[WN] Level indeling Wran

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hobbelheks

Level indeling Wran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 11:36

Laatst bijgewerkt door hobbelheks op 30-08-07 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV

Re: Level indeling Wran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:51

wat is er nu onduidelijk dan? Blond

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 11:52

niets ik zeg toch juist dat het me hierdoor een stuk duidelijker is Clown Haha!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:54

susan schreef:
niets ik zeg toch juist dat het me hierdoor een stuk duidelijker is Clown Haha!

okay ben dus echt Blond

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:59

Peter dat komt omdat de vraag al beantwoord is. Susan wist niet in welk level ze zou moeten starten, en door de brief is de vraag beantwoord Ja

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:02

Superduidelijk OK dan! Dit neemt meteen een aantal vragen weg! Bedankt!
Het enige waar ik over twijfel is in welke categorieen reining is ingedeeld. Met Jagger startte ik met plezier pleasure, maar met mijn nieuwe paard (cutter/reiner) is doorzitten absoluut onmogelijk en zal ik niet snel (zeg maar helemaal niet) de keuze gaan maken om een onderdeel te starten waarin ik moet doorzitten. Kan ik direct in de reining starten in level 3 of evt. 4, of moet ik daarvoor eerst nog punten in andere (rij)onderdelen hebben behaald?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:05

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je resultaten 'verjaren' of 'vervallen' of gaat dat niet op?
Is er bijvoorbeeld bij de Wran (oid) een historie, en misschien bijgehorend startadvies, op te vragen?

En (maar misschien stel ik een heel domme vraag Bloos ) is met deze indeling ook de 'eigen paard-regel' vervallen? Maw, een amateur mag met andermans paard in bijv. level 3 starten?

Mag je levels overslaan of moet je in level 4 beginnen?

Hebben resultaten met andere paarden invloed op hoe je moet starten met weer een ander paard?

Ooohh straks vraag ik iets heel sufs.. sorry alvast Bloos

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:14

vanaf wanneer kun je een correctie aanvragen?

ik rij al jaren amateur maar zou nu heel graag in level 3 ingedeeld worden
daar hoor ik thuis volgens de eerste omschrijving

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:16

Dat mag toch sowieso al? Volgens mij kon je als open of amateur ruiter zelf kiezen. Of geld dat alleen met een groen paard?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:23

Waar moet de aanvraag om in een ander level te worden ingedeeld naar toe? Kan dat via mail?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:42

gera schreef:
Superduidelijk OK dan! Dit neemt meteen een aantal vragen weg! Bedankt!
Het enige waar ik over twijfel is in welke categorieen reining is ingedeeld. Met Jagger startte ik met plezier pleasure, maar met mijn nieuwe paard (cutter/reiner) is doorzitten absoluut onmogelijk en zal ik niet snel (zeg maar helemaal niet) de keuze gaan maken om een onderdeel te starten waarin ik moet doorzitten. Kan ik direct in de reining starten in level 3 of evt. 4, of moet ik daarvoor eerst nog punten in andere (rij)onderdelen hebben behaald?

Als je reining wilt starten zal je minimaal L3 moeten starten, kijk even op de lijst van verrichtingen
Hiervoor moet je minimaal in het bezit zijn van vier wedstrijd punten.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:48

Dank je voor je snelle antwoord, Peter!
Hmm level 3 is misschien nog niet het grote probleem, maar die vier wedstrijdpunten vrees ik wel. Die wedstrijdpunten moeten, neem ik aan, zijn behaald in rij-onderdelen? Stel ik start bij DRHA Green as Grass of Rookie, dan tellen deze punten uiteraard niet mee voor het WRAN-systeem, of wel?
Ik heb totaal niets tegen pleasure of horsemanship, sterker nog, het zijn onderdelen die veel kunde vereisen en zeker een grote uitdaging vormen met dat snelle dribbelpaard van me, maar wedstrijdpunten haal ik nooit binnen in die onderdelen wanneer ik moet lichtrijden Gestoord
Laatst bijgewerkt door flashyjac op 30-08-07 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:49

Cer schreef:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je resultaten 'verjaren' of 'vervallen' of gaat dat niet op?
Is er bijvoorbeeld bij de Wran (oid) een historie, en misschien bijgehorend startadvies, op te vragen?

Het zal ongeveer drie tot vijf jaar duren voordat iedereen, dus de huidig rijdende ruiters op het juiste level terecht gekomen zijn.
Als het advies voor jou zelf is, zoals ik jou ken, en weet wat je gepresteerd hebt, L2

Cer schreef:
En (maar misschien stel ik een heel domme vraag Bloos ) is met deze indeling ook de 'eigen paard-regel' vervallen? Maw, een amateur mag met andermans paard in bijv. level 3 starten?

Ja de eigen paard regel is vervallen, en bedenk als een L3 ruiter een paard zal uitbrengen van een L2 of L1 ruiter, deze ruiter waarschijnlijk door het kunnen van het paard, te snel in een klasse hoger moet gaan rijden.

Cer schreef:
Mag je levels overslaan of moet je in level 4 beginnen?

Nee Cer jij begint in L2, hier ga ik persoonlijk voor zorgen, mits je een groen paard wil uit brengen dan Tong uitsteken

Cer schreef:
Hebben resultaten met andere paarden invloed op hoe je moet starten met weer een ander paard?

Deze vraag begrijp ik niet

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:50

NOOT,
Graag 1 vraag stellen per Quote, is duidelijker en gaat sneller.
Laatst bijgewerkt door PeterV op 30-08-07 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:51

spatter schreef:
vanaf wanneer kun je een correctie aanvragen?

ik rij al jaren amateur maar zou nu heel graag in level 3 ingedeeld worden
daar hoor ik thuis volgens de eerste omschrijving

Zoals ik jou ken, denk ik ook dat dit terecht is, je vragen kunnen naar het Wran gastenboek via de site

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:53

nielsd schreef:
Dat mag toch sowieso al? Volgens mij kon je als open of amateur ruiter zelf kiezen. Of geld dat alleen met een groen paard?

Niet helemaal Nielsd, want stel nou een dat een kader lid een aanvraag doet voor level 2, dit kan hij of zij vergeten.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:56

__Suzanne__ schreef:
Waar moet de aanvraag om in een ander level te worden ingedeeld naar toe? Kan dat via mail?

Via het gasten boek en of schriftelijk naar Marijke van het wedstrijd secretariaat haar mail staat op de site, dit is de snelste weg.
Maar zelf geen ik de voorkeur aan het gasten boek van de WRAN, want daar kan een aanvraag niet zoek raken, deze komen dat ook op een hoofd server terecht.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:06

PeterV schreef:
Ja de eigen paard regel is vervallen, en bedenk als een L3 ruiter een paard zal uitbrengen van een L2 of L1 ruiter, deze ruiter waarschijnlijk door het kunnen van het paard, te snel in een klasse hoger moet gaan rijden.

Okee, duidelijk Ja
Dit geldt natuurlijk ook voor twee ruiters van hetzelfde niveau, zoals bijv. eigenaar/bijrijder. Wil niet zeggen dat de eigenaar dan een L1 ruiter is (misschien zelfs helemaal geen wedstrijdruiter).

Cer schreef:
Nee Cer jij begint in L2, hier ga ik persoonlijk voor zorgen, mits je een groen paard wil uit brengen dan Tong uitsteken

.. Scheve mond .. ow...

Verduidelijking andere vraag (en de enige die dan nog antwoord behoeft). Als ik (hypothetisch Knipoog ) in hetzelfde jaar start met een klaar paard in de L2, kan ik dan met een groen paard in de L3 beginnen? (ik denk heel even aan het engelse systeem waarbij ze, dacht ik, de prestaties van paard en ruiter optellen/delen/vermenigvuldigen oid).
Of als ik het ene jaar met een klaar paard L1 heb gestard (als kaderruiter oid) en het jaar daarop begin ik met een groen paard, moet die dan ook in de L1?
Maw, geldt de indeling voor de ruiter of voor de combinatie?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:12

Cer schreef:
Verduidelijking andere vraag (en de enige die dan nog antwoord behoeft). Als ik (hypothetisch Knipoog ) in hetzelfde jaar start met een klaar paard in de L2, kan ik dan met een groen paard in de L3 beginnen? (ik denk heel even aan het engelse systeem waarbij ze, dacht ik, de prestaties van paard en ruiter optellen/delen/vermenigvuldigen oid).

Ja dat kan.

Cer schreef:
Of als ik het ene jaar met een klaar paard L1 heb gestard (als kaderruiter oid) en het jaar daarop begin ik met een groen paard, moet die dan ook in de L1?
Maw, geldt de indeling voor de ruiter of voor de combinatie?

Nee, die mag ook met een groen paard een level lager starten, maar gezien de lijst van verrichtingen en het reining betreft zal er niet zoveel verschil zitten in de moeilijkheidsgraad, dus waarom zal zo’n ruiter dan een level lager gaan starten?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:15

Ja weet ik veel.. kan dat bij trailclass niet voorkomen dan? Oh, dan heb je geen kaderruiters.. maar wel L1 ruiters Ja

Enniewee, ja, ik snap het nu, thanks!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:24

Cer schreef:
Ja weet ik veel.. kan dat bij trailclass niet voorkomen dan? Oh, dan heb je geen kaderruiters.. maar wel L1 ruiters Ja

Enniewee, ja, ik snap het nu, thanks!

Met de tijd zullen er wel meer onderdelen een kader team gaan kennen, dus denk ik dan dat het tijd wordt om er een soort van grand prix s classe boven het L1 gebeuren te gaan hangen.
Bedenk dat je met dit systeem alle kanten op kan, maar gezien dan wij in Nederlnad zo’n 1400 wedstrijd ruiters hebben, zijn vijf levels de komende tijd genoeg

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:35

Ik en mijn bijrijdster willen na het NK allebei starten. Aangezien wij echte beginners zijn zullen wij in L5 starten. Kan dat voor allebei?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:40

Berwicowa schreef:
Ik en mijn bijrijdster willen na het NK allebei starten. Aangezien wij echte beginners zijn zullen wij in L5 starten. Kan dat voor allebei?

Dus jullie hebben nog nooit gestart?

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:41

Nee nog nooit

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:49

Berwicowa schreef:
Nee nog nooit

Ohw.........ik kom hierop binnenkort terug, had in een ander topic al aangegeven dat er meerdere ontwikkelingen door elkaar heen lopen momenteel.