Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-21 20:14

Toch wel heel fijn he San4nie, een stal met goede faciliteiten. Ik ben ook nog elke dag zo blij dat ik een binnenbak tot mijn beschikking heb, zo fijn om gewoon te kunnen rijden wanneer je wilt, zonder last te hebben van de weersomstandigheden. Vraag me soms echt af hoe ik dat eerder altijd deed :+

Veel plezier alvast met de crossles Manolito! Komt vast helemaal goed met zo'n knappe Ier!

Sil ziet er ook goed uit Berdien, mooi gewicht ook :D

Hier gaat alles ook prima. Skinny zit super in zijn vel, heb soms wel eens de indruk dat hij jonger wordt in plaats van ouder, vooral met wandelen kan hij heerlijk naast me lopen stuiteren :))


san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:27

Hij staat nu nog even alleen in de paddock, zijn wat meer nieuwen gekomen die nog alleen staan en zodra ze de wei op gaan, gaan ze samen. Maar ga er vanuit dat het echt goed komt. Hij komt in een ruinen groep met een goede leider.
Al die faciliteiten zijn echt luxe hoor, ik moet er wel aan wennen. Solarium en wasplaats zijn we nog helemaal niet geweest.
Betrapte mezelf er van de week wel op dat ik op buienradar keek omdat ik wilde gaan rijden. :+

Heerlijk, al jullie grote ronde paarden! Echt prachtig. En zo veelzijdig. We zitten wel echt te wachten op mooi weer allemaal lees ik. :)

Is trouwens iemand van jullie al met die registratie bezig geweest? Wij lopen namelijk tegen een probleempje aan..

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:55

Leuk Manolito, crossen blijft het leukste wat er is, samen met gewone bosritjes dan..
Wij hebben volgende week ook weer crossles, heerlijk.

Wat fijn zo’n luxe stal sannie, klei is inderdaad onhandig, heb hier maar een stuk geofferd zodat ze hun energie toch kwijt kunnen in de winter.

Waar loop je tegenaan met de registratie? Ik heb een ubn nummer aangevraagd, maar naar verwachting kan ik ze na 12 april pas aanmelden. Heb ze beide bij het kwpn aangemeld voor registratie in Nederland.

san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:07

Gaaf hoor dat crossen, ooooooit wil ik ook eens proberen.
Mijne staat nu op kunstgras, maar ze hebben hier ook 2 grote zand paddocks.

De registratie in Nederland is inderdaad het probleem. Daar ben ik verantwoordelijk voor. Maar zag bij de knhs dat dat met een dierenarts registratie enzo moet. En staat niet bij wat het kost. Ben een beetje bang dat het uiteindelijk flink oploopt allemaal wbt kosten.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:45

Ik was al lid van het kwpn, heb een formulier op moeten sturen samen met het originele paspoort en een kopie legitimatiebewijs. Geen dierenartsverklaring of iets dergelijks.

Zie dat het nrps wel een gezondheidscertfificaat vraagt.
Laatst bijgewerkt door kamsel op 10-04-21 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:51

Hmm, dat klinkt beter. Heb je iets van een linkje daarvan oid? :o

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:55

Oh dat is een goeie dankje!

Mijn 'opa' Ier ben ik heel sloom weer aan het opbouwen van zn blessure. Hopen dat ie zo ver weer mee kan als fijn recreatiepaard. De jongere heb ik in februari verkocht. Heb nu wel weer een heel leuk ander paard maar vanwege Corona wat dichter bij huis gezocht dus er staat nu een BWP merrie op stal :) (waar ik dus ook die regsistratie voor moet regelen :P )

Mick is wel nog steeds Mn grote kleine vriend <3
Afbeelding

san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:01

Jij bent een held Kamsel! Dank.
Krijg je gewoon je eigen paspoort weer terug?

Edit: zie net jouw aanvulling over het nrps. Ik zat bij de knhs te kijken en daar moest iets getekend en ingevuld worden door een gekwalificeerde veearts. En dan krijg je via het kfps een nieuw paspoort ofzo. Vond dat echt veel gedoe.

Paljaslaura, waarom is je andere paard weg gegaan? Vond dat ook zo’n leuk dier.
Wat voor blessure had je opa?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:07

Mick had overbelasting van LV tussenpees en RV oppervlakkige buiger. Oorzaak is onbekend want we deden niet echt anders dan normaal.
Die andere is weg omdat ik weer een nieuwe uitdaging wilde. Heb hem zadelmak gemaakt, opgeleid en doorgereden tot waar die nu was. Met oog op corona en voorlopig toch nog geen wedstrijden vond ik t een mooie gelegenheid om wat anders te gaan zoeken :P

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:12

Sil heb ik gewoon via het NSVT op mijn naam gezet. Kostte me toe €15, en klaar! Staleigenaar regelt de rest qua registratie, ik heb er voor gezorgd dat Sil in Nederland bestaat en op mijn naam staat. Ideaal!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:19

Was dat ook het idee waarmee je hem had gekocht paljaslaura? Om klaar te maken en dan een nieuw plekje voor te zoeken? Sneu voor je schimmel, maar gelukkig gaat het nu dus weer wat beter.

Berdien, als ik dit zo zie moet dit ook ondertekend worden door een gekwalificeerde veearts. Bij het kwpn is alleen registratie iets duurder, ook overschrijven is nog wel wat duurder, weet niet of dat perse nodig is. Maar voor dat verschil kan ik sowieso geen veearts laten komen.
Afbeelding

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:23

Niet perse het idee. Wilde eigenlijk hem wel gaan starten maar agz er niks over te zeggen was hoe lang dat allemaal nog ging duren en hij nog steeds ongeklasseerd was... Was dit nu ook commercieel gezien slim om te doen. Nu was het even niet raar dat ie net 6 was maar nog geen klassering op zn naam had staan

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:25

Krijg je eigenlijk een nieuw paspoort na het overschrijven en registratie? Lijkt me niet, toch?

Ik lees morgen de rest even bij!

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:30

Ik heb Sil haar gegevens gestuurd naar het NSVT en dat was het dan. Kan haar nu ook vinden op de site van het... RVO? Mijn staleigenaar kan haar zo in ieder geval registreren. Kreeg per post een sticker voor in haar paspoort. Vind dat voor nu wel gezegend eigenlijk :=

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:44

Sticker in paspoort kreeg ik niet, hoewel ze wel officieel op mijn naam geregistreerd staan. Heb daar een paar jaar geleden om gevraagd toen ik de eerste registreerde. Daarvoor zou ik het paspoort naar Ierland moeten sturen. Dat ging me te ver..
Heb de originele paspoorten terug.


san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:24

Ingewikkeld allemaal hoor. Voor nu lijkt de werkwijze van het kwpn mij het meest makkelijk. Hoewel die van Berdien nog simpeler klinkt, maar dat nu niet meer zo op de site van het nsvt staat.

Zal wat kopietjes maken en dan aangetekend naar het kwpn versturen. Hopen dat het dan snel geregeld is en ik het paspoort snel terug heb.

Klinkt als een goede keuze paljaslaura, heb je nu mooo tijd om met de volgende aan de slag te gaan.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-21 22:52

Wel weer een hoop gedoe hoor, die registratie.. Ik zal me er binnenkort ook maar eens even in gaan verdiepen..

Nog wel leuk om hier te delen trouwens, ik heb laatst een zadelhoes laten maken. Met uiteraard een Iers thema :D
Afbeelding


Afbeelding

san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 23:01

Nou, zeg dat wel.. regeltjes..
Denk dat ik de mijne toch ook maar meteen op mijn naam laat zetten. Dan is het maar geregeld, voor als er nog meer regeltjes komen.

Wat een gave zadelhoes!! Uniek en herkenbaar. En je dekje is trouwens ook erg mooi.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:08

egnie schreef:
San4nie Klinkt als een mooi plekje. Is hij nu braver in de kudde of staan ze hier alleen?

Manolito leuke foto, maar het lijkt net of je blote armen hebt :D

Change Al wat weer gehoord van je brief over de afstammeling?

Hier gaat het ook allemaal zijn gangetje. Ed vermaakt zich prima en met rijden gaan we ook lekker. Niet altijd veel tijd en daar baal ik soms wel eens van. Maar goed tis niet anders.

Vorig jaar was het heerlijk weer en nu is het nat, grijs en koud buiten.


Even bijgelezen!

Nee, heb helaas nooit wat terug gehoord. Gelukkig maakt dat haar niet minder leuk. :D

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:27

Berdien schreef:
Sil heb ik gewoon via het NSVT op mijn naam gezet. Kostte me toe €15, en klaar! Staleigenaar regelt de rest qua registratie, ik heb er voor gezorgd dat Sil in Nederland bestaat en op mijn naam staat. Ideaal!


Kan dit ook met een niet- tinker daar ??
Mijn ID is niet vindbaar bij het RVO

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:39

Welk stamboek je kiest maakt geen drol uit gelukkig, moet gewoon een instantie zijn die over paspoorten gaat

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:13

manolito10 schreef:
Berdien schreef:
Sil heb ik gewoon via het NSVT op mijn naam gezet. Kostte me toe €15, en klaar! Staleigenaar regelt de rest qua registratie, ik heb er voor gezorgd dat Sil in Nederland bestaat en op mijn naam staat. Ideaal!


Kan dit ook met een niet- tinker daar ??
Mijn ID is niet vindbaar bij het RVO


Jazeker, want Sil is absoluut geen Tinker :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:20

Nou meneer Grey wordt als het goed is nu overgeschreven.
Ze hadden wel even de prijs van €15 naar €30 opgehoogd :') slim
Meteen wat verder onderzoek gedaan naar zijn afstamming: zijn vader heet Longwood Silver Dollar, wat een naam!

san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:27

Dan maakt het nog minder verschil waar je het doet dus. Ik had het kwpn een mailtje gestuurd, maar nog geen reactie. Had even geen zin om te bellen.

Haha, manolito, ik denk dat er wel meer zijn hier met van die overdreven namen.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers