Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:15

Sky je kunt ondanks alle goede zorg toch wel eens wat over het hoofd zien, je weet nu wat het is en de behandeling kan gestart, dat is al fijn. Hopelijk valt de schade uiteindelijk mee.

Saams tuurlijk mag je dat zeggen en vinden, ieder op zijn of haar eigen manier toch? Zolang ik zelf maar vind dat ik op een eerlijke en respectvolle manier met mijn dieren om ga en ze absoluut niet overvraag is het voor mij goed.

Blaze doet het super goed! Die zien we in ieder geval volgend jaar op het onck.


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:23

Gelukkig valt het mee Esther en was je er snel bij, op naar een goed herstel.

Sky mooie maat hoor!

Saams succes morgen, hopelijk meer duidelijkheid

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 10:30

Tja we zien wel hoe het loopt, eerst voor deze schatten maar een mooi passend plekje zoeken. Ze hebben beide echt hun kwaliteiten, blijft lastig om ze dan weer weg te doen maar hoe fijn is het als je een ander aan een fijne brave pony kunt helpen, want daar zijn er naar mijn idee echt te weinig van. Dat is dus een beetje het doel.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 07:09

Punz ik heb echt respect voor je hoor dat je t toch allemaal maar doet, echt knap. En hoe top dat je ontdekt dat je ook daar weer van kan genieten.

Ziekenboeg lijkt hier weer een beetje op te knappen gelukkig. Hoe is het nu met beauty? Er is veel uitgesloten maar ja kom er maar eens achter wat het dan wel is. Hopelijk merk je ook bij haar verbetering.

Hier gister ook een klein beetje lappenmand, ik haalde Mel gister ochtend kreupel uit stal, ik vermoedde een hoefzweer dus meteen onze smid gebeld en hij zou eind van de middag nog even langs komen. En idd een hoefzweer dus deze mooi eruit gesneden en Mel voelde zich een heel stuk beter.

Verder hebben we hier in 3 dagen tijd zo’n 100 mm regen gehad en dat kan helaas niet zo snel weg dus hier aqua training en waterpret. Ook kleine lady vind het super leuk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:57

Oh zo super leuk om iedere x die jonge pony’s kennis te laten maken met nieuwe dingen sky, hoop dat je er net zo van geniet als ons.

Lady mocht vandaag kennis maken op het terrein van de ponyclub. Dus bij ons voor t eerst de trailer in, liep ze zo op. Achteruit eraf, was ook geen probleem. En bij de les super super braaf. Echt ik ben verliefd!
Mel heeft een minieme.
Ook terug weer braaf op de trailer. Pony is echt zo van als jij zegt dat het goed is dan is het goed en doen we het. Ik hou daar van.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:04

Hier ook altijd toeschouwers
Afbeelding
Ze zijn het soms niet eens met onze keuze wie als eerste gereden wordt dus regelmatig gaan er wat oren in de nek als we langs rijden _O- en als we de eerste afzadelen staan er alweer wat te dringen die ook zo nodig even willen rijden.

En gister een klein meisje wat heel bang was maar toch heel graag even op lady wilde. Man wat een top brave pony is het toch. Zo voorzichtig als lady met haar was. Ze heeft fijn gestapt en gedraafd en ponylief gedroegzich voorbeeldig. Wat gaat iemand daar een fijne pony aan krijgen
Afbeelding

Sky hier voor lady ook maat shet

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:36

Nog geen geschikte kopers gevonden, een meisje was echt heel bang die stond met poetsen al te huilen tja dat gaat niet goed komen ben ik bang dus zelf maar nee gezegd en nog twee met een vaag verhaal.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:12

Ria ik zag t voorbij komen, echt geweldig fijn hoe je nu samen met hete miep bezig kunt zijn, wat een verschil ook in wederzijds vertrouwen, petje af!!!!

En wat kopers betreft dat klopt, ze moeten niet snel weg, we zijn geen handelsstal maar willen kinderen of volwassenen aan een fijne pony helpen, wij vinden belangrijk dat dit echt een match is. Op die manier promoot je het ras en hou je zelf je naam hoog.

En gister oh boy, zo trots op Mel en Sanne. Ze deden in beilen mee met springen, grote groepen ruiters. In de bb 50 in de B 100 en in de L 63 pfffff
Sanne en Mel een rondje L zijn ze gewoon foutloos met een snelle tijd en worden ze 5e. Mel had er reueueuze zin in!!!!! Man wat gingen ze pffff niet goed voor mijn hart maar oké, het klopt nog.
Vandaag een longeer en kalm aan dagje voor onze knappert.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 06:06

Oh eenkennigheid Haha heel herkenbaar. Mijn paard draaide zich om als gerko de stal in kwam en liet zich echt door niemand uit de wei halen behalve door mij. Regel op de manege was dat het laatste paard altijd uit de wei gehaald moest worden, maarnadat ze regelmatig met een hele groep achter die van mij aan gingen veranderde de regel. Ieder laatste paard moet eruit behalve Hessel _O-
Ach ik vond/ vind het wel wat hebben al moet ik zeggen dat t heel soms ook wel eens lastig was.

Wat Mel betreft die red t prima tussen de paarden. De eerste dubbel reed hij mooi op 2, was ook de bedoeling, maar de tweede galopsprong was iets krap. Er waren paarden die m op 3 reden of 2 en een krabbel.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:12

:= heeft ook wel iets toch.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:35

Hoe is het nu Esje?

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:28

Zoooo ik klaag echt niet gauw maar t moet me toch even van t hart. Wij zijn nu een weekje op vakantie dus bezichtigingen voor lady plannen we na onze vakantie in. 1 per dag en na 2 dagen ff niet. Dan zijn er dus mensen die dat niet snappen. Vinden dat ze best kunnen komen als er net kijkers zijn geweest of ook vinden dat je best 3 dagen achter elkaar kijkers in kan plannen. Grrrrrrrrr. Nou wij vinden van niet, kunnen ze respecteren toch. Of is dat heel vreemd? Pony is toch geen machine pffff

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:58

Idd dank je, gaan ons beleid iets aanpassen dus geen verantwoording afleggen over dagen en tijden van komen kijken

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 17:20

Esje sterkte morgen!

Tja gelukkig hebben we absoluut geen haast en ben ik best makkelijk, graag of niet hoor maar irritant is het soms wel.
En idd hebben ze dan geen idee hoeveel impact dat heeft op een pony?

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:02

Oh hè balen

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:19

Witje heeft echt hele donkere ogen of niet? Ik zal ze hier morgen ook eens bekijken. Ghadir had bij zijn geboorte grijze ogen, nu zijn ze licht bruin maar volgens mij heeft Mel ze niet zo donker als sky.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:37

Hier net zo hoor, stroom iedere x vol met geluk en liefde als ik ze zie staan

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:26

Gatsie Saams wat vervelend, eerst de hoefzweer er maar uit en hopelijk wordt je in de kliniek wat wijzer.

Haha en taartje maakt er een spelletje van. Ik zie een nieuwe update aankomen op Ierse humor :j

Hier gaat alles rustig z’n gangetje met de paarden. Sanne zit druk midden in haar tentamens. Af en toe heb je van die weken.
Ben wel eens even nog wat beter naar de prachtige oogjes van ons koppel gaan kijken en lady heeft de donkerste.
Afbeelding
Dit is van onze bruine merrie

Afbeelding
Dit is van onze Ghadir de palomino zoon van bovenstaande merrie

Afbeelding
Het oog van Tralee’s Melody

Afbeelding
En van Lady

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:30

Goed bezig Sky.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:03

Oooh die tweede foto Kito echt gaaf zo enorm veranderd van dat eigenlijk scharminkel in februari tot dit!!!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:22

Zoooo heel wat bij te lezen.
Echt lastig als je niet weet waar bepaald gedrag vandaan komt. Hier is onze oude merrie de baas en dan ook echt de baas, maar ze is oud en ik merkte vorig jaar met blaze en nu met lady dat ze af en toe een stapje terug zet, al laat ze nog duidelijk merken dat zij wel degene is die bepaald. Zo trekt ze haar zoon altijd voor := en blijft Mel de underdog al doet hij nog zo zijn best. Het is een hele stabiele groep maar er zit af en toe wel beweging in, dus dat kan zeker.

En verder reuze trots op sanne en Tralee’s Melody!!! Gister in een mooie groep van 30 combinaties gewoon een 1ste prijs bij het 2e parcours direct op tijd. 1e pc was hij trouwens ook foutloos met in de barrage een balk. Oh hoe trots ik dan ben!!Afbeelding
Afbeelding
Vandaag lekker even aan de longe. Hij is overigens ook geschoren en wordt er niet anders van

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:15

Sky wij doen regelmatig oefeningen van horse physio, te vinden op YouTube en erg leuk als hersengymnastiek ook.


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 06:33

Wat fijn Saams, stapje voor stapje de goede kant weer op

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 08:49

Esje niets zo lastig als moeten wandelen met een pony die energie genoeg heeft, hopelijk is dat ook een goed teken en mogen jullie ook binnenkort een stapje verder.
En leuk dat je toch kunt rijden.

Sky hoe heerlijk is het dat je ze dan juist met die drukte lekker aan huis hebt staan.
En stoute firo! Hopelijk valt de pijn mee

Onze lieve lady is verkocht, ze blijft hier nog n maand staan zodat sanne haar nog even lekker door kan rijden en ze regelmatig even mee naar buiten kan en dan gaat ze de eerste week van januari naar haar nieuwe thuis. Zo fijn complimenten gekregen op sanne haar rijden en dat ze zo fijn aan de hulpen stond, zo braaf te rijden is en lief, tja daar wordt je gewoon erg blij en trots van. Het is ook echt een hele fijne pony, de nieuwe eigenaren hebben vast ontzettend veel plezier met haar.
Nu nog proberen ze enthousiast te krijgen voor t onck e.d.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:08

Ja klopt bailey blijft nog even, kan sanne van t voorjaar lekker mee aan de slag, heeft ze reuze zin in. Mocht er een liefhebber voorbij komen is het ook prima want hij is wel om een ander blij te maken uiteindelijk, wij hebben er al genoeg maar ooooh wat is hij leuk!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers