was het gewoon geen simpel paard, door zijn bouw (moeite om los door het lijf te lopen) en zijn karakter. En voor wat we desondanks bereikt hebben verwijs ik nogmaals naar mijn profiel.


Maar ik weet dus ook wat de lastige kanten van EV zijn, daar moet je mee om leren gaan. Trammelant was niet snel geneigd om dat loperige voor je te gebruiken (en heeft het altijd als uitweg gezocht) maar dat neemt niet weg dat ik helemaal gek ben met hem. Ik herken de volbloed karaktertrekken heel duidelijk uit de verhalen hierboven, wat ik alleen daaraan toevoeg is dat Pablo (kleinzoon van Pericles) en Raimaer (kleindochter van Le Val Blanc en achterkleindochter van Afrikaner) die ook hebben (in wat mildere vorm) en daar heel wat aangename kwaliteiten van de KWPN-er aan toevoegen. Het zijn beide hete sensibele paarden die je absoluut niet moet beledigen (de EV in hen) maar met een prima draf en een werklust die van nature al meer dressuuur- en springgericht is.

PS ik heb zelfs volbloedjes voor de renbaan getraind (niet zo lang), ben echt niet volslagen onbekend met het ras.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:35

Jessica, we zijn weer vriendjes Lovers

het is toch nog niet afgesloten? Ik wil hier best nog op doorgaan Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers