Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:45

Fijn dat de prognose gunstig is Saams. Maar kan me voorstellen dat je de komende tijd nog wel het een en ander aan vragen gaat hebben. Maar goed, mooie mail maken, dan komende antwoorden vanzelf.

Sky/ Kito: wat een leuk traject dan toch he, bezig met de jonkies.
En heb kennelijk wat gemist: Mondriaan Firo?

En ja... die Punzel... mijn houvast in bange cross uren.. Ongelofelijk <3


En ooh..
Mooie foto's Oona! Ben benieuwd hoe groot hij uiteindelijk word. Punz is blijven steken op 1.53.. Ben heel benieuwd wat Paddy gaat doen!


Iedereen een Connemara!!


.


Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 06:58

Ik zeg: Figuurscheren 2.0 :D :D


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 08:29

:D

_O-

+:)+


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:09

Frisse paarden hier! En Firo strak geschoren!

Carol: Bij June alles hormonaal wel ok? Geen cystes of enge zaken op de eierstokken waardoor ze zo van gedrag veranderd is?

En Heather niet ok denk je?
Pff Puzzelen hoor....


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:10

Frisse paarden hier! En Firo strak geschoren!

Carol: Bij June alles hormonaal wel ok? Geen cystes of enge zaken op de eierstokken waardoor ze zo van gedrag veranderd is?

En Heather niet ok denk je?
Pff Puzzelen hoor....


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:47

Ai... Dat is wel heftig inderdaad. Maar misschien ook seizoens/weers gebonden?
Nu is dat wat JJ kan doen niets vergeleken met de capriolen van Rocks, maar ook JJ is in de winter echt bokkeriger, met bij fris waaiend weer gewoon ook echt explosie gevaar ( met alweer: daar is Rocks nog weer veel beter in dan JJ :+ )

Boefje is het hoor.
Was hij toch als veulen ook al wel.... Klein eigenzinnig brutaaltje :')


Edit
( en jaaaa gááf he... Punzeltje.... Echt: zit nog steeds op een roze wolk. Zo fantastisch dat we elkaar nu gaan begrijpen/ dat we dit met elkaar kunnen nu)

En nog een edit:
Ben stiekem steeds het filmpje weer aan het kijken en als een penny aan het nagenieten!


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:58

Inderdaad, zo veel verschil. Hoe moeilijk ik het ook gehad heb met Punzel, bokken heeft ze nooit gedaan. Dus daarin lijken de halfzusjes ook wel veel op elkaar!

En JJ is dan meestal braaf en zelfs wat aan de luie kant, die moet je echt aan het werk zetten..
Maar ooohhh... áls hij dan zijn frisse winter bui heeft :oo


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:59

En als het thuis niet zo erg was: krijgt hij nu stiekem ook niet meer voer ? Of voer je hem wel zelf?


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:04

Birgit:
Scheer Rocks idd maar niet..
JJ wordt daar altijd héél blij van :oo


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:22

Ze zijn hier allebei inderdaad ook geschoren hoor. JJ kunt je anders niet eerlijk aan het werk zetten: die heeft zo'n dikke vacht, dat hij met vijf minuten werk dan al behoorlijk verhit begint te raken.

Maar hij reageert er altijd wel op. Is de eerste week dan toch echt veel frisser, sterk verhoogt bok risico dan ook. Punzel reageert er minder/ niet op.


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 13:28

Zó gaaf Tineke!!
En zoals ik op fb al meldde: Héél mooie reclame voor het ras!!!!


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:33

Springend?

Dan is dit leuk. Je zet iets heel simpels neer en je hebt eigenlijk een heel parcoursje:



Je kun dit natuurlijk ook plat op de grond leggen, en dan er over heen draven. Heb ik ná deze les gedaan om Punzel te leren dat een balk op de grond niet het "heetheids" signaal hoeft te zijn.


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 06:16

Carol: fíjn dat de boel gekalmeerd is!
En SkyMarian: wat is het toch een pláátje!!


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:44

Ik hoop dat je snel weer meer mag doen Saams!

Verder hier wat videotjes aan het terug kijken..


Zoek de 10 verschillen ..


17 april:


20 november:



Zó blij mee!!


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 23:29

Ohh Esje... HEERLIJK.. deze foto. Zo gezellig!

En ja... Ben zó blij dat we samen steeds meer vertrouwen in elkaar krijgen. Dat het rijden samen gewoon stapje voor stapje echt gaat lukken. Nooit meer gedacht dat dat ooit nog echt zou gaan gebeuren. Had dat eigenlijk al opgegeven/ de gedachte dat ik haar ooit zelf zou kunnen rijden.


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:24

Ohhh Saams, wat moet dat een heerlijk gevoel zijn geweest!!!


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:28

Hè.. vervelend die blessures hier. Ik hoop dat zowel Rebel als Beauty binnenkort allebei weer "back on track" zijn!
Aan de hand stappen met een dier wat maar weinig mag kan inderdaad zó dramatisch zijn! En Saams: akelig dat je geen goed gevoel hebt bij het geheel. Ik duim maar dat je gevoel het bij het verkeerde eind heeft.

En SkyMarian: lekker aan het werk geweest lees ik zo. En tja.. tijd kan dan een ding zijn he. Maar goed. Dat is het fijne van je eigen dieren: níets moet :)


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:33

Auw... wel een heel pijnlijke plek!


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:25

Gefeliciteerd Tineke!


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:15

:) Oefenen Carol.... Heel veel oefenen ( kan ook met je honden eventueel: behendigheidsparcours onthouden is hetzelfde natuurlijk ;)


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:17

Leuk dat je weer terug bent met een Connemara Zonnetje!

Dit is wel een kast van een merrie zeg!!


Kingstown Molly en Village Boy zijn natuurlijk mooie namen in d'r stamboom, met in de vaderlijn ook nog Ashfield Sparrow. En er is behoorlijk ingekruist op een van de stempelhengsten Abbeyleix Owen ( als je tot in de 6de generatie terugkijkt).

Ik zie in de ierse database dat ze daar nog klasse 3 is, dus nog niet aangeboden voor stamboek opname. Dat moet dan in eerste instantie nog gebeuren als je mee zou willen doen aan de keuringsrubrieken: haar eerst nog aanbieden voor stamboekopname ( is de eerste rubriek van de keuringsdag/rubriek 0 ) . Tenzij dat toch al gedaan is ( en de database dus niet up to date is). Welk cijfer staat er achter de M in haar paspoort??

Ze ziet er zo op de foto wel echt groot uit!! Is ze dat ook?


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 00:01

Ze toont dan absoluut groot! Mooi!


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:29

Ik wilde net zeggen: Tineke heeft er één staan.

Verder:

Op de website van het connemara stamboek is een verkoop lijst te vinden.

De wat grotere Nederlandse fokkers die je zou kunnen benaderen:
Stal de Haar
Stal Strijthagen
Rory Connemara's
Stal De Leliaard
Celtic Stables

(oeh.. heb het gevoel dat ik mensen vergeet/.. Excuus als dat zo is, en vul rustig aan!)

Vlak over de grens in Duitsland heb je Sunshine Connemara's ( maar hou er rekening mee dat de ponys in Duitsland duurder zijn).. Als je echt wil reizen zou je ook naar Skaergarden in Denemarken kunnen gaan. Of naar de familie Kraemer in Duitsland ( Sternberg Connemara Pony Stud)

Geen idee of de Nederlandse fokkers die ik noem wat te koop hebben staan, maar je zou het kunnen proberen. ( Stal de Haar heeft volgens mij wel wat te koop)

Als je het via een handelstal wil proberen is stal van Boxtel mogelijk ook een handig adres.


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 20:44

Als je mee wil doen aan de keuringsrubrieken én haar inschreven wil hebben in het stamboek (omdat je bijvoorbeeld wil gaan fokken met je merrie en je wil een papier bij het veulen) ,moeten ze inderdaad eerst worden aangeboden voor stamboek opname, als dat al niet eerder gedaan is.

Dat kun je zien in het stamboek papier van het dier:
Als er M1, M2 staat is de merrie al ergens aangeboden voor stamboek opname en in klasse 1 of klasse 2 opgenomen. Als er M3 staat is het dier nog niet aangeboden voor stamboekopname / dus nog niet opgenomen in het stamboek ( dit is onafhankelijk van het hebben van een paspoort of afstammingspapier) / of afgewezen voor stamboekopname ( bij eigenlijk alle import ierse merries betekent klasse 3 eigenlijk altijd dat ze simpelweg niet zijn aangeboden voor stamboekopname)

In dat geval moet je de merrie voor stamboekopname aanbieden tijdens de merriekeuring van het stamboek. Het dier wordt dan bekeken op stamboekwaardigheid en opgenomen in klasse 1 of 2, óf afgewezen voor stamboekopname/ Het dier blijft dan in klasse 3 ( gebeurd tot nu toe eigenlijk alleen maar als er een (erfelijke) medische reden voor is ).

Let op: als je met een klasse drie merrie gaat fokken, kunnen de nakomelingen tzt mogelijk niet aangeboden worden voor stamboek opname. Op dit moment geld nog een tijdelijke amnestie regeling voor nakomelingen van klasse 3 dieren, maar die blijft niet bestaan.

Kortom:
Een klasse drie dier moet als je het wil laten inschrijven in het stamboek nog aangeboden worden voor stamboekopname

Een klasse 1 of 2 dier hoeft niet meer te worden aangeboden voor stamboek opname ( want dat is al ergens gebeurdd) en kan direct worden ingeschreven in het Nederlandse stamboek als je dat wil.


Iedereen een Connemara!!


.


Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 20:46

Och..
Taartje is jouw eigen pony natuurlijk... ergens in mijn hoofd is "Taartje" "Veertje" geworden en las ik het als een reactie op Veertje :) :) :)

Even goed:
Hoop dat ik het een beetje helder heb weten te verwoorden ( en GAAF als je met Taartje voor stamboek opname komt!)


Iedereen een Connemara!!


.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker