YES ze kan het !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 19:54

Nee ik wist het eerst ook niet, zag ze hier eens een jonge Quarter beleren en toen ik vroeg wanneer ze de paarden sliding-stop leren....kreeg ik verhaal met uitleg en waarom zij het niet doen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 20:37

Jeetje, dat klinkt als je het moet doen wel als 'veel', maar het is zo weinig... Ik wist wel dat je met de meest 'onschuldige' dingen je paard kunt vernielen, maar toch elke keer schrik je er weer van... Ik rijd geen western, maar toch...

Laui

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 20:45

Ik vind persoonlijk dat je gerust met een 2,5 jarig paardje kan gaan beginnen met trainen. Maar dan alleen met de basis. Wat denk je trouwens wat er in de cutting gebeurd? Daar wordt ook al gereden met 2 jarigen en bij hun zijn het de voorbenen die flinke klappen krijgen. Die zullen ook wel gauw "verrot" zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 10:30

Een paard van 2,5 is sowieso te jong om op te rijden. Daarbij moet je toch eerst een dier alles op je gemak leren? het duurt toch wel ff voor een paard evenwicht etc. heeft om iets anders te doen dan een beetje het simpele 'rechtuit' werk??
Ronduit zielig om een paard te dwingen zulke heftige dingen te doen als stops en spins. Erg lief van dat dier dat ie het wel probeert. Als je maar plotseling genoeg aan de teugels trekt zal hij wel iets doen wat erop lijkt denk ik.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 19:41

Ik vind 2,5 ook echt te jong hoor....ik heb m'n eigen paardje ingereden op haar 4,5. Dat scheelt 2 jaar!!!!!en als je je paard iets later inrijdt, heb je er later meer plezier van...het is dus maar wat je wilt.....