Westernles regio Gorinchem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CustomSAN

Berichten: 217
Geregistreerd: 07-10-07

Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-07 17:13

Wij zijn op zoek naar een profesionele western instructuur/trice in de buurt van Gorinchem. We vinden het geen probleem om maximaal 30 tot 45 minuten te moeten rijden met de auto. Maar liever dichter bij natuurlijk.

We hebben er wel een aantal gevonden maar geen idee wat goede adressen zijn. Het probleem is wel dat we geen eigen paarden hebben waarop we kunnen lessen, dus we moeten wel kunnen lessen op eigen paarden van de betreffende stal.

Even wat stallen die we al gevonden hebben, die ons wel aanspraken of dicht in de buurt zijn.

- Sanka fe ranch, Waardenburg

- Brederode Ruiters, Hagestein

- Westernstables beau dandy's, Houten

- Mireille van Soldt, Amersfoort (misschien net te ver weg, maar wel heel profesioneel denken we)

- De Greup Stables, Oud-Beijerland (ook vrij ver misschien)

- Sliding Horse, Breda

De bedoeling is om natuurlijk eerst een goede basis te leren en uiteindelijk reining als richting te nemen. Hopelijk kan iemand ons hiermee op weg helpen of wat tips geven.

Alvast bedankt.

~~}>


cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:37

De Greup Stables bestaat niet meer. Over de rest kan ik je niks vertellen.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 00:23

- Mireille van Soldt, Amersfoort (misschien net te ver weg, maar wel heel profesioneel denken we)
Dat is geen verkeerde keuze denk ik ze heeft zelfs een traning's DVD uit gebracht van de reining, al heb ik hem zelf niet gezien

http://www.nieuweooststellingwerver.nl/ ... ssier_id=1 Waarom moest hem dit over komen, waarom hij
Mijn paard is mijn beste vriendin Ik ben sins 31-12-2011 moeder geworden van Ryan Giovanni

PlauGenGuy

Berichten: 258
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: Bantega

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 07:01

Citaat:
Mireille van Soldt, Amersfoort (misschien net te ver weg, maar wel heel profesioneel denken we)
Dat is geen verkeerde keuze denk ik ze heeft zelfs een traning's DVD uit gebracht van de reining, al heb ik hem zelf niet gezien


Ik vind dit nu niet echt een advies waar de TS wat meekan....
Maar ja daarentegen ook niet met het mijne want ik ken geen van de andere genoemde namen... Clown

Trotse mama van L auren !! 26-10-2009
Trotse mama van C arlijn !! 17-05-2013

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:36

ik les bij jpk in oud gastel en die staat er niet bij..haha

Endurance klasse 2, 3 startgerechtigd.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:45

Ik moet eerlijk zeggen dat een aantal mensen me echt totaal niet bekend in de oren klinken.

Mireille is wel een goede optie. Heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor wel erg goede verhalen.

Ik weet er toevallig wel eentje in Dorst. Volgens mij heet het ook manege Dorst. Ben er ooit een paar keer geweest toen een kennisje van mij haar quarter daar in training had staan. Was toen echt een 'manege', oude baggerzooi etc.
Over lessen en training weet ik daar niet zoveel van, maar misschien is het in die paar jaar tijd wel opgeknapt tot een hele leuke en goede westernstal? Kijken kan altijd...

Edit: Weet ook niet of Burgmeijer QH te doen is vanaf Gorichem?

♥ Rewrite the Stars ♥

CustomSAN

Berichten: 217
Geregistreerd: 07-10-07

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-07 13:52

Ja opzich is dat net te doen, 45 minuten ongeveer, alleen ik zit te twijfelen of ik het niet moet bijstellen tot maximaal een half uur, dat moet volgens mij best wel te doen zijn.

MissPippin, is daar een website oid van?

~~}>

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:42

PlauGenGuy schreef:
Ik vind dit nu niet echt een advies waar de TS wat meekan....
Maar ja daarentegen ook niet met het mijne want ik ken geen van de andere genoemde namen... Clown

Heb jij een beter advies dan?

http://www.nieuweooststellingwerver.nl/ ... ssier_id=1 Waarom moest hem dit over komen, waarom hij
Mijn paard is mijn beste vriendin Ik ben sins 31-12-2011 moeder geworden van Ryan Giovanni

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:45

Als je google gebruikt voor manege dorst krijg je hun website.
Ze hebben hele fijne lespaarden vind ik persoonlijk.
Over slidinghorse heb ik hier in de buurt erg goede dingen gehoord.Claudia rosel.
Waarom probeer je bij een aantal niet een proefles om te zien of het je bevalt.
Verder zou je ook nog BnB-quarterhorses in ulicoten kunnen proberen.
Betty de eigenaar zit hier ook op bokt onder de naam BnB
Succes!

CustomSAN

Berichten: 217
Geregistreerd: 07-10-07

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-07 22:26

BnB is net wat te ver voor he mooie. Kan iemand me vertellen hoe het er in Dorst uitziet? Hebben ze er een binnenbak bijvoorbeeld? En dat bos in de buurt, dat lijkt me wel super als je wat ervaring hebt.

~~}>

FindingJack

Berichten: 676
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: Polsbroekerdam

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:05

Ik mis Marco Spee van de Crazy Dutch Ranch een beetje in dit rijtje. Een hele fijne trainer die ook leuke lespaarden heeft. Maar als je een binnebak perse belangrijk vind dan heb je daar ook niets aan. Persoonlijk vind ik het een prachtige omgeving daar. Knipoog

Usually if somebody is having difficulty with an App it's because they've been outsmarted.


Sheezas Gotrah Lena..v: Ima Little Luke.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:30

In dorst zit het bos vlakbij.Zomers maken ze regelmatig buitenritten en ook in de weekende organiseren ze tochten waar je je voor in kunt schrijven.
Er is een overdekte bak. De manege is misschien wel oud en vrij klein, maar ik heb het altijd wel gezellig gevonden.

CustomSAN

Berichten: 217
Geregistreerd: 07-10-07

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-07 11:33

We gaan daar denk volgende week maar eens een afspraak maken, het klinkt erg goed allemaal. Overdekte buitenbak vind ik al prima, zolang ik maar niet zeiknat regen tijdens een les, daar gaat het me om.

~~}>

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:41

CustomSAN schreef:
Wij zijn op zoek naar een profesionele western instructuur/trice in de buurt van Gorinchem. We vinden het geen probleem om maximaal 30 tot 45 minuten te moeten rijden met de auto. Maar liever dichter bij natuurlijk.


- Brederode Ruiters, Hagestein

Hier zijn geen lespaarden, wordt alleen op eigen paard les gegeven.

CustomSAN schreef:
- Mireille van Soldt, Amersfoort (misschien net te ver weg, maar wel heel profesioneel denken we)


Inderdaad heel profie. Maar ook hier denk ik geen lespaarden. Ze heeft wel handelspaarden, maar of ze die gebruikt voor de lessen, dat moet je even vragen.


Angelique Ferdinandus en Yvonne Reparon geven les op een manege inGouda, daar verwacht ik wel lespaarden, maar misschien is dat weer te ver weg.

Succes

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:56

als je professioneel les wilt hebben zul je denk ik moeten zoeken naar de niet standaard manegepaarden
manege dorst en de goudse hout hebben beide echte manege paarden.
jpk is denk ik dan een betere keuze
ik weet niet hoe ver lekkerkerk voor je is, maar krista sterrenburg is ook erg professioneel bezig vind ik. Bovendien heeft ze zeer goede/leuke paarden.
succes met je zoektocht.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

CustomSAN

Berichten: 217
Geregistreerd: 07-10-07

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-07 15:00

Maar die manege paarden zijn western getraind, dat in combinatie met een goede trainer, dan moet je zeker in het begin toch een heel eind kunnen komen?

Ik ben wel van mening dat degene waar je les van krijgt goed moet zijn, maar om de standaard basistechnieken te leren lijkt het me het niet meteen nodig een super professioneel paard te hebben toch?

De eisen moet je misschien na een jaar of eerder bijstellen als je op een punt zit waar je met een 'simpel' manegepaard niet meer verder komt.

Lekkerkerk is hemelsbreed eigenlijk niet zo ver alleen door de rivieren en wateren in dat gebied moet ik helemaal omrijden via Rotterdam waardoor ik al gauw op 50 minuten zit, dat is te ver. JPK precies hetzelfde, ruim 45 minuten.

~~}>

XleentjeX
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:02

Heyy ik wil heel graag een bezoekje nemen bij Sliding horse Breda maar ik kan nergens een site, adres of tellefoon nummer vinden heeft er iemand meschien meer info voor mij??

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:06

We zijn laatst met een groep van bokt gaan lessen bij Beau Dandy's. Dit is heel goed bevallen. Les op leuk getrainde paarden, die niet alleen maar in de lessen lopen.

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:14

Dames, dit is een topic uit 2007....

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Westernles regio Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:04

oeps niet gezien


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers