Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:57

Ja, we wachten rustig af. Ik heb er op zich wel vertrouwen in dat het op termijn goed gaat komen. Maar ja, bevestiging laat nog wel even op zich wachten.
Gelukkig zijn wandelingetjes ook leuk. We kunnen nu weer net een klein rondje bos doen. Ff lekker rollen op het bospad en grasjes snacken. En ja, hij is te dik. Maar niet zo erg als op de foto lijkt...
En ja, hij is echt zo vies als hij lijkt...
Afbeelding

esje007

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:43

Palomino, cremello, perlino...you name it, you got it...

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:18

Fijn dat je weer rondje onder het zadel mag doen, Saams!
Wij stappen nog steeds 15 minuten per dag aan de hand. Rebel wordt er wel steeds baloriger van. }> Vandaag was hij echt niet te harden op de terugweg. Een en al gedribbel, gehups en gezwaai met z'n hoofd. Pffff...ik hoop dat we binnenkort ook groen licht krijgen om iets onder de man te doen, want als hij nog meer energie krijgt is het echt geen harden meer om er naast te lopen.
Daarna gereden op bijrijdpony. Zeer hengstige merrie. Ook weer een ervaring, moest alle zeilen bijzetten om haar aandacht te houden. Over twee weken gaan we BB proefje rijden, ik heb er nu al spijt van.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:19

De bijrijdpony is een soort mengelmoesje, deels Haflinger en wat Arabisch bloed en wat KWPN vermoed ik. Een merrie merrie, een Ms Attitude. Totaal anders danRebel Afbeelding screenshot suggereerteer dressuur dan we gemiddeld tonen. Pijltje krijg ik niet weg...

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:08

Firo toch....fotootje SkyMarian? :=

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:45

Wat fijn dat jullie een goed adres voor Lady hebben gevonden. Daar krijgt iemand vast een fijne pony aan.
Bailey heeft het vast super bij jullie, lekker dat hij nog even bij jullie kan doorgroeien.

esje007

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:05

Ik heb op wedstrijd wel gehad dat een hoog in het bloed staande KWPNer als de dood was voor mijn kleine witte monster. :D Maar in de Paddock en wei nooit enige "discriminatie " op kleur gemerkt, wel natuurlijk karakters die wel of niet goed samen gaan.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:21

Geweldig zo'n ontvangst commitee!
DA is weer geweest en was positief over de voortgang van Rebel. We zijn er nog niet,maar het gaat de goede kant op en we mogen weer onder de man 30 minuten per dag stappen.
Das maar goed ook, want meneer is een (stomende en briesende) draak aan de hand.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:31

Haha, zo'n vliegtuig heb ik ook! Maar dan aan de hand in het bos....
Vandaag eerste keer onder het zadel stappen...voor de zekerheid maar een slofteugel er aan. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 11:03

Gisteren zelf op mijn connemara draakje gestapt en met stalgenoot een rustig stapritje gemaakt, althans, ...Afgezien van wat gehups en gedribbel op "ons galoppad" waren we verbaasd hoe braaf hij het deed, samen met de stuk grotere Spaanse hengst naast hem. Daarover babbelend ging op 100m van stal de bom alsnog af...na een hele hoge gil ging Rebel in standje rodeo. De frustratie moest er even uit. Gelukkig blijven plakken en erg gelachen om zijn fratsen. Hij bedoelt het niet kwaad.
Daarna nog even op de Spaanse hengst mogen rijden, top dag gehad!
Laatst bijgewerkt door esje007 op 26-12-19 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 19:53

Gelukkig wel! :j
Ik hoop binnenkort weer stukjes te mogen draven (we waren daar al bijna volgens de DA). Hopelijk geeft dat bij hem weer wat meer ontspanning. Hij kan trouwens ook stukjes lekker ontspannen stappen hoor, maar af en toe duikt het duiveltje op. ~~}>

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:38

Ooh, ben hier nog steeds jaloers op jouw mooie kudde, hun onderkomen en jouw webcam, Sky!
Hier vandaag weer een ritje gemaakt, brave Rebel, goed bij me gebleven en maar minimaal gestuiter.
Beauty is wel druk, met dat gesteiger!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:14

Heerlijk!

DA komt over 3 weken weer, vorige week ook. Toen was,ze heel positief over de vooruitgang, mogen nu 30 min per dag onder het zadel, dus we zijn optimistisch.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:26

Ik wens iedereen een gezond en liefdevol 2020! Met uiteraard veel fijne connemara kilometers.

Ik heb de eerste kilometers er al weer op zitten, vanochtend voor 10u door een mistig en muisstil bos. Bizar om midden in het bos een boel afgestoken vuurwerk tegen te komen, wat bezielt je dan? :n Rebel had er weer zin in, had graag een potje gerend, maar de lieverd heeft zich -afgezien van wat kleine hupsjes en bokjes- braaf gedragen. <3

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:49

Oh, wat een heerlijk knuffeltaartje! <3

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:17

Goh Punz, ik wist niet dat Lasse nu helemaal van EK is. De gedoe met de HK vorig jaar hebben jullie zeker niet verdiend. Ik hoop dat we hem t.z.t. in de ring mogen zien schitteren, want sjouwen kan hij wel!!!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:31

Ooohhh...wat leuk Ria!! *\o/*
Voor ons is maart nog te vroeg om weer de ring in te gaan, maar ik hoop dat mijn draak binnenkort zijn energie weer wat beter kwijt kan. Het blijft een beetje een bommetje.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:51

Vanochtend is DA weer geweest voor controle. Ze was blij verrast en ik mag weer stukjes gaan draven. Bij knie zit nog lichte irritatie, maar bot en pees zijn stuk opgeknapt. Rebel is super fris, dus iets gekregen om scherpe kantjes eraf te halen als we 1e keer weer echt mogen draven. Heeeel blij met dit nieuws!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:47

Vandaag voor de tweede keer stukjes gedraafd. Rebel heeft er zin in, hij zweeft!! Maar zin in stappen heeft hij niet meer na het draven. Hoop gedribbel dus.
De combinatie van ongeschoren pony, te veel energie en natuurlijk mindere conditie levert een groezelig nat schaapje op....Wellicht binnenkort toch maar even een 'race streep' scheren om beetje vocht af te kunnen voeren. Maar wij zijn allebei heeeel blij dat we weer stukjes tempo mogen maken! **\O/** *\o/*

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:50

Haha..die misvatting over witte hekjes is heeeeel herkenbaar! De eerste keer zette Rebel ook bij iedere lijn die een beetje richting de hekjes ging de oortjes erop en de gaskraan open! Hij vond het wel aantrekkelijke kleine huppeltjes. En dan maar weer teleurgesteld doorhobbelen als ik m bijstuurde. We zijn binnen de hekjes gebleven, maar daarmee was ook alles gezegd....iets met constant tempo, constante aanleuning, stelling en buiging _O-

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:11

Super nieuws, Saams!
Fijn dat jij ook weer rustig aan kan gaan opbouwen. *\o/*
Ik zie de verwarring van Punzel al voor me, Punz! :D Komt vast goed.