Waar western rijden en western met NRPS van 1.62?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Waar western rijden en western met NRPS van 1.62?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 16:37

Zoals de titel al zegt 2 vraagjes:
1. Waar kan ik in de buurt van Den Bosch/ Rosmalen western leren rijden en
2. Ik hoorde dat mijn snoepie waarschijnlijk te groot is voor western.. niet dat ik hoog wil komen/ wedstrijd rijden met hem, maar toch..
plus.. western rijden staat toch niet in de weg met dagelijkse (dressuurgerichte) training?
Alvast bedankt voor reacties!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 18:45

Je kan best western rijden met een nrps van 1.62 hoor!
Westernrijden kan met alle rassen en alle maten. Alleen om echt hoog te komen moet een paard wel een zekere soepelheid en aanleg hebben, maar zoals je al zei wil je dat niet.
Dressuur en western tegelijktijdig met een paard kan best, maar dan moet je paard wel goed het onderscheid kunnen maken. Ik zou zelf kiezen, of western of dressuur. Het lijkt me toch verwarrend voor het paard. Maar op kalverhoek staat ook een paard dat voor dressuur en western gebruikt word, dus het kan wel.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:00

Je kan er zat mee westernrijden alleen weet ik uit ervaring dat sommige trailparcoursen wat lastiger kunnen zijn Lachen Dan moet je soms toch wel krap draaien of dieper bukken Knipoog

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:09

wat een gelul dat je met een paard van 1.62 niet kan westernrijden!!! gewoon lekker doen hoor!!! het kan gewoon je zult alleen wat moeite hebben met de trail i.v.m. hekjes enzo!!!
je moet wat lager grijpen haha.. goed voor je lenigheid!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:04

Op vraag 1 heb ik geen antwoord.
Vraag 2...gelul, tuurlijk kan je met je NRPS van 1.62 westen rijden. Er zijn ook genoeg Quarters van die maat die gewoon in de pleasure meelopen. Ook vele andere grotere paarden die meedoen aan de trail (is iets lastiger Knipoog). Dus kan allemaal makkelijk.
Vraag 3, wat betreft de dressuur...ik zou het niet doen, maar het is wel mogelijk. Daarin ga ik met steeffie mee.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 07:31

mijn kwpnner is 1.65 en die past perfect in het kleinste 4kantje. Ligt ook aan de bouw van het beest of hij soepel kan buigen of niet. Hij kan goed meekomen met alle oefeningen. Gewoon doen zou ik zeggen.

schimmeltje

Berichten: 47
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 10:06

ik rij met mijn paardje ook western en dressuur. hij kan prima uit elkaar houden wat wat is. hij heeft gewoon twee outfits en weet wat hij daarmee moet doen ik heb zelfs gemerkt dat bepaalde oefeningen uit het westernrijden kunnen helpen bij het dressuurrijden. ik moet er wel bij zeggen dat bij bepaalde oefeningen het soms wel eens verwarrend is voor het paard. dan moet je kiezen. die van mij heeft langer engels dan western gelopen dus kies ik op dat moment voor engels.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 14:31

Thnx Haha!
Niemand die mij stal aan kan raden waar ik zelf eerst goed idee kan krijgen van western en het een beetje onder de knie kan krijgen... Mag ook elders in het land wanneer daar een soort van kamp mogelijkheid is..

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:45

http://www.easyhorse.nl/

Deze ranch is pas verhuisd naar wellseind bij Den Bosch..
Ben er zelf nooit geweest dus ik weet niet hoe het daar is...

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:48

Ik vindt nu tegenstrijdig nieuws op internet...
Weet niet of easyhorse nu in Apeldoorn of den Bosch zit... Kan iemand dat vertellen?

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Easy Horse Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:54

Hi,

Nou, ik ken de easy horse ranche wel! Martina geeft daar zeer enthousiast les, een aanrader vindt ik. Ik les er zelf nu een jaar en heb er veel geleerd. Een maand geleden is de Easy Horse Ranche verhuisd van Apeldoorn naar Wellseind nabij Den Bosch. Preciese adres en telefoonnummers vindt je op de homepage (zie enkele berichten hierboven)