Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sintara

Berichten: 7384
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 07:43

Die van mij heb ik wel al een paar keer onder een regendeken gehad, maar staat nu ook alweer een paar dagen weer bloot.
Het gaat behoorlijk goed qua vacht dit jaar, ze heeft al meer dan december vorig jaar. Maar alsnog is het niks vergeleken met alle andere paarden op stal :P

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB


Anoniem

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:35

Hier staat ze al sinds augustus zo nu en dan onder een katoenen dekentje, inmiddels onder een winterdeken met hals. Van mij hoeft het niet per se, maar Britten zijn Britten, die willen elke volbloed het liefst onder zes dekens hebben. :') Ik ben er ook niet op tegen per se, dus laat ze lekker hun gang gaan. :))

In other news:
Afbeelding

Afbeelding

Helaas was het al donker aan het worden, dus ik heb alleen even geholpen met binnen zetten, dekens wisselen etc. maar volgende keer wil ik wat langer gaan, dan kunnen we ook een stukje rijden.

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 15:17

Volgende week komt de kliniek op stal om röntgenfoto’s te maken van de voorknie van mijn pechvogel.
4 weken terug een flinke klap op het land gehad en sindsdien een dikke knie. Op de echo waren geen beschadigingen te zien aan pezen, banden, spieren ect. maar de knie blijft dik en warm, maar hij loopt niet kreupel %)
Helaas is zijn hoef krabben niet mogelijk omdat hij dat been niet kan buigen, dus al met al weer een hoop zorgen en slapeloze nachten.

Ik heb trek in een patatje mayo!!!!

Sintara

Berichten: 7384
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:11

O nee, sterkte valine! Hopelijk valt het mee met het pechvogeltje :(:). In elk geval een goed teken dat hij niet kreupel is. Wel vreemd dat hij goed kan lopen maar dan niet een voetje kan geven?

Mkango, eindelijk in het eggie <3 <3. Super leuk!

Mel had gisteren even ruzie met diezelfde koe als vorige week (die dingen horen gewoon te blijven liggen, niet te stuiteren en boe zeggen >;))
We hebben samen gekeken hoe onder andere deze mafkees gevoerd werd en mel kan er geloof ik een compleet werkstuk over maken nu, want ze heeft heel goed opgelet en moest het van alle kanten bekijken :j :list:. Ik heb me kapot gelachen en die boer ook hahaah. De blikken van dat paard van mij _O-.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 16:49

Oh nee valine, wat rot :( hopelijk brengen de foto's duidelijkheid.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-21 18:31

Ik duim voor je, valine! :\ :knuffel:

Heerlijk Sintara _O- <3

Ik had een beetje strijd met Nobli vandaag geloof ik. Hij vloog namelijk van dingen weg die nergens op sloegen. Dan schiet ‘ie er drie meter vandoor in (contra :evaw: ) galop en ben ik hem weer effe kwijt. Gelukkig makkelijk uit te zitten en ‘t stoutste dat ‘ie ooit zal doen. Maar echt lekker rijd dat niet. _O-

Even flink door gereden en hem lekker ontspannen gekregen. Ook links gegaloppeerd. Rechts wil ik samen met m’n instructrice pas doen. Die gaat nog niet helemaal soepel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


kyrkelover
Blogger

Berichten: 9300
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 20:17

Oei Valine dat klinkt niet best, ben benieuwd wat er uit komt!
Hier mensen nieuwe hoofdstellen of van plan zijn nieuwe spullen te kopen.
Alisha eindelijk haar eigen topper ontmoet nu verwacht ik vd week wel dat beloofde filmpje
Nou Roi mocht vandaag mee voor de 4e springles in zijn leven. Bedoeling is dat hij binnenkort mee gaat op concour.
Zie hier zijn barrage rondje met het meidje van 12.

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:31

Mkango wat een ontzettend lief hoofd heeft jou paard! <3 Ben benieuwd naar meer foto’s of filmpjes!

Valine ik ga voor je duimen!

Hahah Sintara, je kan je soms echt rot lachen om die paarden he

AlwaysH ziet er netjes uit!

En kyrkelover wat doet dat meisje dat netjes! Ziet er goed uit!

Ik ben stiekem best wel even trots op mijzelf. Ik ben voor het eerst alleen met de trailer weg geweest! Ik rij pas sinds een paar weken zelf met de trailer, en altijd was er iemand bij. Nu had ik springles en kon niemand mee dus ben ik voor t eerst helemaal zelf gegaan! Sullie deed het echt super en kon m makkelijk in mn eentje laden. Heel fijn!

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:48

Super goed Lauss!
De eerste ritjes helemaal alleen zijn inderdaad best spannend. Maar het is toch heerlijk om gewoon om stap te kunnen met je paard zonder afhankelijk te zijn van anderen :)

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 01:50

Hahahaha Sintara, geniaal verhaal :')
Valine sterkte :) Ik duim :j

AlwaysH goed bezig!!!
Lauss, jeetje wat stoer, alleen met de trailer :) echt super goed bezig :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:30

Iedereen bedankt voor het duimen :j
Donderdag gaat ie op de foto en dan zal ik het wel horen, ben nu al ruim 2,5 jaar aan het dokteren met hem en begin nu langzamerhand de moed een beetje te verliezen.
Ik weet ook serieus niet wat ik moet doen als hij ongeschikt lijkt te zijn geworden voor het werken onder het zadel, mag ie blijven grasmaaien of is het dan toch echt einde van ons verhaal dat eigenlijk nog niet begonnen is ;(

Ik heb trek in een patatje mayo!!!!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9300
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:21

Al nieuws Valine?

Hier nog eens een foto van Sagan.
Bij mij gekomen eind juni. Gecastereerd en eind jullie naar zijn nieuwe adres gegaan.


Toen
Afbeelding


En nu na een maand of 3 op het nieuwe adres
Afbeelding

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:42

Wat een leuk koppie zit daar op Mkango! En een foto van jullie samen <3 super dat jullie nu samen zijn. Wbt de dekens: ach ja. Je paard is in ieder geval een goede handen

Komt goed AlwahsH. De rit die jullie nu hadden was misschien een jaar geleden heel goed al. Ik vind deze fotos misschiem nog wel fijner dan de voorlaatste. Vind hem met neusje er wat meer uit meer in horizontaal balans lopen. Voor zover ik het zie teminste. Als ik zo vrij mag zijn mijn mening te geven althans O:)

Die is echt knap Kyrkelover. Ben wel benieuwd hoe deze over een jaar is!

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:45

Kyrkelover, nee nog geen nieuws. Hij eet goed en is opgewekt en blij, loopt niet kreupel maar gewoon stijf met zijn dikke knie.
Uit de echo van 2 weken geleden bleken de weke delen niet beschadigd te zijn, er zat/zit alleen een overload aan vocht in wat er niet uit wil gaan.
Veearts zei dat er in het ergste geval een scheurtje in het bot kon zitten. De zwelling zit ook aan de buitenkant van zijn voorknie.
Hij heeft een maand apart gestaan met de andere paarden naast zich maar hij Werd daar echt depressief van leek het wel, dus uiteindelijk besloten om hem toch maar bij de rest te zetten (hij vloog in zijn eigen paddockje letterlijk tegen het draad op).
Al met al een hoofdpijndossier %)

Ik heb trek in een patatje mayo!!!!

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:57

Heb ergens gelezen over bloedzuigers, die effectief kunnen zijn. Zou dat wat zijn voor jouw paard Valine?

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 14:06

Eerst maar de röntgenfoto’s afwachten, dan weet ik meer of er een breuk zit oid. Waarschijnlijk laat ik ook gelijk een nieuwe echo maken als er op de foto’s niks te zien is.
Daarna kan ik pas beslissen wat ik ga doen qua evt behandeling.
Ondanks dat ik er alles voor over heb om hem te helpen moet het financieel ook te doen zijn. Hij heeft door al zijn pech al mijn reserves opgemaakt en hij maakt het me helaas momenteel onmogelijk om reserves op te bouwen.
Alleen dit jaar heeft hij me al bijna €2500 gekost aan medicatie,revalidatie en aanpassingen voor hem :$

Ik heb trek in een patatje mayo!!!!

Sintara

Berichten: 7384
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:54

Aii := hopelijk houdt dat nu eindelijk eens op valine! :(:)

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-21 10:34

Danique_G schreef:
Wat een leuk koppie zit daar op Mkango! En een foto van jullie samen <3 super dat jullie nu samen zijn. Wbt de dekens: ach ja. Je paard is in ieder geval een goede handen

Komt goed AlwahsH. De rit die jullie nu hadden was misschien een jaar geleden heel goed al. Ik vind deze fotos misschiem nog wel fijner dan de voorlaatste. Vind hem met neusje er wat meer uit meer in horizontaal balans lopen. Voor zover ik het zie teminste. Als ik zo vrij mag zijn mijn mening te geven althans O:)

Die is echt knap Kyrkelover. Ben wel benieuwd hoe deze over een jaar is!


Tuurlijk mag dat! :j
Hij is gelukkig heel makkelijk naar je hand te rijden en loopt uit zichzelf al in een fijne houding, alleen is dat nog wel eens schijn en willen we wel dat ‘ie zn lichaam ook echt gebruikt. Dat ik er zo makkelijk op zou rijden had ik echt niet verwacht na de eerste maanden. Ook al spooked ‘ie af en toe, of neemt ‘ie de benen, het gaat al super.
Een jaar geleden hadden we hem nog niet eens, dus ik ben tevreden. :j
Vind ontspannen en zonder angst rijden het belangrijkst maar we zijn natuurlijk wel bezig om hem dressuurmatig wat beter voor elkaar te krijgen, wat hij super oppakt. Krijgen ook vaak complimentjes want het verschil is wel enorm.

Edit:
Van de week trouwens helemaal in m’n eentje zonder zadel opgestapt. Bonzend hart, maar mezelf kunnen afvloeien en Nobli was erg braaf. Een keertje beetje een ‘schrik’ gehad, maar hij liep braaf en deed dressuurmatig ook nog eens lekekr zijn best ondanks dat het gewoon stapwerk was.

Niet de beste screen:
Afbeelding

Je ziet wel dat het echt al een flink paard begint te worden. Vergeleken met toen ik bijna 80 kg was en hij wel 3 cm kleiner en zo’n 50/100 kg lichter.
Afbeelding

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Sintara

Berichten: 7384
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:54

Hij wordt zeker flink :D.
Mel heeft weer een paar dagen amper wat gedaan, het is zo verschrikkelijk nat, te vroeg donker en de kudde is alwéér veranderd van samenstelling (wel heel sneu trouwens).
Mel is er behoorlijk van slag van dus nouja, gewoon lekker knuffelen en prutsen, en wachten op betere tijden :).
Als het goed is blijft het deze week in elk geval ietsje droger.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:00

Ik heb weer slecht gekregen ivm Willy.

In september had hij op zijn eigen been getrapt. Linksachter op de binnenkant van de kogel, net bij de aanhechting van een pees. Met medicatie en rust was hij al snel niet meer mank en been was weer mooi dun dus ik mocht weer rijden. Maar sindsdien staat het been vaak dik de dag nadat ik intensiever met hem gewerkt heb. Het trekt wel telkens weg na beweging.
De veearts was deze avond op stal voor iemand anders en dus heb ik haar maar even vastgeklampt. Ze vond het niet normaal dat het been telkens dik wordt en ze vond hem ook gevoelig op de aanhechting van de pees. Dus het been moet op echo om uitsluitsel te geven.

Daarnaast is Willy sinds twee weken echt niet blij met opzadelen/aansingelen en is hij begonnen met knarsetanden tijdens het rijden, wat hij eerder nooit deed. Ik zat al langer met maagzweren in mijn achterhoofd en met deze symptomen erbij was mijn veearts daar ook van overtuigd.

Dus weeral zorgen en weeral grote kosten. Ik heb er echt genoeg van |(

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9300
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:09

70% vd paarden heeft maagzweren. Zelfs als ze onbeperkt ruwvoer en gras tot hun beschikking hebben kan af en toe wat stress al voldoende zijn. Zoiets noem ik dus een open deur intrappen. Als ze hier wat gevoelig zijn geef ik ze een kuurtje maagsap van Ewalia om de boel wat te ondersteunen.

Wat betreft het been zou mijn grootste vraag zijn wat doe je aan werk sinds die geïrriteerde aanhechting?
Belangrijkste is om veel recht toe recht aan werk te doen over het harde(over straat dus bijvoorbeeld). Een rijbak is dus een 100% NO GO bij zoiets. Ook pijnstilling is absoluut uit den boze. En daarnaast beweging, beweging, beweging, beweging.

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 18:00

Jeetje katyatje wat vervelend weer! Wanneer wordt de echo gemaakt?

En Valine, hoe is het gegaan vandaag? Vandaag werden de foto’s gemaakt toch

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:16

Helaas erg slecht nieuws.
Hij heeft zijn haakbeentje compleet gebroken... dierenarts had dit ook nog nooit gezien. Hij gaat in overleg met een chirurg van Emmeloord, maar hij had het over schroeven, gips en lange revalidatie. Of hij daarna überhaupt nog als rijpaard gebruikt kan worden is nihil.
Volgende week laat ik hem daarom ook inslapen ;(

Ik heb trek in een patatje mayo!!!!

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:27

Oh nee, dat is vreselijk Valine... Heel veel sterkte :knuffel:

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:35

Dankjewel... ik ben er letterlijk doodziek van ;(
Mijn maatje, mijn alles waar ik nu afscheid van moet nemen

Ik heb trek in een patatje mayo!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers