Vriendin een keertje laten rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Vriendin een keertje laten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-21 14:59

Hallo!

Ik heb echt géén idee of dit hier goed staat, maar ik doe gewoon maar even een poging, omdat het toch over een specifiek ras gaat.

Mijn 'sportvriendin' van 66 en ik (56) brengen nogal wat uurtjes met elkaar door, omdat we dus samen trainen (d.w.z. hardlopen en andere sporten doen). Iedere keer als we hardlopend langs een veld met ezeltjes of paarden komen, moet ze even praten met die beestjes en even haar hand laten snuffen. En inmiddels weet ik dat ze vooral trekpaarden ontzettend mooie beesten vindt. Ze is weleens mee geweest naar mijn paard en dat vond ze ook ontzettend leuk.

Nu zou ik het zo ontzettend leuk vinden dat ze eens een keertje zou kunnen kennismaken met rijden. Niets ingewikkelds, gewoon een keertje op zo'n groot warm (rustig) beest zitten en in stap een half uurtje of een uurtje rijden. Ze heeft nog nóóit op een paard gezeten, is wel sterk en sportief en niet angstig. Op mijn paard wil ik haar niet laten rijden, hij staat op pensioen en hij houdt ook niet echt van vreemdelingen op z'n rug, en als Arabier zit hij ook niet echt comfortabel (buiten gaat meteen de turbo erop). Bovendien kan ik dan zelf niet mee en dat is wel de bedoeling.

Mijn vraag is dus, wie weet een locatie liefst in Gelderland waar het mogelijk zou zijn om een keertje een staprit met haar samen te doen? Ik ben zelf een goede ruiter, maar zij heeft dus geen ervaring. Het lijkt me zo leuk om haar hiermee eens te verrassen, ze zou het echt geweldig vinden. Wie heeft een idee? Of wie heeft toevallig trekpaarden en wil dat wel een keertje regelen? PB'tje mag ook natuurlijk.

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden



HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-21 17:08

Anne_vD schreef:
Ik weet helaas niets in Gelderland. Maar mochten jullie eens naar Zeeland komen weet ik wel een adres waar dit waarschijnlijk wel kan :D


Misschien wil je het mij toch even per PB'tje doen?
Ik heb inmiddels de Mill Ranch in Ede een berichtje gestuurd, maar als ik hun website lees, kun je daar alleen op buitenrit met niveau 1 (en nog nooit gereden is niveau 0). Ik weet niet of het daar gaat lukken, maar in elk geval bedankt voor de tips alvast!

Ik hoop op meer tips in Gelderland. Het zou ook een particulier kunnen zijn, maar ik ken geen mensen met koudbloeden.

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-21 18:21

Iris82 schreef:
In Brabant kun je op Shires in de Loonse en Drunense Duinen een buitenrit maken. Maar wellicht ook te ver weg.


Als het moet rijden we wel een eind hoor! Maar ik wil er erg graag een leuke verrassing van maken en als het in Gelderland is, is dat wel makkelijker (we gaan wekelijks een hardlooptocht doen van meer dan 2 uur dus dat heeft ze nooit door).

Heb je een specifiek adres/website?

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-21 20:14


mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-21 20:14

xsiroccox schreef:
Op de grens Groningen/Drenthe kun je op tinkers rijden, ze zit dacht ik ook hier op bokt: tinkerplein. Weet niet of ze nu al ritten doen en of je ook zonder ervaring mee kunt.


Dankjewel, ga ik opzoeken!

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-21 20:22

Tinka schreef:
Bij de Hartjeshoeve kan je op trekpaarden rijden, zit ergens in Brabant.


Ik heb ze op internet gevonden en via Facebook een berichtje gestuurd.

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-21 21:30

Jolliegirl schreef:
Niveau 1 in Ede is ook mogelijk voor nooit gereden.
Ze zijn zeer goed in de begeleiding. Kleine stukjes draf worden gedaan als alle ruiters dit willen en stabiel zitten.


Oh dat is goed om te horen. Dit is wel mn eerste keus dan!

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-21 21:34

Bigfield heb ik ook even opgezocht. Er staat wel bij dat je alle gangen onder controle moet hebben ...

Ik bewaar die even, bedankt!

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vriendin een keertje laten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-21 22:01

Bedankt allemaal, ik heb nu een paar vragen uitstaan, oa bij de mill ranch. Ik hoop dat dat gaat lukken!

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 08:31

De Hartjeshoeve heeft aangegeven dat ze het niet doen, omdat je minimaal de draf moet beheersen voor een buitenrit. Da's helaas niet het geval, dus daar kan het dan niet. Ik zoek verder.

By the way, mijn vriendin valt in de categorie 'lichtgewicht' qua lengte en leeftijd. Ik ben zelf 1.70 en 61 kg, zij is een stuk lichter bij 1.69 (dus in principe zou ze ook op een niet al te grote Fjord kunnen, da's ook zeker wel een optie).

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vriendin een keertje laten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 09:06

Zodra ik antwoord heb op mijn uitstaande vragen, ga ik stal Jacobs even benaderen.
bedankt!

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 11:40

Amber_anne schreef:
Je hebt ook nog het fjordenpaard in Breda, die doen daar ritten maar ook strandritten


Bedankt voor je reactie. Weet je iets meer van 'het fjordenpaard'? Ik kan best maneges vinden waar je met koudbloeden o.i.d. een buitenrit kunt maken, dat is het probleem niet echt. Het gaat er dus specifiek om dat we met 2 personen in stap willen (niet in een groep), waarbij 1 van die personen dus niet kan rijden.

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 11:41

Skinfaxi schreef:
Bij van koren tot maanen in kootwijk kunnen ook onervaren ruiters op buitenrit, zij hebben alleen geen trekpaarden, volgens mij wel brede spanjaarden :D


Als het lieve grote paarden zijn, dan vind ze dat vast helemaal geweldig. Bedankt voor de tip, die parkeer ik even totdat ik meer over mijn eerste tips weet. Klinkt goed! En is hier ook vlak in de buurt, da's ook handig.

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 11:42

XladyX schreef:
In de buurt van Gelderland weet ik niets, maar ik heb heel erg goede en leuke ervaring op Vlieland bij "manege de Seeruyter" met een vriend welke niet kon rijden maar het graag een keer wou proberen. Ze hebben daar twee prachtig grote trekpaarden en nemen ook echte beginners welke nog niet kunnen draven mee voor een ritje in het bos. Gezien het een eiland is hoef je ook niet bang te zijn voor drukke verkeerswegen of verdwalen. En natuurlijk leuk te combineren met een heerlijk weekend weg :D


Jammer dat het zo ver weg is, we zijn niet zo van een weekendje weg (hoewel we het daar weleens over gehad hebben). Het klinkt wel erg leuk, misschien zou dat weleens iets zijn voor een tweede keer (ze vindt het vast heel leuk). Toch bedankt voor de tip, want qua rijden is het wel precies wat ik bedoel!

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 11:43

linda_gigant schreef:
LaDonna75 schreef:
Er zit ergens bij Zutphen in de buurt een shires-stal meen ik.
Edit: https://www.bigfieldshires.nl/


Deze wil ik ook aanraden. Erg leuk !


Dank voor je reactie. Die Shire stal houd ik op het lijstje ;-)

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 13:42

95Ellen schreef:
Bij het Leersumseveld kun je ook ritten maken met mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten :)
http://leersumseveld.com/


Ik heb dat ook even bekeken, er staat weinig op over de paarden zelf maar er staat wel letterlijk 'buiten leren paardrijden' dus in principe een mogelijkheid. Dank je! Die gaat ook even op de parkeerlijst.

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 15:23

marije1109 schreef:
De manege in Epe? Mijn dochter, vriendin en dochter van vriendin hebben daar ook een buitenrit gemaakt.


Met een groep of met z'n tweeën? En konden zij rijden of ook helemaal niet?

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 15:25

HannahFrouk schreef:
Bedankt allemaal, ik heb nu een paar vragen uitstaan, oa bij de mill ranch. Ik hoop dat dat gaat lukken!


De Mill Ranch doet alleen buitenritten vanaf 8 personen, en dat wil ik eigenlijk niet. Ik heb zelf slechte ervaringen met buitenritten in een groep, daar heb ik niet zo'n zin in. Het gaat mij echt om een rit met z'n tweeën in stap met dan (omdat dat nu eenmaal moet) een begeleider mee.

'k Weet eigenlijk niet of dat ergens te vinden zal zijn.

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 15:31

Lalidan schreef:
Vermoedelijk staat het nergens op een site. Het is niet de meest economische bedrijfsactiviteit namelijk. Bigfield had het ook niet op de site staan, maar ik heb ze gemaild, mijn situatie voorgelegd en gevraagd of het kon. Gewoon voor mijn zus en ikzelf, geen andere klanten er bij. Het kon. Hou er alleen rekening mee dat het iets duurder gaat zijn dan een groepsrit, maar in overleg is er op de meeste plaatsen veel meer mogelijk dan wat ze op de website zetten.


Dan ga ik nu Bigfield eerst even benaderen!

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 16:50

Nou denk dat een staprit met zn tweeen (met een touwtje eraan), met begeleiding op zich wel een uitvoerbaar plan is. Zitten kan ze wel (heeft keertje op mijn paard gezeten) en met haar 66 jaar loopt ze nog survivalwedstrijden waarbij ze over hoge balken ed moet klimmen, dus getraind is ze wel. Kan alleen niet paardrijden. Dus mijn eigen inschatting als ervaren ruiter is dat dat zou moeten kunnen op een makkelijk zittend rustig paard.

Het gaat er niet om om haar te leren paardrijden, alleen keertje ervaren hoe dat is.

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 17:06

Prince schreef:
HannahFrouk schreef:
De Mill Ranch doet alleen buitenritten vanaf 8 personen, en dat wil ik eigenlijk niet. Ik heb zelf slechte ervaringen met buitenritten in een groep, daar heb ik niet zo'n zin in. Het gaat mij echt om een rit met z'n tweeën in stap met dan (omdat dat nu eenmaal moet) een begeleider mee.

'k Weet eigenlijk niet of dat ergens te vinden zal zijn.


Daans Horses in Noord Holland doet dit wel volgens mij. Speciaal ook stapritten voor mensen die nooit gereden hebben. Hele lieve relaxte paarden.


Ik ga die opzoeken!

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 18:56

nafnaf schreef:
Stal Ermelo! Ik ga daar binnenkort ook heen met een vriend die 0 rij ervaring heeft.


Die naam heb ik eerder doorgekregen maar dan kom ik op een website waarop staat dat ze geen buitenritten voor buitenstaanders doen. Heb je misschien een adres/locatie c.q. meer gegevens?

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 19:03

Amber_anne schreef:
Ranch cross borders doet volgens mij privé ritten aan een touwtje

Ik vind een groepsrit persoonlijk fijner en heb dan het idee meer privacy te hebbe


Ik snap dat , maar groepsritten met onervaren mensen heb ik zelf slechte ervaringen mee. Mijn eerdere partner en ik hebben dat ooit eens gedaan (jaren geleden hoor), hij was echt beginner, kon stappen en een beetje draven. De afspraak was niet hard te gaan draven en niet te galopperen. Natúúrlijk draaide halverwege de leider zich om en zegt 'zit een galopje erin?' en meteen gaat de hele groep al in galop. Tien minuten later waren we een hersenschudding, een blauw oog en een gebroken sleutelbeen verder. Groepsritten met onervaren mensen? Nee, echt niet meer, je bent volledig afhankelijk van wat het voorste paard doet. Gaat die in galop dan is er met het achterste paard geen houden meer aan voor een onervaren persoon en dan is het vasthouden en maar hopen dat het goed gaat. Ik vind daar ook echt niks aan.

Ranch Cross Borders klinkt echt als wat ik zoek (en ook als iets wat vooral mijn vriendin erg zou aanspreken), alleen ... geen koudbloeden zo te zien. Gaat even op het lijstje, bedankt voor de tip!

En Daan's horses staat ook al op het lijstje! Die klinkt wel ideaal, een duinrit zou erg mooi zijn en er staat expliciet ´alleen stappen´ bij. Leuk dat ze daar ritten voor alleen beginners hebben. En mooie koudbloeden!

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vriendin een keertje laten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 20:15

Dankjewel, ik heb gereageerd!

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden

HannahFrouk

Berichten: 3879
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vriendin een keertje laten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-21 09:34

Bigfield Shires voelt er ook niet voor (ondanks eerdere berichten hier dat ze dat af en toe wel doen). Dus dat gaat niet door. Ik ga naar de volgende op m'n lijstje ;-)

mensen maak je toch niet zo druk over elkaar, je kunt toch alleen maar je EIGEN leven leiden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers