Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:08

Lauss_ schreef:
Ik heb me vannochtend helaas afgemeld voor de tripalon. Ik durfde het niet aan met al die regenval, het terrein wordt daar snel glad. Erg balen, maar goed veiligheid is belangrijker.

Heb in plaats daarvan even gereden in de binnenbak van de club. Hij liep ontzettend lekker! Volgende week hebben we clubkampioenschappen, ook veel zin in!
Groot gelijk dat je voor jullie veiligheid kiest, gelukkig wel lekker kunnen rijden! :D

Wat voor clubkampioenschappen zijn het?


Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:45

Gewoon kampioenschap van de rijvereniging, Springen en dressuur! :D Morgen om half 2 heb ik dressuur, en zondag om 1uur springen.

Kneusje heeft zn regendeken ook gesloopt.. -O-
Nu maar even opzoek naar een andere.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:00

Oh, tof! :D En die deken, omg. :')

Ik kan de komende weken een trainingszadel lenen van een vriendin, dus ik kan dan ook wat meer gaan doen met Auroch dan alleen zonder zadel een beetje rondwandelen. _O- Eerder deze week had ik 'r even meegenomen de bak in, vandaag hebben we een kort rondje over de dijk gedaan die naast stal ligt, en wat een heerlijk dier is het toch. <3 Ze vond het even heel raar om weg te lopen van de paarden op het erf, tegelijkertijd gingen het hek van stal open en schopten er wat kinderen tegen een bal in het speelveldje achter de heg naast onze stal, maar ze is zo vol vertrouwen dat ze zich makkelijk laat overtuigen dat het allemaal oké is. :D

Ze is helaas wel wat afgevallen door de verhuizingen de laatste paar weken, dus ik heb nu een fijne schaafplek op m'n kont van die twee keer 15 minuten die ik er zonder zadel op heb gezeten. Maar de Penny in mij kan het dan ook weer niet laten, zonder zadel op m'n eigen paard aan de wandel gaan. _O-

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 21:43

Hoe gaat het met Auroch, mkango? Al een beetje met zadel kunnen rijden? Wat zijn eigenlijk jou plannen met dr? Je woont nu in engeland toch? En daar staat ze toch ook? Sorry heel veel vragen :+

En hoe is het met de rest?

Ik heb afgelopen weekend clubkampioenschappen gehad. Dressuur ging wel goed met 189,5 punt en een tevreden gevoel. Springen was drama. Sullie heeft gewoon schijt aan de balken en gaat er liever doorheen dan overheen… hij mist echt kracht in zn achterhand dus daar maar druk mee bezig om dat te verbeteren. Op vreemd terrein springt hij vaak wel beter omdat hij dan wat meer onder de indruk is, maar dit was op de club waar we altijd rijden.. hij vindt het wel echt leuk, stopt niet, niks. Maar tis echt puur zn benen die blijven hangen.. dus mocht iemand nog tips en oefeningen hebben om zn achterhand sterker te maken hoor ik dat graag!

Morgen hebben we een crossles in markelo bii snorrewind. Hoop dat t weer een beetje meezit -O-


Afbeelding

En groetjes van dit fotomodel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 21:58

Wat balen dat het springen niet lekker ging. :\ Wat betreft het sterker maken van de achterhand, denk ik dat oefeningen die je in de dressuur daarvoor gebruikt ook in het springen heel nuttig zijn, dus veel (schijn)overgangen en tempowisselingen rijden zodat hij die motor echt moet gebruiken. Nu zijn veel volbloeden ook niet de allerbeste springers, maar als het een gebrek aan kracht is, kun je daar idd wel op trainen. :j

Veel plezier bij je crossles! Hopelijk heb je idd mooi weer!

Auroch heeft helaas woensdag een klap gehad op de weide en heeft een haarscheurtje in haar pijpbeen achter, dus die staat nu op "boxrust" in een kleine, overdekte minipaddock. Ik had een zadel van Molly geleend en zou eigenlijk gisteren even gaan rijden, maar in plaats daarvan was ik tot 22u op stal om het been te laten röntgenen. :')

Qua plannen heb ik niet iets concreets; dressuur is hoofdzakelijk mijn ding, maar ik wil ook lekker veel naar buiten en zo nu en dan een sprongetje meepakken. Voor het ongeluk heb ik 'r al een paar keer balken laten draven (ook goed voor spieren en coördinatie) en dat gaat steeds beter. Ze vond het de eerste keer helemaal niks, maar ze is dan toch zo vol vertrouwen dat ze het voor mij (en de snoepjes) wel wil doen. _O- Ze staat inderdaad in Engeland - ik woon zelf in Newmarket, zij staat op een pensionstal vlakbij Cambridge waar ze het hele jaar door 24/7 buiten kan staan, zodat haar garnalenbreintje niet teveel gefrituurd raakt. :') Maar zou wel fijn zijn als ze zichzelf dan ook heel houdt en niet denkt als een paard met oren in de nek op haar afkomt: o, hoi, wil je vriendjes zijn? :+:

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9232
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 00:35

Lauss_ schreef:
Hoe gaat het met Auroch, mkango? Al een beetje met zadel kunnen rijden? Wat zijn eigenlijk jou plannen met dr? Je woont nu in engeland toch? En daar staat ze toch ook? Sorry heel veel vragen :+

En hoe is het met de rest?

Ik heb afgelopen weekend clubkampioenschappen gehad. Dressuur ging wel goed met 189,5 punt en een tevreden gevoel. Springen was drama. Sullie heeft gewoon schijt aan de balken en gaat er liever doorheen dan overheen… hij mist echt kracht in zn achterhand dus daar maar druk mee bezig om dat te verbeteren. Op vreemd terrein springt hij vaak wel beter omdat hij dan wat meer onder de indruk is, maar dit was op de club waar we altijd rijden.. hij vindt het wel echt leuk, stopt niet, niks. Maar tis echt puur zn benen die blijven hangen.. dus mocht iemand nog tips en oefeningen hebben om zn achterhand sterker te maken hoor ik dat graag!

Morgen hebben we een crossles in markelo bii snorrewind. Hoop dat t weer een beetje meezit -O-


[ [url=m/YmMq3g.jpg]Afbeelding[/url] ]

En groetjes van dit fotomodel :')


Mijn ervaring is eigenlijk dat het niet het gebrek aan kracht is, maar meer het niet weten wanneer af te zetten. Bovendien springt Roi ook niet onder de zeg 80cm. Een tik op de schouder wanneer de afzet is scheelt vaak al een heleboel.

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 08:23

Bij mel was het echt een gebrek aan techniek, ik zou aanraden om met balkjes uit te leggen waar hij nog gewone galoppassen moet maken. Ook na de sprong! Bijvoorbeeld twee voor de sprong, dan de hindernis van een centimeter of 50 (laag) en dan nog een galopbalk erna. Vergeet niet een balkje op de grond van de hindernis en laat hem recht aanlopen met goed overzicht, echt een groot deel van een lange zijde.

Eerst zal hij waarschijnlijk wel struikelen etc maar op een gegeven moment zal hij het heus wel proberen :P en dan merken dat als hij dat patroon volgt en op de juiste plek afzet het springen veel makkelijker is voor hem. Dit alles kan ook met vrijspringen.


Mel gaat de laatste tijd echt slecht, ze heeft behoorlijke pech en mist ook het voordroog voor de calorieën en eiwitten, ik krijg het er niet zo goed bijgevoerd. Na de slokdarmverstopping had ze vorige week tijdens mijn vakantie koliek..
Gelukkig was het wel gezien door een stalgenoot en hebben ze haar en de dierenarts goed geholpen <3

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-22 08:44

Wat vervelend Sintara :(:) Geef je haar al ruwvoer bij in een andere vorm?

En wat betreft een sterkere achterhand, kan ik me wel wat oefeningen bedenken maar wellicht doe je dat al. Veel overgangen, achterwaarts en heuvelop trainen.
Laat je weten hoe het de crossles is gegaan?

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:24

Nu het weideseizoen is afgelopen krijgt ze de hele middag onbeperkt ander hooi bij zonder net samen met andere schrale paarden, maar ook dat hooi is maar ca 10% suiker en eiwit. Het normale zit uit mn hoofd net iets boven de 8%.

Het 'probleem' van mel is dat ze eet als een dame, ze eet niet bij. Dus na dr bakje met fibrebeet enzo gaat ze misschien wel bij hooi staan maar kauwt in een half uur een klein plukje weg.
Ze zal nooit eens gewoon flinke kilos achter elkaar naar binnen schuiven. Ook met ander voer, het meeste lust ze niet en meer dan 3 kilo voer eet ze niet in 1x op. Ze laat de rest dan zo een uur staan.

Eigenlijk is ze dus heel makkelijk, dit is er een waar je eens per week een grote baal bij zou kunnen zetten en nog steeds alleen opeet wat ze nodig heeft per dag :+ maarja in een groep heb je verschillende behoeftes

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9232
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:56

Eigenlijk omschrijf jij nu precies wat ik tegen 24/7 groepshuisvesting heb. Dit gaat bij de sobere rassen vaak goed, bij de meer bloederige types of paarden met meer behoefte zelden.

Gevolg is vaak dat je allerlei vage klachten en probleempjes krijgt van groot tot klein die doorgaans allemaal terug te herleiden zijn naar een verminderde weerstand.
Ik heb er hier 4 staan van verschillende rassen en grootte , maar mooi wel dat als het gras op is ze een dagdeel apart staan.
Ooit niet gedaan, nou 1 groot drama.

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:33

Nja op de vorige plek was ze ook 24/7 in groepsverband in een paddock en dat ging prima, maar dat was onbeperkt voedzaam voordroog. De meeste plekken zijn ingericht op sobere rassen inderdaad...

Maar goed, hier heeft ze 6u gras maar dat lijkt nog schraler xd dus na de koliek heb ik haar van de wei gehouden met hooi. Ook is het grasseizoen na vandaag wel klaar... Maarja ik heb het nog niet opgegeven, ik kan er hier zelfs voor kiezen om dr samen met een ander paard de middag op stal te zetten. Ik ga ook voer klaarzetten en stalgenoten vragen dat dan eerder op de dag te geven.

Er zijn wel opties :j jammer genoeg kost het altijd tijd en wat uitproberen. En soms hebben andere mensen een goed idee


Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:25

Ahhh beterschap voor Auroch! Hoelang moet ze op boxrust?

Bedankt voor de tips iedereen. Dressuurmatig zijn we inderdaad al hard aan het werk met overgangen en tempowisselingen.

Kyrkelover: sullie springt inderdaad ook beter bij hogere of indrukwekkendere hindernissen. Oxers laat hij altijd mooi liggen.

Ik ben heel erg blij! De crossles ging echt heel erg fijn! Ik kan dat paard af en toe wel achter t behang plakken met zn streken maar dit doet die dan weer mooi allemaal zonder gezeur. <3




Euridicey

Berichten: 698
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:13

Wat een K weer op dat tweede filmpje :')

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 14:00

Ja erg jammer, de hele tijd was het prima weer en de laatste 5minuten kregen we toch een stortbui over ons heen :')
Hoe gaat het met elei?

Euridicey

Berichten: 698
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:38

Dat was te zien ja! Normaal zie je regen al niet op een video dus dat zegt genoeg :')

Ik durf niet te zeggen hoe het met haar gaat. Ze heeft een long- en borstvliegonsteking gehad en nu zitten we aan de antibiotica, omdat er getwijfeld wordt of deze nog actief is of niet. Ze reageert ig nog zeer heftig op de spier bij de ribben. Volgens de da is deze kuur en eventueel een osteopaat het enige wat we nog écht kunnen doen... Fingers crossed

Overigens is ze de afgelopen dagen echt heeeel gespannen. Echt niet meer te doen. Alles is doorweekt dus ik kan haar ook niet echt lekker laten rennen ergens :/

wilson

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-11-05
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 23:21

Hoi!

Ik meld mij hier ook even; sinds gisteren eigenaar van een volbloed merrie, Almamour Forever. Wat is ze braaf en lief! Er zit een frans Galop paspoort bij met een los velletje van de fokker. Weet iemand of je het paard daarmee op naam kan zetten?

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9232
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:31

@Wilson ja dat kan zeker. Beste even contact opnemen met ndr en duidelijk er bij vermelden dat het om een rijpaard gaat.

wilson

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-11-05
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:43

kyrkelover schreef:
@Wilson ja dat kan zeker. Beste even contact opnemen met ndr en duidelijk er bij vermelden dat het om een rijpaard gaat.


@kyrkelover Bedankt! Ze heeft vorige jaar wel 2 x meegedaan aan rennen in Frankrijk. Ik ga er inderdaad recreatief mee aan de slag, nu eerst nog even wat vet en bespiering kweken en wat ouder worden. Ze is pas 3,5 jaar. Nogmaals dank voor de tip, ik ga contact opnemen met ndr voor meer informatie.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9232
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:52

Ja maar de registratie voor actieve renpaarden is anders en vooral veeel duurder.
Ze is ook al meer dan een jaar geleden uitgeschreven als actief renpaard.

wilson

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-11-05
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 14:32

Ohh zo op dit manier! Goed om te weten. Wat grappig dat die informatie allemaal te vinden is. Wel heel bijzonder die rensportwereld. Haar Franse baas was blijkbaar ook heel begaan met haar, zat een handgeschreven brief in haar paspoort over haar karakter en haar ervaring/kunde. Was heel positief. Heb dat nog niet eerder meegemaakt bij een aankoop van een paard.

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:01

Euridicey schreef:
Dat was te zien ja! Normaal zie je regen al niet op een video dus dat zegt genoeg :')

Ik durf niet te zeggen hoe het met haar gaat. Ze heeft een long- en borstvliegonsteking gehad en nu zitten we aan de antibiotica, omdat er getwijfeld wordt of deze nog actief is of niet. Ze reageert ig nog zeer heftig op de spier bij de ribben. Volgens de da is deze kuur en eventueel een osteopaat het enige wat we nog écht kunnen doen... Fingers crossed

Overigens is ze de afgelopen dagen echt heeeel gespannen. Echt niet meer te doen. Alles is doorweekt dus ik kan haar ook niet echt lekker laten rennen ergens :/


Oke.. nog niet echt duidelijkheid dus. Wanneer zou je verbetering moeten merken met de antibiotica als het aanslaat?

Anoniem

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:41

Lauss: toffe filmpjes, wat fijn dat de les zo goed ging! Alleen jammer van het weer idd. :') Auroch moet 10-14 dagen op rust — ze staat in een overdekte minipaddock ter grootte van een box. M’n stalhoudster en haar stalhulpen vinden het heel aandoenlijk dat ik alsnog gewoon naar stal kom om bij haar te gaan zitten. :))

Euridicey: pffff, wat een gedoe. :\ Het zit je ook niet mee. Hopelijk knapt ze snel een beetje op en kun je lekker van ‘r gaan genieten!

wilson: welkom! En wat leuk, een dochter van Almanzor. <3

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:12

Deze draak heeft weer lekker lopen smeren, heel fijn zo’n schimmel :')

Afbeelding


Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:59

Heerlijk :+ hij ziet er wel goed uit verder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 6 bezoekers