Foto's en verslagje clinic Matteo Bergamini!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Foto's en verslagje clinic Matteo Bergamini!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 21:39

Ik ben vandaag naar de clinic van Matteo Bergamini geweest bij CoBo in Stroe. Ik was er ongeveer twee uur na aanvang van de clinic, maar dat leek me geen probleem, aangezien de clinic nog tot vijf uur zou duren...

Het was echt heel erg gaaf. Ik ben een grote liefhebber van barrel en reining en was nog nooit op een clinic geweest, dus ik had geen idee wat ik ervan kon verwachten, maar aangezien ik vandaag toch vrij was en ik vandaag ook zowel barrel als reining kon zien, kon ik dit absoluut niet aan me voorbij laten gaan.

Toen ik aankwam, waren er ongeveer zes mensen in de bak. Er konden tien mensen aan de (overigens gratis!!) clinic meedoen, dus ik had er nog wel bij gekund, maar heb geen paard tot mijn beschikking, dus kwam ik om aan de kant te gaan kijken en wat dingetjes mee te pikken van wat Matteo zou vertellen.

Na eventjes gekeken te hebben, heb ik toch 'de stoute schoenen aangetrokken' en ben ik gaan vragen of er geen mogelijkheid was dat ik op een paard van CoBo mee zou doen aan de clinic. Dat was helemaal geen probleem. Nog geen vijf minuten nadat ik het gevraagd had, zat ik op de rug van een prachtige buckskin/paint (officieel denk ik een buckskin/tobiano/overo??? maar ben niet zo goed in al die kleuren). Ik rijd nog maar heeeeel kort western, heb ongeveer anderhalf jaar enkele lesjes gehad, maar niet echt noemenswaardig, dus ik vond het wel een overwinning van mezelf om dan toch maar mee te gaan doen.. Lachen

Ik heb uiteindelijk ongeveer drie kwartier (volgens mijn vriend, ik had zelf het gevoel dat het maar tien minuutjes waren, maar het was dan ook supergaaf) 'privé-les' van Matteo gehad. Alleen basis hoor. Overgangen, zit etc. Maar wel ontzettend leerzaam voor me. Ik vond het echt geweldig leuk. En het paard (overigens een hengst... werd me na tien minuten rijden verteld..) was echt geweldig mooi. Toen ik aankwam in Stroe zag ik hem al staan en vertelde ik mijn vriend: "Als ik ooit een paard koop word het gegarandeerd zoéén of een grulla". En daar zat ik dan tientallen minuten later, op de rug van het paard! Haha! En ik had niet eens aangegeven dat ik graag op hem wilde rijden.. haha

Ook nog leuk om te vertellen: er reed een meisje in de bak op, ik meen, een paard van CoBo en Matteo legde haar uit hoe ze barrels moest rijden. Zij moest dat dus eerst in stap doen en dan langzaam het tempo opbouwen. Ze kreeg hem echter niet echt lekker op tempo en galop wilde het paardje al helemaal niet. De cirkels om de barrels maakte ze redelijk groot en het paard had er volgens mij niet zoveel zin in. Toen Matteo erop ging zitten echter wel. Het paard knalde meteen in galop, perfect met het hoofd naar beneden, en liep tot ongeveer vijf keer aan toe PERFECT de barrels. Geweldig om te zien. Machtig mooi... Dat paardje vond het volgens mij heerlijk. Wat eerst zo'n rustig paardje leek, veranderde in enkele seconden in een super'heet' paardje. Heel erg apart!!

Zoals jullie van me gewend zijn, ook weer een aantal foto's. De digitale camera was niet helemaal in z'n element en vindt het erg moeilijk om foto's te maken van objecten die bewegen, dus de paarden zijn soms een beetje wazig geworden. Maar het gaat om het idee, toch?

Afbeelding
Wendy Schrievers

Afbeelding
Matteo Bergamini

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het paardje die niet wilde Cool

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En toen mocht ik ook even mijn haren laten wapperen Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Artistiek...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:45

Gave hengst hoor...en hele gave binnenbak...ik ben jaloers Haha!

Je suis Charlie.

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:47

Aan die hengst heb ik me ook al zitten verlekkeren Vingers aflikken . Zal wel niet weinig kosten Cool Wel gaaf dat je er zo op mocht rijden.

Bakje mag er ook wel zijn Schijnheilig

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 22:06

Ik ben vandaag ook geweest, echt heel erg genoten, alles was goed verzorgd, zo moet een clinic zijn, iedereen kreeg meer dan genoeg aandacht, je kon alles vragen en ze wilden ook wel op je paard om het voor te doen, ik ben zelf geen reiner en al helemaal geen barrelracer maar hier steek je ook veel van op, vooral hoe zij met de paarden omgingen.
En inderdaad een geweldige locatie, zo in het bos en een prachtige binnenbak.
Echt mijn complimenten voor de organisatie van deze clinic.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 22:13

Het was dus mijn eerste clinic, maar ik vond het zeer geslaagd. Ik dacht dat bij een clinic uitleg werd gegeven aan een hele groep, maar het bleek dus dat je gewoon met problemen kunt komen en zij die voor je op kunnen en willen lossen. En soms dan zei Matteo: "Wie wil er leren om barrels te racen?" en dan kon je er dus gewoon bij gaan staan als je geinteresseerd was, en anders reed je nog gewoon even op eigen houtje door de bak en kreeg je tips en dergelijke van Luigi. Ik vond het erg leerzaam en wil eigenlijk volgende keer dat ze in Nederland weer gaan. Ook al moet ik dan waarschijnlijk een paar honderd euro's dokken (is me verteld...)

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:37

hoi,

ik had nog wel willen gaan & heb er nu ook spijt van Haha! maar ja.... druk druk druk... Dromen

ziet er goed uit, die foto's !
De locatie ken ik , ben ik al eens geweest Cool

trouwens.. die Matteo... praat hij gewoon nederlands?

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 11:38

Colinda"]
ik had nog wel willen gaan & heb er nu ook spijt van Haha! maar ja.... druk druk druk... Dromen
[/quote]

Tja, je hebt wel wat gemist hoor... ik vond het echt heel erg leuk en heb er in die paar uurtjes al behoorlijk wat van geleerd

[quote="Colinda schreef:
trouwens.. die Matteo... praat hij gewoon nederlands?


Nee, hij praat Engels en Italiaans. Omdat mijn Italiaans niet zo best is, praatte hij maar gewoon Engels tegen me en dat was heel erg goed te begrijpen.[/code]

painthorselover

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:54

Ik was gister ook op de clinic aanwezig, en heb de paint ook gezien maar vind hem erg overbouwt, hij gedroeg zich wel erg sloom niet de gewone hengstenhouding.. ook in draf was hij niet voor uit te branden weet iemand misschien de leeftijd van dit paard

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:16

Volgens mij is hij in Mariemheem ook gestart in de pleasure.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:01

hoi Gera
Gaaf zeg!
Lijkt me superrrrrrr Haha! om te doen!
Weet je ook een naam van die hengst? Vind hem echt heel mooi van kleur!
Dekt'ie ook? Pling

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 17:51

painthorselover schreef:
Ik was gister ook op de clinic aanwezig, en heb de paint ook gezien maar vind hem erg overbouwt, hij gedroeg zich wel erg sloom niet de gewone hengstenhouding.. ook in draf was hij niet voor uit te branden weet iemand misschien de leeftijd van dit paard


Wie was jij dan? Verward
Hij was inderdaad een rustige (overigens als ik het goed onthouden heb vijfjarige) hengst, heeft in de afgelopen tijd in ieder geval een trail en een hunter wedstrijd gelopen, is me verteld.
Het paard was niet echt pittig, maar had dan ook al ruim een kwartier gegaloppeerd volgens mij Haha!

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:07

Hoi Gera,
Bedankt voor het leuke verslag en de mooie foto's !! Pling
Zouden wij ze mogen gebruiken voor een verslag voor een magazine?
Kun je me hierover even mailen ? Bedankt en Groetjes Wendy Lachen

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:03

hoi de bucksin hengst (overo) is van 1999 en hij heet rb go man chu chu
ik weet al die info omdat het mij paard is geweest!!!!!hij is niet sloom maar hij is letterlijk onwijs cool!!!!bij ons liep hij in de wei naast de merries en daar werd hij echt niet warm of koud van. wij hebben dat paard ruim een half jaar gehad en hebben hem toen aan klaas terug verkocht omdat hij niet het pleasure kannon was wat ik had verwacht. we hebben hem nog wel 2,5 maand in training gehad bij barry schuurman voor de basis dat is erg goed bevallen maar mocht niet baten . dus nu staat onze jojo(zo noemde wij hem) al weer dik anderhalf jaar bij klaas. jammer genoeg voor het paard is hij nog niet verkocht maar hij kost ook inderdaad ook genoeg!!!!!!!!!!1 devader van deze hengst is een dekhengst van klaas ook hij is een plaatje om te zien Lovers

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 20:46

Hey wat gaaf dat je reageert!! Het is werkelijk een prachtig paard.. ongelofelijk. Ik vond hem al prachtig toen ik bij CoBo aankwam. Sneu zeg, dat dit mooie dier al dik anderhalf jaar bij Klaas staat... Maar ja, ik kan hem ook niet kopen, want ik weet bij voorbaat al dat hij veeeeel te duur voor me is. Maar misschien dat Klaas nog wel een keer in prijs wil zakken Knipoog
Nee, het helpt ook niets want ik zal dan toch een reiner of, nog liever, een barrel racer willen hebben en dat is rb go man chu chu totaal niet. Maar hij zit wel heeeerlijk! Wat een galop!!

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:33

waar staat ie hengst dan ?? Heb je of is er ook een site van?? vind het ook een super mooie hengst Kwijl

BESCHERM DE DIEREN TEGEN DE BEESTEN!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 21:34

www.western-horses.net is de website van CoBo
De hengst staat daar echter niet op.... Die staat namelijk in Stroe en niet in Ketelhaven. Maar op die pagina kan je ook een heeeeeleboel mooie paarden zien!! Haha!

Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:13

wat een gave foto's! ik ga binnenkort ook western rijden...nadat Jena dus heeft geveulend.


painthorselover

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:38

" wie was jij dan "????? Hoezo dan ?
zo spectaculair vond ik het helemaal niet na 3 kwartier aanwezig geweest te zijn was ik uitgekeken.
en de hengst heeft van te voren geen kwartier gegalopeerd want ik heb hem vers de bak in zien komen.. trouwens toen ik aankwam stond het paard buiten in de bak..
Het was overigens wel een mooie accomodatie en kundige instructeurs [/quote]

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 01:15

painthorselover"]
" wie was jij dan "????? Hoezo dan ?
[/quote]

Ik was gewoon benieuwd of je ook mee had gedaan aan de clinic... That's all

[quote="painthorselover"]
zo spectaculair vond ik het helemaal niet na 3 kwartier aanwezig geweest te zijn was ik uitgekeken.
[/quote]

Tja, sorry, dat kan. Iedereen zo zijn eigen mening. Ik vond het wel erg leuk...

[quote="painthorselover schreef:
en de hengst heeft van te voren geen kwartier gegalopeerd want ik heb hem vers de bak in zien komen.. trouwens toen ik aankwam stond het paard buiten in de bak..


Ik ga hier verder geen discussie van maken. Het doet er niet toe. Ik zet dit niet online om op te vallen of wat dan ook, maar alleen om te informeren. Je ergert je er blijkbaar aan dat het paard waar ik op reed (en die toevallig een hengst was) niet zo pittig was. Tja, dat kan gebeuren. Wat doet het er toe. Ik snap niet dat je hier een 'big deal' van maakt. Het leek me leuk een verslagje te plaatsen van de clinic, maar er zijn mensen die dat waarderen en mensen die dat minder waarderen..

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:27

gera schreef:
www.western-horses.net is de website van CoBo
De hengst staat daar echter niet op.... Die staat namelijk in Stroe en niet in Ketelhaven. Maar op die pagina kan je ook een heeeeeleboel mooie paarden zien!! Haha!

Je hebt gelijk super mooie paarden Kwijl
Misschien ga ik daar wel ooit eens heen als ik een qh of paint ga kopen maar dat is wel over een paar jaartjes, ik was ook al aan het denken om naar Amerika te gaan en daar een paard te importeren (hengst en merrie)
Praten we wel zeker 4 tot 5jaar verder
Groetjes Naiomi

BESCHERM DE DIEREN TEGEN DE BEESTEN!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 11:38

De paarden die daar staan zijn geimporteerd uit Canada, Amerika en Italië Lachen
Je kunt daar natuurlijk altijd een kijkje gaan nemen. Ik was er ook nog nooit geweest en heb er afgelopen zondag een aantal leuke paarden gezien!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers