Mijn paard komt van Amerikaanse ouders en is geboren in Frankrijk, maar ik vind het ras nog steeds Engels volbloed haha.
Sintara schreef:Ooo welkom! Ik ben benieuwd naar de fotos. Wat heeft hij geluk dat hij bij jou terecht is gekomen als ik het verhaal zo lees![]()
Mijn paard komt van Amerikaanse ouders en is geboren in Frankrijk, maar ik vind het ras nog steeds Engels volbloed haha.
NikkiG schreef:Jouw paard is alleen gefokt in de VS, maar heeft zijn volledige carrière in Europa doorgebracht, dus hoe ze in de VS beslaan, is niet zo heel erg van belang.Mijn ervaring met mijn volbloed is dat hij heel goed tegen kou kan. Heb niet snel een dekentje nodig maar ik probeer hem toch wel ergens onder te zetten om een teddyvacht te voorkomen. Dat gaat aardig goed. Probeer platvoeten te signaleren...de mijne heeft echt slechte voorvoeten, ondergeschoven versenen en snel last van zijn hielen als het ijzer niet goed ligt. Ik zal eens opzoeken wat ze in amerika veel doen met beslaan van (ex-)renners, zoiets krijgt de mijne binnenkort ook.
Olikea schreef:Het verschilt echt per paard. De mijne loopt blootvoets, is wel een beetje gevoelig bij steentjes (en is ook een gruwelijke jankerd), maar wel gewoon rad op asfalt of bestrating. Ze is wel een jankerd, maar loopt inmiddels al anderhalf jaar blootvoets en heeft op geen enkel moment last gehad van zweren of kneuzingen. Ze loopt 24/7 buiten, dus ze krijgt van mij 's winters wel een regendeken om vooral tegen de combinatie van regen en kou, en ook voor mijn eigen gemak want ze is een ranzig varken. Alle fokmerries hier in de omgeving staan gewoon bloot het hele jaar door en ook de vroege veulens zie je eigenlijk niet met een deken om of zo.Hoi allemaal.
Ik heb al een aantal pagina's doorgelezen. En wat een knappe paarden allemaal.
In de zoektocht naar een opvolger voor mijn kapotte Spanjaard ben ik tegen een 4 jarige volbloed merrie aangelopen.
Ze heeft 2x op de baan gelopen, maar niet succesvol. Ze is aangekocht als draagmoeder, maar te klein bevonden voor het baren van grote springpaarden.
Dus nu wordt ze als recreatie paard aangeboden.
De proefrit verliep super fijn.
Een dik uur door bos en dorp gereden. Ze lijkt aardig bomproef.
Kunnen jullie me vertellen waar je verder specifiek op let bij een volbloed.
Ze staat voor op ijzers, en ik lees dat de hoef kwaliteit niet altijd fantastisch is.
Redden ze het dekenloos in de winter?
Natuurlijk is het ene paard het andere niet, maar ben op zoek naar ervaringen.
Mkango schreef:NikkiG schreef:Jouw paard is alleen gefokt in de VS, maar heeft zijn volledige carrière in Europa doorgebracht, dus hoe ze in de VS beslaan, is niet zo heel erg van belang.Mijn ervaring met mijn volbloed is dat hij heel goed tegen kou kan. Heb niet snel een dekentje nodig maar ik probeer hem toch wel ergens onder te zetten om een teddyvacht te voorkomen. Dat gaat aardig goed. Probeer platvoeten te signaleren...de mijne heeft echt slechte voorvoeten, ondergeschoven versenen en snel last van zijn hielen als het ijzer niet goed ligt. Ik zal eens opzoeken wat ze in amerika veel doen met beslaan van (ex-)renners, zoiets krijgt de mijne binnenkort ook.
Leuk dier wel!
marinst schreef:Hoi allemaal!
Ik heb vandaag een ontzettend leuke 9-jarige merrie gekocht die ook op de renbaan heeft gelopen. Ik lees heel graag mee over jullie ervaringen en avonturen, heb er ontzettend zin in!Mijn doel is om met haar springwedstrijden te gaan doen, maar eerst maar eens elkaar goed leren kennen. Ze vindt het iig fantastisch om te doen, dus dat is een goed begin.
![]()
Is iemand toevallig bekend met bloedlijnen en dergelijke? Heb dus wel gevonden dat ze enkele races heeft gelopen. Haar paspoortnaam is Ribbontail Way (v. Kheleyf), is er iemand die meer weet over deze hengst of mijn merrie?
Sintara schreef:Ook al zo'n knapperd! Wat voor boomloos zadel heb jij nu voor hem?
![]()
marinst schreef:Bedankt voor jullie reacties en de informatie! Heb veel zin om mee te praten en ervaringen te delen.Dit is mijn mooie merrie, heb haar naam maar afgekort tot Rey haha. Ik hoop nog beelden van haar races te kunnen vinden - iemand die hier tips voor heeft? Woensdag komt bij mij iemand langs om voeradvies te geven, dus daar ben ik ook heel benieuwd naar.
[ [url=m/CTQBIa.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mbM8wM.png]Afbeelding[/url] ]
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers