Irish Draught in Nederland

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:12

Afbeelding
*\o/*

Eerste buitenritje sinds heel erg lang. Ze deed het fantástisch. Hele rit als een dapper blij ei voorop. Zo genoten :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:56

Afbeelding

Winter <3

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:58

He wat vervelend Friedan! Past het zadel nog wel goed? Wat doet hij als je hem bijvoorbeeld laat vrij springen?

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:33

Oei, dat zijn inderdaad flinke bokken zeg! Hij kijkt ook echt heel zuur/boos. Ik zou echt pijn/je zadel/ etc uit proberen te sluiten :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:17

Happy new year! Op naar een succesvol, gezond en fijn 2020!

Afbeelding
Sil had drie dagen stil gestaan dus ze mocht even lekker spelen. Ze ging als een raket door de bak, hélemaal gek _O- En even lekker laten springen. Ik had een zeiknat maar tevreden paard daarna :))

Afbeelding
Zweethoofd :=

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 18:58

Leuk :D Wat hebben jullie daar voor staanders?

Op Sil kan ik ook wel opstappen hoor, onder het zadel zal ze, zeker in de bak, niet veel doen. Maar zich even uitleven vond ze duidelijk wel heel erg fijn :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:08

Oohh wat handig zeg! Maar dus door iemand gemaakt? Ik zat al klaar om ze via internet te regelen :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:11

Mijn vader en mijn staleigenaar zijn beiden heel handig. Ik ga eens wat mannen aan het werk zetten <<)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:30

Fijn dat ze wat gevonden lijken te hebben, en het niet direct iets heel erg naars is. Hopelijk is hij er snel weer helemaal bovenop!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:38

Afbeelding
#teamblij

Vandaag voor het eerst sinds Flynn dood is gegaan weer eens de zandpaden bij Glimmen onveilig gemaakt. Daarvoor moeten we het spoor over, en dat vond ik altijd best wel een ding met Sil. Ze is immers niet zo dapper en onverstoorbaar als mijn lieve bonte vriendje. Maar ze was zó braaf en zó blij en zo retefanatiek _O- Het was ronduit fantastisch!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:17

Leuk, nog zo'n fanatieke vrijspringer! En een vlagproof Ier :D

Sil had vandaag de sportmasseuse op bezoek. Ik heb geen klachten, maar was erg benieuwd naar haar bevindingen. Zelf zit je er soms teveel bovenop en zie je het niet altijd even scherp meer. Gelukkig is Sil helemaal goedgekeurd! Ze vond het een 'zeer evenwicht bewegend, economisch paard.' Yeah 8-) En dat terwijl Sil als een volleerd jachtpaard het standje 'stap' vergat aan de longeerlijn tijdens de bewegingsanalyse en heel blij tig extra rondjes galoppeerde. Hoezo economisch _O- Ook de massage ging goed. Ze vond het eerst wat raar, maar op een gegeven moment stond ze met een ontspannen frummel mondje een beetje te suffen. Schatje :+:

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:13

Wat een leukerd Bottles!

Pfffft ik ben dit weer zo zat! Sil staat echt veel te veel stil, maar helaas kunnen we gewoon nu niet zoveel..

Vanochtend was het zowaar eens droog dus even gelongeerd. Dat was een goed idee :=
Afbeelding

Afbeelding
Daarna lekker buiten uitgestapt en genoten van het zonnetje.

Afbeelding
Ze was met dat hele slechte weer steeds koud onder haar Bucas, dus heeft ze nu een dikkere deken op. Geloof dat ze het wel kon waarderen :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:15

Wat een leukerd zeg! Klassiek jachtpaard, gaaf!

Afbeelding
:(:) Zo rillerig en druk en chaotisch als ze normaal is, zo heeeeerlijk geeft ze zich over aan een roesje. Tandjes zijn weer bijgewerkt. Ze is gemeten op 705 kilo :Y) maar volgens de DA was ze niet te dik. Het is wel een buikig paard maar zeker niet te zwaar.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:21

Afbeelding

Afbeelding

Ze is zo knap <3 En zo blij! Lekker samen spelen in de bak. Kan ze mooi wat energie kwijt en elke keer komt ze zo blij op me afdraven voor een knuffel. Lekker mormeltje is het toch :+:

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:22

Eindelijk droogt alles weer op! We hebben de hele winter wel wat kleine sprongetjes kunnen doen maar in een natte bak mag ze van mij niet zo hoog. Dus vandaag kon Sil eindelijk weer even lekker rekken en strekken :D

Afbeelding

Afbeelding

Zou met een vriendin gaan springen maar die moest werken. Dus dan maar zo :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:57

Och, die DD. Ze blijft nog altijd wel een kopie van Sil hoor, zo grappig! Hoe doet ze het nu?

Sil is vooral heel.. buikig. Laatst is ze dan wel gewogen op ruim 700 kilo, maar was ze volgens de DA absoluut niet dik! Ze heeft gewoon veel buik en het is een groot paard. Heb haar vorig jaar de zomer op het korte gras gehad (onze dieetclub) maar daar was ze niet happy. Wel keurig op gewicht maar gewoon niet happy. Tsja.. Dus deze zomer maar in de grote groep op het gras (strookbegrazing). Dan maar wat meer trainen om haar op gewicht te houden, maar een seizoen lang gefrustreerd zijn is ook niet oke :n

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:41

Oei egnie, dat is dan wel een hele nare landing geweest :oo

Wij doen het gewoon kalm aan haha! Weinig spannends te melden op dit moment. Alle evenementen zijn eruit gevlogen, we mogen niet lessen nu op stal dus tja. We doen ons ding, houden Sil in een basisconditie en dat is het dan ook wel..

Sil komt overigens bij Ellen Jansen uit Groesbeek vandaan. Stal de Brandenburg(h?). Zij heeft regelmatig Ieren te koop :j

Ze staan sinds zaterdag weer op de wei. Ik heb een heel, heel blij paard :D
Afbeelding

Afbeelding

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:11

Wat fijn dat je zadelproblemen zijn opgelost friesam! Kunnen jullie weer lekker aan de slag :D

Ik herken het wel hoor san4nie. Nou is Sil ook gewoon echt niet altijd even makkelijk met buiten rijden, en ben ik doordat ik overspannen thuis zit ook niet perse de stoerste ruiter op dit moment := Gelukkig rijdt een vriendin haar ook, zij neemt haar nu weer meer mee naar buiten. Afgelopen winter was Sil buiten gewoon écht niet leuk, nu is ze wel weer een stuk blijer, relaxter en explodeert ze niet meer om de kleinste dingen.

Niet mogen lessen is inderdaad zuur, maar nu de bak zo ontzettend zwaar is, is het wat minder jammer. Gisteren nog gereden, en hoewel Sil echt ontzettend blij en voorwaarts was moest ze na een paar rondjes draf aan de beademing := Laat staan dat we lekker kunnen galopperen of springen nu. Hopelijk trekt hij snel bij nu het weer wat regent.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:36

Afbeelding
Vandaag werden we beslopen door een koe. Die vervolgens aan zijn kant van de heg mee rende :=

Afbeelding
Zoek de Sil. De hele winter heeft ze heel wat paarden de hersens in geslagen, en nu staat ze kont aan kont te schuilen voor de drie druppels regen. Ze doet het zó goed in deze groep!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:47

Ja, ik mis het ook enorm. Denk ook dat het niet kunnen 'leegwaaien' van mijn hoofd er ook wel aan bij heeft gedragen dat ik uiteindelijk om ben gegaan. Met mijn vorige paard trok ik er rustig in mijn eentje op uit. Hij was bomproof, vond keihard galopperen het mooiste wat er was en niets beter tegen frustraties dan met hem een rondje door het bos te scheuren. Maar ja... hij is er niet meer ;(

Dat mis ik wel heel erg bij Sil. Ik kan met haar dingen doen die ik met Flynn echt niet kon, maar andersom ook. Wie weet komt het nog, ze heeft het met mij ook niet makkelijk gehad :o Merk ook dat nu ik weer een stuk beter ben, we samen ook weer beter gaan. We zijn beiden blijer, relaxter en zitten minder in ons hoofd.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:34

Wat goed!! Bitloos is toch weer een hele stap, knap hoor!

Wij hebben vandaag.... een buitenritje gemaakt! *\o/* Eerst even in de bak gereden, daarna klein rondje buiten. Sil heeft het hele rondje voorop gestampt _O- Ook gedraafd en gegaloppeerd. Dikke tranen in het bos, ik was (ben!) zo blij. Zoiets vanzelfsprekends, even met een vriendin een rondje door het bos. En ik was het compleet kwijt, blokkeerde volledig. Tot vandaag! En dan bewijst ze echt wel weer dat ze een heel, heel fijn en braaf paard is. Topper :+:

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:26

Afbeelding

*\o/* *\o/* *\o/*

We did it again :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:59

Afbeelding

Ik heb de smaak weer te pakken! :D Sil was ook weer zo braaf en blij!

Fijn dat het bij jou ook zo goed ging san4nie!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:16

Jeetje wat een verhaal zeg :\ Zo te lezen ben je er wel echt op de goede manier mee bezig, fijn dat je zulke goede begeleiding hebt.

Verder is het denk ik vooral een kwestie van tijd én management. Voer je hem al magnesium? Mijn eigen niet al te dappere Ier staat daar ook op, en ik merk écht dat het werkt. Hoe houd je hem verder? Sil was één en al frustraties en angst en gewoon níet blij deze winter. Nu staat ze op het gras in een grote groep en heb ik een heel ander paard! Ze is veel minder gefrustreerd, niet zo gestressed, minder bang om de kleinste dingen en vooral haar oogopslag is weer zacht. Ze zal nooit zo koel worden als mijn vorige paard of mijn 3-jarige Tinker, maar dat hoeft ook niet. Zolang ze maar blij zijn, dat bange is zo ontzettend sneu..

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:48

Mijn vorige ruin ging enórm stuiteren van de active + van VitalBix, en zelfs ook van de 'gewone' VB. Werkt hij zoveel dat hij dat ook echt nodig heeft? Sil staat wisselend op de FibreForce van Cavalor en nu de Herbs and Fibres van Equifirst. Mooi laag in suikers etc, maar voldoende smakelijk zodat ze haar magnesium wel op eet.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers