Irish Draught in Nederland

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

san4nie

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:48

Het topic staat een beetje stil.
Ninanka, ik heb geen draught maar een ish. Die stond toevallig bij een kleinschalige handelaar waar ik eigenlijk voor een andere pony kwam. Niet specifiek naar gezocht, dus kan je ook niet helpen helaas.

Ik ben via Facebook in contact gekomen met de mensen waar de mijne als jong paard heeft gestaan en ingereden is. Zo leuk! Hij was volgens hem toen ook al zo lief en braaf. Verder gaat het nu echt wel goed met hem. Dressuurmatig gaat ie fijn, vanmiddag gaan we weer eens een buitenritje proberen met zijn nieuwe vriend. Vind ik erg spannend. Maar het andere paard is heel braaf en stoer en ze zijn dikke vrienden, dus gaat vast goed komen.

Hoe gaat het met de rest van jullie?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:21

Dank je, we gaan er vast van genieten.
Wat balen egnie, verkeerde landing van het paard af? Of met iets anders gebeurd?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:55

Dat klinkt naar egnie! Beterschap!

Vervelend dat je niet mag lessen Berdien. Sil lijkt het prima te vinden zo. En gelijk heeft ze!

Het was best spannend, maar hij was super braaf. Ik doe dit echt te weinig. Kies te vaak voor safe, moet even weer een schop onder m’n kont hebben.
Afbeelding

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:21

Wauw Sille! Kun je daarheen rijden vanaf stal? Prachtig zeg.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:53

egnie schreef:
San4nie Waarom vind je het spannend (als ik het vragen mag) Fijn dat hij braaf was, gewoon veel doen. Desnoods eerst even in de bak rijden en dan een rondje buiten maken. Heb je veel mensen bij je die ook buiten rijden? Of is dat lastig. Ik ben met Ed eerst alleen gegaan, bij ons op stal was niet echt wat safe was buiten. Heb er toen voor gekozen alleen te gaan. Wel de eerste keren iemand mee op de fiets.

Tuurlijk mag je dat vragen. Ik ben dik 2 jaar geleden gevallen van mijn vorige paard en heb toen een wervel gebroken. Ik wéét wel dat dit een heel ander type paard is, hij kan heus wel eens schrikken maar is wel snel weer controleerbaar, toch zit die angst er nog wel in. Helaas kan ik dat niet zo makkelijk uitschakelen.
Vorig jaar ben ik in de zomer 2 keer met iemand anders geweest, ze woont in de buurt, maar haar pony heeft ergens anders overwinterd. Waar ik sta stonden verder 1 kleine pony en een paard op pensioen. Dus was verder niemand. Maar nu staat er een ander paard bij die heeeel braaf is buiten.

Daarnaast moet ik binnenkort even nieuwe wandelschoenen kopen en dan kan ik hem ook gewoon weer aan de hand meenemen.

Als we vaker gaan is het veel minder spannend. Maar dan moet ik dat dus wel doen.

Oooh, ik vind hem wel knap hoor friesam!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:16

Langzaam maar zeker durf ik steeds een beetje meer en kan ik meer gaan vertrouwen. Met af en toe nog even een flinke terugslag. Maar we hebben nu een paar keer bitloos gereden. Vandaag best even spannend met dit rotweer, maar ging goed! Binnenkort weer een rondje buiten, en zo bouwen we langzaam op. Ik heb nergens haast mee, dat scheelt.

Herkenbaar hoor Berdien. In de periode voordat ik die val heb gehad ging het ook niet goed met mij. Zelfs hetgeen waar je normaal zo van geniet en ontspant, werkt dan niet. In deze periode is ook nog alles anders en dat is best pittig. Daarnaast dan een gekke Sil en het gemis van je vorige paard, maakt het er allemaal niet makkelijker op. Fijn dat het al weer de goede kant op gaat met je en dat Sil nu lief doet tegen de andere paarden.

De mijne is nu “de baas” en dat lijkt hem wel te bevallen.

Zadels zijn altijd zo lastig. Ik heb een Sella. Zit heerlijk, maar lijkt weer wat naar voren te schuiven. Binnenkort komt de osteopaat en dan daarna de zadelmaker maar weer eens berichten.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:35

Wat ontzettend fijn om te lezen Berdien! Mooi dat je zo hebt kunnen genieten en nu weer helemaal blij en gelukkig bent met Sil.

En ook super fijn dat jouw les zo goed ging Sille.

Het bitloos rijden beviel best heel goed. Maar vandaag weer met bit en liep die ook weer fijn op. Kon het hoofdstel lenen, dus nu zelf opzoek naar eentje.
En vandaag weer een rondje buiten uitgestapt, om het schapen landje heen. En veel wandelaars, met veel honden. Vooral de schapen waren heel spannend, maar hij bleef zo braaf stappen en af en toe even stilstaan en kijken. Oja, en putten, daar kan je niet overheen of dicht bij langs. :')

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:16

Heerlijk zeg!
Super Berdien.
Woon jij in het zuiden Sille? Ziet er bijna uit als buitenland voor mij. :o
Wij hebben gister ook weer een klein rondje gedaan. De eerste keer was hij eigenlijk de hele rit heel alert en voelde die best gespannen. Gisteren was dat vooral nog bij de schapen en mensen met honden langs en verder ontspande hij al meer. +:)+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:03

Sille55 schreef:
Wow die zijn wel dapper, zo tussen al die schapen!

@san4nie, Nee hoor, ik woon "gewoon" in Drenthe :D Maar wel een paar heerlijke buitenrijplekken in de buurt :))

[ [url=m/rVheL7.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik heb volgens mij per ongeluk een berggeit ofzo gefokt... :+

[ [url=m/Trxgjg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, ik wist dat Drenthe mooi en veelzijdig is. Maar dit had ik nog niet gezien denk ik. Berggeitjes kunnen ook prima in Drenthe leven, hihi.

jojopk83 schreef:
Welke fb groep bedoel je precies ?

Ik had op je eigen topic ook al gereageerd, daar staat van welke groep ik lid ben.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:58

Echt heel erg balen voor jou jazzie! Je kan echt moedeloos worden als je zo je best doet en het wil nog niet altijd.

Maar ik ben het wel eens met Laura. Mijne is ook een ish, z’n vader was een volbloed. En heeft echt een goed karakter. Maar het is wel gewoon een paard. Heb laatst contact gehad met de stal waar hij ingereden is, daar werd ie diamond genoemd vanwege z’n karakter.

Zondag zijn we voor het eerst naar het bos geweest. Hij vond het wel spannend en was fris, maar wel te controleren. Maar we hebben extreem last gehad van vliegen. Hij was geïrriteerd, maar we zagen niks. Z’n hele buik zat vol met bulten de dag er na. Super sneu, hij had een reden om geïrriteerd te zijn.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:41

Ja, als een dier niet al zijn hele leven bij jou is, weet je nooit wat er echt precies mee gebeurd is..

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:28

Ik herken eigenlijk gewoon mijn paard/ verhaal precies in die van egnie.

Ik heb mijne straks 2 jaar. En vanaf het begin kan eigenlijk iedereen alles wel met hem doen. Hij laat het toe en doet braaf wat er van hem verwacht wordt. Maar nu de laatste maanden merk ik dat hij meer naar mij toetrekt en zich meer open stelt. Is meer gefocust op mij en zoekt mij op bij spannende dingen.
Daar heeft zijn huidige plek ook een groot aandeel in, daar ben ik van overtuigd.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:24

manolito10 schreef:
Ja op een of andere manier ben ik blijven zitten. Het zat verbazingwekkend stabiel eigenlijk. Zou best kunnen dat hij me begint uit te proberen, betekent het dat ik deze ronde heb gewonnen? :')

Nee, paarden testen niet uit en denken niet in “winnen”. Fijn dat je bent blijven zitten. Foutje, en weer door.

Edit. Heb even op jouw profiel gespiekt. Prachtig dier!!

Wij doen het even rustig aan, zadel is aangepast en hij is behandeld. En met de warmte doet ie het sowieso graag wat rustiger aan. Kan ik nog even de laatste studie dingen afronden en gaan we daarna weer meer aan de slag.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:11

Oei, beterschap kamsel!
Ik heb dat bijna 2,5 jaar geleden gehad. Niet wat je wilt horen denk ik, maar het duurde echt lang voordat de pijn weg was. Ik kon al best snel weer dingen doen. Maar nu, laatste half jaar ongeveer, ben ik echt wel weer pijn vrij. Het wordt dus weer beter.