Engels Volbloed

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleurie
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Arnhem

Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 18:24

Ik zou graag ervaringen uit willen wisselen met mensen die een Engels Volbloed hebben. Ik heb zelf een merrie van 9 jaar v. Kafuxx m. Miss Chardonnayxx. Ik heb nooit een volbloed gehad en ben haar als het ware tegen gekomen en heb haar niet meer weg gedaan, wat ik misschien beter wel had kunnen doen maar ja als je eenmaal verliefd bent dan ga je ervoor, vandaar ook dat ik graag wat ervaringen zou willen uitwisselen omtrent dit ras. Wat mag ik verwachten!! Ze loopt nu L2 dressuur, ik ga haar in september op wedstrijd in de B uitbrengen. Ik ben heel benieuwd of ze deze ervaring aan kan. Dus deel al je ervaringen met mij, zodat het mij helpt om mijzelf klaar te stomen voor de wedstrijden. Ik weet van haar verleden dat ze ooit is uitgebracht in de B de verloop daarvan weet ik niet. Voordat ik haar kocht heeft ze ruim 1 jaar in de wei gestaan ik heb haar redelijk snel weer op kunnen pakken maar na enkele weken begon ze vervelende trukjes uit te halen (steigeren, voor alles schrikken enz.) nu heb ik dat redelijk onder controle de ene keer doet ze het wel en de andere keer niet vandaar ook dat ik mij zorgen maak hoe zij zich zal gaan gedragen op wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door Fleurie op 08-07-03 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt



Fleurie
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 20:26

Deze informatie komt me heel bekend voor ik herken hier echt mijn Fleur in. Het is ook mijn eerste volbloed (paard) dus weet je eigenlijk niet wat je te wachten staat en daar kom je inderdaad wel langzamerhand achter, het is verder een heel lief knuffeldier maar tijdens het rijden haalt ze inderdaad nog wel eens wat trucjes te voorschijn het gaat wel steeds beter, ik vroeg me inderdaad wel af of een engels volbloed wel wat kan zijn voor wedstrijden maar ik zal toch echt de enige niet zijn met een wat temperamentvoller paard. Ik probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen over het Engels Volbloed en dat gaat het beste met mensen die hier zelf ervaring mee hebben dus alle reacties zijn welkom.

Fleurie
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 22:29

Bedankt voor jullie reacties en ik laat zeker weten hoe onze eerste wedstrijd is vergaan. Ik zal in september gaan beginnen. Afwisseling zoeken bij Fleur is nogal moeilijk, want een buitenrit maken is er niet bij, ze wil halver wege gewoon terug en dan kun je ook maar beter terug gaan want anders wordt het gewoon gevaarlijk. Ik hoop dat het op wedstrijd ook voor haar een leuke ervaring wordt al moet ik wel altijd zorgen dat ik niet alleen ga want Fleur kan niet vast staan, maar daar kunnen we overheen komen. De trailer is ook niet echt een feest, maar ik ga nu met trailer naar diverse bakken toe waardoor zij ook afwisseling krijgt en nieuwe ervaringen op doet en dan moet het toch lukken! Ik laat het weten!

Fleurie
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 09:30

Hallo,

Wederom heel herkenbaar. Ik heb geloof ik als voordeel dat Fleur niet op de renbaan heeft gelopen. Ik ben er inderdaad ook wel achter dat vertrouwen the key is achter het succes. Iedere dag gaat het gewoon beter. Temperamentvol zal ze altijd blijven en het is aan mij om daar goed mee om te gaan nu ze lekker buiten is zal dat wat gemakkelijker zijn dan wanneer ze weer op stal staat, maar ja ik leer natuurlijk ook iedere dag weer bij en zal er dan ook wel weer beter mee kunnen omgaan. Oktober gaan we starten lekker veilig in een binnenbak en dan zien we wel hoe het gaat. Ik moet vooral rustig blijven dan moet het goedkomen, erg spannend allemaal! Hoe dan ook we hebben samen al een heel bijzondere band en dat is me toch meer waard dan winstpunten! Tips om de eerste wedstrijd door te komen zijn welkom!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker