Westernrijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Westernrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 12:31

Hai,Mijn paardje is nu dus sinds 6 weken ingereden en ik tob maar wat aan ,wat is dat moeilijk zeg het stappen en dan gelijk sturen gaat nog wel ,maar nee dan het draven ook dat gaat nog wel maar draven en sturen teglijk op zijn western nee dat werkt dus niet ,ik moet nog een hoop leren ,het komt goed zegt mij intructrice,en ik hou moed .
Brithany.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:17

Was het dan wel zo verstandig zo'n jong paardje te kopen? Als je er nu al geen raad meer mee weet?

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 15:31

Nee in principe had ik beter geen jong paard kunnen kopen ,maar ik kon niet anders ik verzorgde dit paard al een jaar lang en nu moest hij verkocht worden,dus als ik hem niet kocht dan werd hij waarschijlijk op marktplaats gezet en na een jaar verzorgen kan ik hem gewoon niet meer missen.
Zelf heb ik jaren engels gereden ,ook vroeger met mijn eigen pony ,maar Gipsy is nu western ingereden ,dus vindt ik dat zonde om dat nu niet meer te doen ,dus ik probeer met lessen toch verder te komen.
Het belangrijkste vindt ik dat Gipsy bij mij blijft.
Brithany.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:41

het is erg verstandig dat je lessen blijft volgen. zeker met zo'n jong paard.
gypsy is toch zeker ook een tinker of niet???
heb er ook 1

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:19

Ik heb mijn eerste paard ook heel jong gekocht, met 2 jaar. Ik heb hem wel zadelmak laten maken maar dat stelde achteraf niets voor, het was een sulletje. Opstappen en wegrijden was het geweest.
Het inrijden duurt gewoon lang, je moet hem de tijd gunnen. Alleen al netjes recht lopen is voor sommige jonge paarden moeilijk.
Probeer niet te veel in 1 keer te doen en hou het vooral ook leuk.
Ik maakte ook veel buitenritten en deed dan ook leuke oefeningetjes in het bos. Steeds weer in die bak vond hij niet leuk.

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 18:18

Jonge paarden kunnen ook nog niet mooi verzameld een volte maken. Ze hebben echt gang nodig om zeg maar niet om te vallen, omdat jonge paarden nog geen balans hebben. Dus het beste is om veel overgangen te rijden, en goed te sturen. (niet vasthouden, want dan kan hij heel stug in zijn mond worden). Probeer de eerste keren in galop ook goed te blijven drijven en sturen. Als je op een gegeven moment voelt dat je paard meer balans heeft gekregen, dan pas kan je werken aan alle andere dingen.

Succes!

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 21:41

Ja Gipsy is ook een Tinker ,echt een lieverd ,ik zou er niet aan moeten denken dat hij weg moest.
Bedankt voor de tips ,die kan ik goed gebruiken,en ik blijf zeker lessen met Gipsy, ik krijg nu 1 x per week een half uur prive les en gelukkig staat er nog iemand bij ons op stal die ook western rijdt dus ook die komt nog weleens te hulp,ik vindt het in iedergeval een hele vriendelijke manier van paardrijden.
Groetjes brithany. Party!! Party!! Party!! Party!!