westernzadel voor honey

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 09:24

ik zit toch nog steeds te denken aan een westernzadel voor hon, voor buitenritten.
Maar er 1 vinden valt nog niet echt mee.
Die shet zadels pas ik met mijn kont wel in, maar die beugels zijn zo achterlijk kort.
En op het stirrup leather (jaja, ben mijn western termen aan het oefenen) nu langer te maken, lijkt me ook niet mooi. Dan heb je eerst de fender, dat een heel stuk leather, en dan pas de stirrup. Het lijkt mij dus mooier als de stirrup en de fender gewoon dicht bij elkaar zitten.
Ik hoef geen duur merk zadel, ben tevreden met iets van divoza of horselover (het zadel is toch maar voor erbij) Maar wat voor maat zou ik moeten hebben?
En hij moet ook niet al te zwaar worden.
Sommige zeggen dat ik een zadel moet nemen met een round skirt....
Hebben jullie advies?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 19:48

Ik neem aan dat Hon een shet is?? De maat van een zadel en de lengte van de fenders zijn op elkaar afgestemd. Als het paard een korte rug heeft zou ik zeker geen 'lang' zadel nemen, dit rust dan teveel op de nierstreek. Arabierenzadels/barrelzadels zijn vaak wat korter. Deze hebben meestal round skirts. Jeugdmaten lopen van 10 tot 14 inch. In 15" passen de meeste vrouwen en 16 en groter is een 'heren'maat.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-01 21:07

waarom ligt er nu dan een 17.5 inch dressuur zadel op? wat heel goed past?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 08:57

Ik denk dat een 17,5" engels zadel te vergelijken is met een 15" western. Het lijkt mij ook aan de grote kant voor een shet, maar misschien lijkt dat maar zo. Plaats eens een foto dan kunnen we het bekijken.