Paint Horse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:28

oeh leuk heb je een foto word er nieuwsgierig van :)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:56

Ik stuur je wel even een berichtje via facebook :P

Tinniie

Berichten: 4687
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:15

Heel leuk maar heel prijzig idd.. hopelijk krijg je er nog een beetje af :)


Hier ook alles goed met de 3 paint dames, Jade en Satinka zitten op 2/3 van hun dracht, dus rond en gezond:
Afbeelding
Afbeelding

En Kiki staat bij onze trainer om zadelmak te maken en doet het ook super. Zij is bijna 100 dagen drachtig:
Afbeelding

Ik kan niet wachten tot onze 3 APHA-babies er zijn!!! <3

Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:22

Zo spannend Tinniie! Ben ook heel benieuwd wat daar uit gaat komen :D

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:24

Oeh heel spannned zeg leuke combinaties ook :):)

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:09

Spannnnnnend!

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:14

Ik blaas dit topic weer even wat leven in... Eindelijk zit ik weer achter de pc. Ik bok vaak via de mobiel, en dan niet aangemeld... :')

Bedankt voor de lieve complimentjes over WW, heel erg lief! Hij gaat erg goed op training, ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen op show in 2019 :Y)

Ik ga mijn beste beentje voorzetten om wat vaker in dit topic te verschijnen. Geweldige APHA hier, en wil ze niet missen! *\o/* Het topic pluis ik zo even uit van in het begin, kan ik de paarden wat makkelijker bij de usernames plaatsen.

Tinniie

Berichten: 4687
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:50

Hoe gaat het met alle paintjes? :) Hier nog een dikke 2 maanden voor de eerste 2 veulentjes er zijn.... spannend!

Voor de geïnteresseerden, onze 2018-Arany actie is weer van start gegaan, elke APHA of AQHA merrie kan meedoen om een gratis dekking van hem te winnen. Zie zijn Facebook pagina (onderschrift)


Afbeelding

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:13

Die is zo gaaf! Ik heb hem op fb ook zien langskomen echt ontzettend gaaf paard!

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 08:59

Oeh spannend veulentjes tijd :) hihi is ook knappe man die je hebt wauwie :):)

Hier alles z’n gangetje Yuri had dipje in z’n voetjes en z’n mest maar gaat nu weer beter en gaan we straks wat in hand trail oefenen want volgende week zondag hebben we clinic van Babs ceusters in hand trail :) Afbeelding hij groeit als kool hij is nu 2 maar kont hoogte zit al op 1.58 wow hihi

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:13

Hier hebben ze allemaal vakantie. Spark had erge last van wisselende tandjes en tis geen doen om hier nu te rijden. Eind februari mag ie op pension op een stal met een binnenbak. Kunnen we mooi rustig aan doen.

Remy begint nu zijn j(n)aarling fase binnen te komen. Spark plagen is erg leuk namelijk.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 01:51

Sheeltje2 schreef:
Oeh spannend veulentjes tijd :) hihi is ook knappe man die je hebt wauwie :):)

Hier alles z’n gangetje Yuri had dipje in z’n voetjes en z’n mest maar gaat nu weer beter en gaan we straks wat in hand trail oefenen want volgende week zondag hebben we clinic van Babs ceusters in hand trail :) [ [url=m/oyiinR.jpg]Afbeelding[/url] ] hij groeit als kool hij is nu 2 maar kont hoogte zit al op 1.58 wow hihi

Had hem nu even echt niet herkend! Zo volwassen al!! <3 <3 <3

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 02:00

Hier is Raven weer :)


Afbeelding

Afbeelding

Nu is ze weer echt panda zoals we haar kennen :#

Ik kan haast niet geloven dat ze al 2 wordt in Maart!

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:21

Smelt ze blijft zo leuk Indd ze ziet er te schattig uit :):)

Jajoh tijd gaat snel alweer 2 :):)

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:31

Hoii!!

Oehh Tinniie, spannend! Ben benieuwd wat voor prachtige veulens je dit jaar weer gaat krijgen! En leuke actie!

Wauuwww knappe Yuri.. Hij wordt echt steeds mooier <3

En mooie Raven!! Alweer bijna twee, gaat hard zeg!

Hier gaat het even wat minder, ik heb Jody van de week met een hele dikke pees uit het land gehaald.. Voorlopig zijn we dus even druk bezig met wandelen en koelen, wel jammer want eigenlijk wilde ik er van de week weer eens op stappen. Maar goed, dat moet dus nog even wachten! Zolang het maar weer goedkomt met haar voetje haha, ze vond zichzelf erg zielig :')

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:51

Ik hoop voor je dat jody snel weer de oude is ik heb helaas ook veel ervaring met peesproblemen

Vandaag Yuri een pad opgelegd vond hij best wel spannend maar uiteindelijk was hij braaf :) Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:40

Jeeej Yuri al pad-mak! *\o/*

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:16

Haha ook al is ie dekens gewend dit vond ie alweer heel nieuw en spannend :)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:00

Ik ben benieuwd naar hoe jullie Paints zijn van karakter? Zijn ze super cool en kijken ze nergens van op, of zijn ze rillerig en schieten ze wel eens weg? Zijn ze meegaand of juist dominant? :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:47

Ligt erg aan het paard. Ik heb nu een driejarige hengst en die is heel makkelijk. Schrikt zelden en bijna nergens van onder de indruk. Heel meegaand. Heel koel wanneer die niks doet en vol vuur als je het hem vraagt. En daarna weer net zo koel. Nu heb ik ook een 20 jarige merrie en die moet af en toe wel mopperen dat ze er niet mee eens is. Dan gaat die achter uit of een keertje omhoog. Heel vriendelijk en meegaand naar mensen in de hand maar eerlijke dominate merrie in de kudde.

Maar ik rij op een stal weleens wat bij en dan kom je alle karakters tegen. Maar over het algemeen zijn de meeste paints zoals mijn hengst

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:21

Mijn 2 paints zijn super cool. Mijn 6 jarige ruin meegaand, makkelijk en onderdanig maar gaat wel eens kijken of hij toch niet subtiel iets kan proberen, hij kan wel eens schrikken maar gaat nooit weglopen en aan de hand en onder het zadel kunnen we eigenlijk voorbij elk obstakel zonder problemen. Mijn 2 jarige merrie dominanter en aanhankelijk, ze doet exact wat je haar vraagt en zal niets proberen als ze begrijpt dat jij de baas bent. Zij schrikt zelden en als ze schrikt krijgt ze ineens van zichzelf uit een draw naar het object waar ze van schrok en wilt ze meteen gaan inspecteren. Ik heb ze allebei van veulen af en ik kies wel telkens een paard die van nature nieuwsgierig is.

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:58

Ik denk dat in alle rassen wel karakterverschillen zitten hoor.
Ik heb een ruin, bay overo, word 13 jaar en heb hem vanaf zijn 4e.
Superpaardje, voor mij dan. Erg gevoelig met rijden, wat ik geweldig vind daar ik zelf minder kracht heb in mijn benen. Meedenkend en nieuwsgierig. Altijd in voor een grapje. Kan snuiven als een arabier en stuiteren als een wilde hengst (niet onder het zadel, ff afkloppen) Hij word het clowntje van stal genoemd, hij is nooit hetzelfde. Maar wel super betrouwbaar. Mensen zeggen wel eens dat hij kijkt als mens en gewoon staat na te denken als een mens. Hij kan zo bijvoorbeeld seconden lang de lucht of het plafond inspecteren.
Ik denk niet dat het een allemanspaardje is met rijden. Toen ik nog wedstrijden reed was het echt een showbink, hij genoot er echt van. Ik heb nog nooit zo'n sterke band met een paard gehad als met deze gekke vlekkenclown.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:43

Tuurlijk verschillen paarden binnen een ras ook.. Maar ik was gewoon benieuwd :)

Heb zelf een paint ruin gehad. Afstamming Jetalito Jet Set x Indian Warrior. Hij had een aardig dominant karakter, zowel in de kudde als tegenover mensen. Maar hij was zó cool, die schrok werkelijk nergens van (ja een keer toen er een jack russel vanuit het niets uit de bosjes kwam springen, maar dat was dan ook echt de enige keer). Klein verkeer, groot verkeer, vliegtuigen, helikopters, boten... Het maakte allemaal niks uit. Een keer op het strand reden we in een groepje van 5 paarden, toen er ineens iemand met eet waterscooter keihard langs kwam scheuren. Vier paarden sloegen op hol, maar die van mij keek gek op en huppelde in een sukkeldrafje achter de rest aan omdat hij dacht: waar gaan jullie naartoe?! :') Heerlijk vond ik dat.

EDIT: ik zie dat ik dit ook al op de vorige pagina gepost had maar oke :')

Nu rijd ik een solid paint merrie (die van Bellethjeee, zit ook in dit topic :D), afstamming Zippin N Investments. Da's wel echt een merrie :') Maar over het algemeen ook heel braaf. Schrikt zelden, alleen is er een 'enge hoek' in de bak waar alle paarden op stal wel eens schrikken. Ze heeft wel een karaktertje maar ze past zich ook aan aan de ruiter die erop zit.
Laatst bijgewerkt door Emita op 12-01-18 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:45

Emita schreef:
Oh bah Sheeltje... dat is niet fijn :( sterkte!

Ik ben zwaar verliefd geworden op een overo paint merrie veulentje met een blauw oog.. Reining bloedlijnen... Ze staat in Italie... Maar de vraagprijs is helaas ver boven mijn budget. Ik ga wel op bezoek bij de fokker, wie weet heeft ze in de toekomst wel meer reining paint veulens te koop staan (of wil ze wat van de prijs af doen :') )


Ik quote mezelf even, want ik heb hoogstwaarschijnlijk een deal met de fokker............ :D :D :D Alleen durf ik het nog niet helemaal openbaar te zetten omdat ik er pas eind maart naartoe ga. Als de deal 100% rond is dan zal ik het hier melden :') En zal later wel even een foto posten :D

Tinniie

Berichten: 4687
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:39

Ooh super! Ik duim voor je mee dat alles goed mag verlopen!