Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 22:21

dat dacht ik eigenlijk al, maar ik ben niet thuis in de racewereld en weet het dan niet zeker....

Centered Riding instructrice level 1


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 22:26

ankep schreef:
dat dacht ik eigenlijk al, maar ik ben niet thuis in de racewereld en weet het dan niet zeker....
Geeft niks toch. :D Er is wel een grote kans dat ze in training gestaan heeft, maar geraced heeft ze zelf niet.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9232
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 23:15

Belangrijk doorgaans voor het opzoeken van info:
Naam vd moeder.
Naam vd vader
Geboortedatum
Chipnummer
Soms heb je maar 1 ding, soms meerdere zaken, belangrijk is vooral deel de info die je hebt.
Zulke zaken mag ook pb als je het niet openbaar wilt delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 08:01

kyrkelover schreef:
Belangrijk doorgaans voor het opzoeken van info:
Naam vd moeder.
Naam vd vader
Geboortedatum
Chipnummer
Soms heb je maar 1 ding, soms meerdere zaken, belangrijk is vooral deel de info die je hebt.
Zulke zaken mag ook pb als je het niet openbaar wilt delen.
Of als je dus wel een naam van een fokker/eigenaar/trainer weet, deel die ook.


Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 08:59

Ik heb ondertussen contact gehad met de trainer van enkele van meneer z’n andere paarden. De man is bejaard en zou ernstig ziek in het ziekenhuis liggen, dat zou ook de reden zijn waarom ze verkocht is. Hij heeft vorig jaar alles wat ie nog thuis had lopen verkocht toen hij ziek werd, hij heeft enkel nog wat paarden die gestald staan bij trainers. De trainer in kwestie kende mijn paard niet en weet niet of ze geraced heeft.

Ik wil inderdaad liever geen namen etc openbaar delen, ik stuur jullie zo dadelijk een mailtje met de gegevens die ik wel heb!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9232
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 17:17

Aanstaande maandag is het mogelijk om met een groep naar Köln te gaan om daar naar de rendag te gaan kijken. Mochten er mensen zijn die interesse hebben om op 2e paasdag hierheen te gaan en daarbij uitleg te krijgen over de koersen/het wedden en een kijkje achter de schermen kan men zich aanmelden bij mij.
Kosten €25pp hierbij zit het entree ticket inbegrepen.


Euridicey

Berichten: 698
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 08:57

Ahhh wat leuk! Ik was graag mee gegaan, maar helaas zit ik vastgelijmd aan mijn stoel om te leren :(

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:33

Ik kan helaas ook niet.. ik heb allemaal paas plannen dus de maandag even nodig voor mezelf :P :D

Vandaag heb ik wel weer een heerlijk ritje gemaakt, mel haar hoeven gaan zo goed en ze had geen enthousiaste reactie op de hoefschoenen, dus ik dacht ik probeer het weer eens zonder. Ze liep heerlijk!
En ze is zo'n lieffie he, ik was bijna twee weken weg, zij had niks gedaan en dan krijg ik zo'n fijn ritje cadeau *\o/*

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 20:16

Een stalgenoot had nog een leuke foto gemaakt van Mel. De meeste paarden vinden een half kapot gewaaide struik eng. Mel zag een paraplu *D Afbeelding

eempje41
Berichten: 376
Geregistreerd: 11-03-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:03

Hoe hebben jullie je volbloedjes gehuisvest?
Ik heb hem zomers 24/7 buiten staan en heb dan het meest lieve brave paard wat er is. In de winter gaat hij op stal en dan is hij echt een heel ander paard. Helemaal niet gek want hij staat 20 uur per dag op stal.
Ik ben nu dus aan het overwegen om naar een stal te gaan waar hij het hele jaar door 24/7 buiten staat in een kudde op een soort hitaktief/pp idee met onbeperkte hooi en een ruime schuilstal.
Ik vind dit zelf wel spannend want meneer is een behoorlijke koukleum met een hekel aan regen.
Ik was dus wel benieuwd hoe jullie zomers/winters je ev hebben staan.

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:08

Ik heb mel 24/7 buiten staan in een merrie groep, een grote track met grote schuilstal en bomen ernaast. Bij de schuilstal is 'de plaat' wat klinkers zijn.
En in de zomer gaat de helft van de groep ongeveer de wei op voor de middag. Ze hebben onbeperkt hooi en ik moet vrij stevig bijvoeren, maar dat is het absoluut waard want ze vindt het helemaal fantastisch <3

Zonder onbeperkt hooi kan echt echt echt niet trouwens met zo een, en droge voeten zijn ook essentieel voor mel

Desi_2409

Berichten: 894
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:11

Ik heb mijn paarden aan huis, ze staan enkel 's nachts binnen. Ook in de winter zeker een uur of 8, als het slecht weer is en ze moeten eerder naar binnen, kan ik ze 's avonds ook nog even buiten zetten in de paddock (met licht)
Mijn volbloed wil wel graag op stal, ze slapen ook zo lekker in het stro:
Afbeelding

Afbeelding

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:14

Slapen kan volgens mel veel beter met een vriendin in het zonnetje, terwijl de baas de wacht houdt :j bijna elke middag worden ze wel zo gespot
Afbeelding
S avonds en s nachts is het speeltijd en etenstijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:45

Hier ook 24/7 buiten, maar dat komt vooral door Auroch zelf. Ik zou zelf geen problemen hebben met ‘s nachts op stal, maar vaak komt daar ook een, in mijn ogen, suboptimaal weidebeleid bij kijken (individueel bijvoorbeeld of op een postzegeltje dat niet veel groter is dan een box, of ‘s winters maar een uur of 8 buiten op said postzegeltje) en Auroch kan niet alleen staan.

Ze hebben bij ons wel schuilmogelijkheid, onbeperkt hooi (er liggen grote ronde balen in het land) en ik heb haar onder een 0 grams regendekentje gehad om de wind en de regen een beetje tegen te houden, maar ook voor mezelf wel prettig dat alleen haar buik en hals af en toe een modderkorstje hadden en niet m’n hele paard. :')

Ik heb het hele jaar door een supermakkelijk paard; ik zie haar eigenlijk zelden gek doen op het land - meestal staat ze te eten, want food = life -, maar ze is echt megabraaf. Ook toen ze drie maanden “box”rust gehad had, weer een paar dagen 24/7 buiten stond en ik erop klom, was het opstappen en wegrijden.

Desi_2409

Berichten: 894
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:57

Maar als het nat is dan Sintara? waar slaapt Mel dan? kunnen ze zacht liggen in de schuilstal?
Een paard moet plat kunnen slapen. De REM slaap kan alleen plaatsvinden als een paard zijn lichaam totaal kan ontspannen. Dit kan als ze helemaal plat liggen.
Mijn paarden liggen ook in de wei en paddock, maar op stal gaan ze echt helemaal plat.

Ook kan ik ze op stal op maat voeren. Buiten is het onbeperkt, maar mijn KWPN-er en D-pony krijgen op stal minder voedzaam hooi, dan de volbloed, die krijgt onbeperkt kuilhooi, waardoor hij goed op gewicht blijft.

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 22:51

Er is een pad van heel mul zand, als het nat weer is liggen ze daarop te slapen. Er is altijd wel wat droog. En ze gaan ook echt helemaal plat hoor :D

Overigens ben ik ook in zn algemeenheid niet perse tegen een nachtje/ 8 uur op stal, maar mel staat er niet graag in en ik heb verder dezelfde ervaring als mkango helaas.

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 23:01

Voorbeeldje
Spoiler:
Afbeelding

Desi_2409

Berichten: 894
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:23

Ohh heerlijk.Wij krijgen straks wel een schuilstal van 8 bij 4 met zand en 2/4 dicht.. dus lijkt me wel heel fijn voor ze... maar ja.. hier komt de wolf steeds dichterbij...

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 09:37

Mel is vandaag 15 jaar geworden *\o/*
Afbeelding

Anoniem

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 10:16

Happy birthday, Mellie! Y)(^)

Avalanche

Berichten: 15759
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 11:13

Happy birthday Mellie <3

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Euridicey

Berichten: 698
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 14:54

Gefeliciteerd Mellieee!!!

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 22:03

Thnx allemaal! Ze hebben vandaag een paar bomen omgehaald op stal, dus ze heeft een top dag gehad _O- iets leuks georganiseerd dat boem zegt en eindelijk wou iedereen race spelletjes spelen yaayy.

Ze heeft ook aardbeien gehad, na 2 stuks vind ze het genoeg maar ze was er blij mee :D

Avalanche

Berichten: 15759
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 23:22

:') :') :')

Klinkt als een geweldige dag *\o/*

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers