Wedstrijd ervaring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Wedstrijd ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 16:49

ok dus een nieuw topic Pling
wie heeft wat en waar gedaan op wedstrijden?????


DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 16:57

OK, maar waar blijf je zelf nou met je eigen verrichtingen Verward

Zoals eerder vermeld ben ik met mijn appie 1x gestart in de beginners en dus 1e geworden Haha! en omdat ik gehoord heb dat je altijd op het hoogtepunt van je roem moet stoppen Clown was dat dus de enigste keer.
Verder is Sugar op een Kerstwedstrijd in de trail eens gestart door mijn vriendin (gewoon om te kijken hoe ze was op de trailer en tussen andere paarden op vreemd terrein etc) en werd toen 21 van de 22 Knipoog . Tussen de pionnen van het keyhole voelde ze zich ineens alleen en ging hard staan hinniken en gooide daarbij meteen een aantal pionnen om Haha!
Ik ben met Missy gestart in de Broodmare's en toen werd ze 4e.
Ze stond als een huis, maar het is geen 'show'-paard (dus geen gefrutsel)maar een uit de wei geplukte fokmerrie en zo ziet ze er uit ook. Lovers

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:29

Jeeetje........eeehhh, op alle wedstrijden met Straw wel wezen halteren, pleasure en trail gedaan. In het begin op wedstrijden nog een paar keer showmanship at halter en horsemanship gedaan. Met Cody Showmanship at halter, trail, pleasure en reining gedaan. Dit alles op APHA en/ of AQHA wedstrijden in Ned. en Belgie en bij de WRAN ook, geloof ik. Verder zou ik niet weten welke prijzen ik nou precies heb gehaald, varierend van de 1e t/m de laatste plek en bij reining gedisc. We gaan volgend jaar ook nog eens HUS doen met Straw en halteren met de jonge kerels. *LOL*

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 17:53

Ik ben zo'n twee en een half jaar terug begonnen met wedstrijden bij de beginners in de onderdelen trail, pleasure en horsemanship en ook nog een paar keer reining geloof ik. Ik heb ongeveer een jaar bij de beginners gereden en toen ben ik overgestapt naar de amateurs. Ik wou zelf al eerder overstappen want ik had toch al een aantal eerste prijzen behaald, maar de toenmalige eigenaar (ik leasde het paard, ben dus geen prof!) vond dat niet nodig omdat ik nog niet zoveel WRAN wedstrijden had gereden.
Maar toen heb ik het paard gekocht Pling en ben ik overgestapt naar de amateurs! Daar heb ik alleen trail, pleasure en horsemanship gereden.
Ik heb vooral kleinere wedstrijden in het noorden van het land gereden en nog maar een paar grotere wedstrijden.
Op dit moment rij ik even geen wedstrijden, de druk werd voor mijn paard en ook voor mij wat te groot. Ik wilde te veel in korte tijd bereiken. Ik merkte ook dat mijn paard de pleasure zat was en dus zijn we nu met de reining aan het trainen en dat gaat hardstikke leuk!
In oktober hebben we zelfs nog meegedaan met een teampenning clinic en een onderlingen wedstrijd! (kijk voor foto's in mijn profiel) Dat was erg leuk!
Maar nu doen we het dus even rustig aan met de wedstrijden, ik rij komend weekend nog wel bij ons op de manege (ook freestyle trail!), maar dat is lekker thuis.

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 20:02

Nou voor mij is dat nog lekker kort! Ik heb drie weken geleden mijn eerste wedstrijd gehad met mijn 4-jarige paint. Ik heb meegedaan aan de beginnersreining en we zijn 4e geworden(van de 18).

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 21:24

1 maal meegedaan aan een onderlinge wedstrijd op de manege in Soest waar in toen reed. Voor en na het rijden was mijn vaste verblijfplaats het toilet Haha! en de stal van mijn paard. Die was zo pissig dat ze weer op haar oude manege stond, dat ze met haar oren in haar nek, kont naar de deur, stond te sippen. "Ik blijf hier echt niet hoor".
Het resultaat was er ook naar, 5e geloof ik. Hoogste tempo van allemaal, maar wel braaf hoor, niet bokken of zo.
Wij schieten beide in de stress! Vind ik zelf gewoon belachelijk (van mezelf dan), alsof mijn levensgeluk er van af hangt!
Laatst bijgewerkt door Margee op 25-12-02 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 21:32

korter dan kort kan niet. ik ben nog niet gestart Haha! maar ik hoop volgend jaar...(klinkt nog zo ver)


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 21:33

met mr fritz in de jaren 90 3 x 1 ste in reining en horsemanship.
saarna gedwongen rust

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 22:20

Ik ben 1x gestart om ervaring op te doen.
Hoop ervaring opgedaan alleen wel negatief. 2 uur op je paard zitten alvorens je proef rijden is bij mij erg slecht gevallen.

Vervolgens nog 2 uur om de trail te kunnen rijden.

Ik ben niet in de prijzen gevallen, ging ik ook niet voor.

Misschien dat ik het volgend jaar nog eens probeer en dan hoop ik ook dat de starttijden beter aangehouden worden dan toen der tijd.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 22:48

nou zoals een aantal van jullie wel weten ben ik zo'n echte wedstrijd prikker Haha!
heb dus al van alles gereden, wel alleen bij de wran aangezien ik geen quarter of paint had.
ben ooit begonnen bij de beginners na een half jaar les te hebben gehad. was een wedstrijdje hier in de buurt. meegedaan in de pleasure en trail, die ik bijna had gewonnen als ik mijn bek had dicht gehouden. ja wist ik veel dat je niets tegen je paard mocht zeggen Haha! dq dus maar toch nog 4e in de pleasure.
na verloop van tijd steeds meer onderdelen gaan rijden en het ging zo goed dat we zelfs reining zijn gestart. daarna over naar de amateurs.

heb 4 NK's gereden met prijzen vanaf de 2e plaats. ben dus nog nooit kampioen geweest Scheve mond waarom dat nou niet wil lukken geen idee. de rest is te goed denk ik.
ga komend jaar mijn nu 2 jarige quarter aanrijden, en hoop die aan het einde van het jaar misschien eens mee te nemen. als alles goed gaat.
oja en de nu nog jaarling (over een paar dagen 2 jarige Haha! wat klinkt dat lolig.) wil ik ook een paar keer meenemen voor de halter bij de quarters.
verder hoop ik nog een fijn jaartje te hebben, op de wedstrijden dan, met mijn kwpn-ertje van 16, daarna gaat die met pensioen en wordt gedekt. zal ze leuk vinden, lekker grazen.
en de paint wordt ook gedekt, en ik hoop dat die beter wordt en weer mee kan maar zo te zien gaat dat nog effe op zich laten wachten. Huilen

en carys het gevoel wat jij omschreef ken ik wel, maar neem maar van mij aan dat wordt beter namate je meer wedstrijden rijdt. ik had er zelf in het begin ook verschrikkelijk veel last van. en bracht het over op mijn paardje die daarop dan weer heel vervelend werd. maar nu we met z'n twee-en zoveel gezien en gedaan hebben heb ik er bij haar geen last meer van ( wel op het NK weet niet waarom misschien is het omdat het NK heet schijnen trouwens meer last van te hebben)
met de anderen heb ik het nog wel steeds, dan giert je hart door je keel. en helemaal net voordat je de ring in moet. maar ik ga ervan uit dat ook dat namate ik ze meer mee heb beter wordt.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-02 23:38

Sugarmiss schreef:
OK, maar waar blijf je zelf nou met je eigen verrichtingen Verward




tja wij hebben gereden bij de brpg*prab*aqha*wran*ncha
van beginners tot open ,nooit eerste regelmatig tweede,vaak derde,en rose kan ik niet meer zien Pling
veel mooie grote shows gereden vooral in belgie.
diverse nk,s.
het mooiste vind ik de meerdaagse shows.
De mooiste show was toen ik mijn eerste geld verdiende in een ncha wedstrijd.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 11:59

Met m'n 'verzorg' quarter redelijk verdienstelijk WRAN wedstrijden gereden, eerst veel blauw en rood in de beginners, later open en amateur gestart, WRAN en AQHA, incl. een NK, en daar ook andere kleurtjes verdiend. Ik startte met haar Pleasure, Horsemanship, Trail en Reining. Later de Reining laten vallen.
Met m'n Paintmerrie eerst een paar WRAN wedstrijden, Pleasure, Horsemanship en Trail, maar Trail snel laten vallen... (helaas, ík vind het hartstikke leuk, maar Fly dus absoluut niet!) later alleen APHA wedstrijden, 2e geworden in de Am. Pleasure op de NK van 2001. (Vlak voor ik haar moest verkopen...)
Nu Halter ik mijn zelfgefokte Paintmerrie Dot, nu nog jaarling.
Vorig jaar in Nederland de enige, maar in Duitsland op de EK 3 x tweede en 2 x eerste (was 5-judge show), dit jaar in Duitsland 3 x tweede en 1 x derde in de open en twee keer 5e in de Amateur tussen 14 volwassen merries. Ben dus best trots op haar! Haha!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 13:16

Heb 1x meegedaan anfeglopen september in Uitgeest en het was voor mij net zo als bij Carys Frusty een week koppijn en tijdens de proef zowat kotsent op mijn paard van de zenuwen.ja inderdaad alsof je levensgeluk er vanaf hangt belachelijk gewoon.

Affijn het viel allemaal wel mee werd maar 3x gediskwalificeerd en we kregen de poedelprijs hahaha. *LOL* we deden pleasure westernhorsemanship en reining.

Je hebt me daar ook gezien Blaze met de eigenaren van Balze *LOL*
Dit jaar krijgen we hoop ik een veulen en daarna zien we wel weer verder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers