Treurig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Treurig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 12:16

Ik vond elders een advertentie van een Westernstal. Er stond onder andere het volgende in:

gezellige niet bemoeiende mensen enz.

Toch een beetje jammer dat je dat al als reclame voor je stal moet gaan gebruiken Frusty .


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:20

Zou iedereen daar met een pleister op zijn mond lopen Lips are sealed

Waarom beschouwt iedereen kritiek altijd als negatief, probeer het eerder als opbouwend te ervaren en doe er iets positiefs mee Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:29

Ach, ik kan me wel voorstellen dat je gewoon uberhaupt niet op kritiek zit te wachten. De meeste anderen zijn precies hetzelfde als ik: ze weten er geen barst vanaf. Dus waarom zou je kritiek van anderen willen? Ik zie dat ook niet als positief, maar als ongewenste bemoeienis.
Als ik kritiek krijg, positief of negatief, dan moet het zijn van iemand die er verstand van heeft. M'n trainer dus. Geen stalgenoten die er zelf ook niks van bakken.

Gelukkig sta ik ook op een stal met 'gezellige niet bemoeiende mensen' Haha! Daarom heb ik het er ook ontzettend naar m'n zin. Als ik daar zin in heb doe ik een bakkie met m'n stalgenoten. Als ik er geen zin in heb, doe ik echt alleen m'n eigen dingetjes met de paardjes, en verdwijn ik daarna weer. Geen gezeur, geen geneuzel, en geen domme kritiek waar ik toch niks mee kan. Super!

Ik denk niet dat 'niet bemoeiend' betekent dat niemand z'n mond opendoet. Alleen dat er geen irritante betweters lopen te vervelen. Lekker!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:13

Er is een verschil tussen "bemoeiend" en "meelevend"
Bemoeiend klinkt al snel negatief vind ik.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:27

kritiek is alleen maar posietief als je er omvraagt. vraag je er niet om dan is het alleen maar bemoeizucht.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:36

Hoi Sonja,

Ik ben het met je eens hoor!

Het zijn allemaal leuke, gezellige mensen die hun eigen dingen doen en raad vragen aan de trainer.
Geen gezeik en onderlinge bedweterigheid.

Groetjes,

Miss Quarter

Koe

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:46

100% mee eens.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 17:20

Sugarmiss schreef:
Waarom beschouwt iedereen kritiek altijd als negatief, probeer het eerder als opbouwend te ervaren en doe er iets positiefs mee Schijnheilig


Wellicht is het niet de kritiek wat als negatief beschouwd wordt, maar het ongevraagd uiten (=bemoeien) er van .

Sonja, mooi gesproken !

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:56

Het gaat erom dat de trainers (eigenaren) van de stal hele aardige, rustige mensen zijn met verstand van rijden!
De mensen die daar hun paard stallen staan er geweldig en krijgen goede begeleiding. Verder, zoals ik al zei, iedereen gaat goed met elkaar om en je kan alles aan iedereen vragen.

Maar goed, het is weer een uitlokking tot iets dus:

Ik maak er geen woorden meer aan vuil!
11J is een super leuke stal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:42

Huh? Was dat een advertentie van onze stal dan?????
*LOL* *LOL* *LOL* Nou, dat bewijst dan geloof ik wel dat ik het er aardig naar m'n zin heb *LOL* *LOL* *LOL*

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 21:12

missquarter schreef:
11J is een super leuke stal!

Daar twijfel ik niet aan Knipoog .

Diegene die de advertentie plaatste, meent dat door te zeggen gezellige niet bemoeiende mensen enz. je mensen aan trekt.
Waarschijnlijk maar al te goed wetende dat er zat van dat soort mensen rondloopt waar niemand op zit te wachten Lips are sealed .

Persoonlijk vind ik het een beetje treurig dat het een algemeen gegeven is dat er zoveel van die bemoeials rondlopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers