western sites voor arabieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

western sites voor arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 13:09

Hallo,
Kunnen jullie mij misschien helpen aan westernwebsite voor arabieren?
Ik ga samen met Franca voor Cheyenne zorgen en aangezien wij nog net zo groen zijn hierin als Cheyenne is het makkelijk om veel info te verzamelen.
Hebben jullie ook nog tips voor het werken met een 2,5 jarige?
Grondwerk maar ook longeren? Is het longeren van een 2,5 jarige slecht?
Groetjes Marcella


sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 13:48

Longeren is op zicht niet slecht zolang je maar op jonge leeftijd rustig aandoet.
Laat hem/haar 10 tot 20 minuten aan de longe lopen (afwisselen linkerhand rechterhand) en zorg dat de grond niet te zwaar is, mocht dit zwaar wezen dan zou ik het niet doen.
Ik kan helaas niet aan een web-site helpen ik zoek deze site nl zelf ook.
Ik wil ook graag western gaan rijden met Sherif, maar zoek nog nuttige info hierover.
Zelf zou ik wachten met het beleren van zo`n jong paard, gaat het trouwens om een arabier?
Deze zijn later volwassener dan andere rassen he, dus extra voorzichtigheid is geboden.

In ieder geval veel succes !!

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 14:06

Veel grondwerk is erg belangrijk. Als je paard de grondbeginselen van het longeren kent (netjes op een cirkeltje loopt) probeer dan eens met een dubbele longe het paard recht te stellen op de volte. 20 minuten longeren voor een jong paard is al best veel en teveel op een cirkel werken is een onevenredige belasting op de benen.
Veel wandelen langs de weg (verkeersmak) en bijv. trail-in-hand. Hiermee kun je je paard mak maken voor vreemde objecten.
'Sacking-out' geeft je paard bekendheid met aanraking op alle plaatsen van zijn lichaam. Als dat goed gaat mag er een pad en later een zadeltje op.
Succes.

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 18:02

Het gaat idd om een arabiertje. Ze is nu 2,5. Met hoe oud is een arabiertje volgroeid en klaar om in te rijden?
Longeren op een goede bak bodem kan dus wel een paar keer per week. We gaan zaterdag naar een andere stal en de bak is daar goed. Helaas is het niet in de buurt van bos, dus echte boswandelingen met haar maken gaat helaas niet. We kunnen wel langs de weg, maar deze is geasfalteerd. Ik weet niet of dit slecht is voor haar benen.

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 20:39

Arabieren staan er bekend om dat ze laat volwassen zijn, maar op die leeftijd kun je best al wat doen hoor. Zolang je ze maar niet echt aan het werk zet. Haha!
Alleen stappen op asfalt is niet slecht voor de benen, eerder goed want ze worden er mooi hard van.
Voor de hoeven is het misschien wat minder, die kunnen er te hard van gaan slijten. Maar dat merk je snel genoeg, vaak is er ook genoeg ruimte om in de berm te lopen. En anders koop je toch een paar schoenen Haha!

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 11:38

Da's mooi, kunnen we toch wandelingen met haar maken, zodat ze een beetje verkeersmak kan worden. Verder heb ik gisteren een heleboel info van de Pat Parelli site uitgeprint. Het is wel leuk om daar mee aan de slag te gaan, morgen gaan we haar verhuizen.
Maar nergens kom ik westernsites voor arabieren tegen. Die moeten toch wel ergens op het internet te vinden zijn Verward

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:47

Marcella,

Wat wil precies vinden op die westernsite voor Arabieren? Misschien kan ik je verder helpen middels de DAWRA.

Laat maar even weten, dan kan ik het juiste antwoord geven.

Groetjes,

Krista Sterrenburg

DPS :o? D: ik snap de vraag niet -:)
STAR*K Western Riding ..... STAR*K Graphic Design
You don't scare me... I ride an Arabian // If a cowgirl wakes up in the morning & nothing hurts, she's probably dead

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-02 23:31

Wat wil ik vinden op een site voor arabieren. Eigenlijk alle soorten informatie. Hoe doen arabieren het in de westernsport, een site met tips voor het zadelmak en inrijden. Hoe om te gaan met een arabier etc.
Dus kom maar op met die sites Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers