Engels Volbloed

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:02

ik heb ook een engels volbloedje,en ben het wel met het stuk van thoroughbred eens.
ik ben nou pas gestart en ook het wedstrijd rijden gaat super.
ik train nou elke dag met haar (dressuur dus) maar ik doe niet meer als 2 tot 3 keer in de week in de bak rijden,wij hebben een springwei waar een dressuurring is uitgezet,dus daar rij ik ook zeker 2 keer per week,en in het bos hebben wij ook nog een buitenbak en daar rij ik een keer in de week,zodat er genoeg afwisseling is en ze het leuk blijft vinden.
ik vind het super paardjes om mee te werken en zou niet meer anders willen,ze denken lekker met je mee met rijden (althans mickey wel Haha!) en doen altijd hun best.
alleen je moet heel rustig blijven en consuquent.
als mickey bijvoorbeeld iets niet snap word ze helemaal onzeker en gata ze dribbelen terwijl er niets aan de hand is,ik rij dan gewoon even door en doe de oefening dan opnieuw,heel rustig aan,gelukkig komt ditniet vaak voor,want ze zijn echt slim.
ik ben nou met dressuur heel goed vooruit gekomen,maar ook omdat hun zo fijn zijn om mee te werken.
op wedstrijd doe ik even ernaast het losrijterein mee lopen erna erop,en lekker draven en stappen,dat gaat super.
erna de proef rijden en afzadelen en lekker laten grazen,dat gaat bij mij allemaal super.
laat je nog weten hoe het is gegaan?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:47

ik wil niets meer anders :d

ik heb dus ook eentje,met rijden erg heethoofdje maar omgang super betrouwbaar en harstikke lief.
ik ben ook sinds dit buitenseizoen gestart en heb drie wedstrijden gehad,30 aug. is mijn 4-de wedstrijd.
ik vond het ook best eng de eerste keer was benieuwd wat ze ging doen enz. maar ze was harstikke lief,ook de andere wedstrijden harstikke lief en het is dus heel goed gegaan.
de eerste wedstrijd rende ze met de neus in de lucht nog gehaast door de ring,haha maar de tweede ging het al super,en dat dus pas voor de tweede keer,lekker aan de teugel een heel ontspannen ze vond niets eng ofzo,echt super!

met rijden in de bak is ze ook heerlijk,wel erg heethoofd,maar denk lekker mee en is heerlijk om te rijden,ik kan een week lang iedere dag in de bak rijden,ze heeft altijd even veel zin en werk even hard,dus vind ik echt harstikke super.
en ik ben dus heel blij met haar Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:05

dit was vorig jaar zomer in de wei,mickey staat helemaal links Lachen
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/mickey%20en%20tinka%20in%20de%20wei(2).jpg[/img]

dit is haar in de stal,ze stond hier nog op zaagsel,maar nou op stro Lachen
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/mickey%20in%20de%20stal(2).jpg[/img]

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:22

ik heb daar eigenlijk nog helemaal nooit van gehoord.
paar hebben tegen mij gezegd dat mickey een zeer goede bouw had voor de dressuursport,en ook het gangwerk.
ik rij dus ook dressuur wedstrijden enzo met haar.
maar in de topsport,daar zullen zeker weten volbloeden bij meerijden hoor.

en idd gijsenkim ze hebben zeer veel werklust,en ik vind dat juist fijn,zeker met dressuur.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:58

ik had was vandaag weer voor het eerste gaan buitenrijden OK dan! (staat bij verslag van de dag Haha!)
en het ging super! OK dan!

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:11

thoroughbred"]
[quote="CielitoLindo schreef:
Hoe is het trouwens met Fellow zn eerste race gegaan Jovanka?

Dat is pas volgende week zondag Haha! de 17e.
nog ff afwachten Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]

word dit de eerste officeele race?
suc6 dan OK dan!
waar heb je hem trouwens?

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:21

thoroughbred schreef:
yep.
het is in duindigt.
nu maar hopen dat er geen stomme dingen gebeuren deze week.... Cool

als je weer eens moet,en ik heb niets te doen wil ik welleens komen kijken als het mag,lijkt me wel gaaf om te zien.
ik ga dan met mickey op ponykamp Nagelbijten / Gniffelen dan kan niet komen.
rijd je trainster hem?(naam even kwijt) of moet je apart een jockey?

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 12:02

oelala haha jovanka die jockey ziet eruit!
uit welk land kwam die ook alweer?
echt zo'n eng italiaantje Haha!
fellow ziet er zo echt heel anders uit he?als je hem daar zo op de baan ziet rennen enzo.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:04

ff snel berichtje,zo hey jovanka,ik sta zelf even te kijken van deze foto,valt me nu inderdaad pas echt op (ook op stal hoor!) dat hij idd al echt paard begint te worden!
hij is ook alweer wat gegroeid geloof ik he?
maar het is wel een schoonheid Lachen

zag er trouwens gister wel leuk uit toen mauritz hem aan het poetsen was Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie