hunter under saddle???????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

hunter under saddle???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 22:30

wie van western heeft ervaring met het rijden van hunter under saddle.
ik bedoel dus op wedstrijden. ik mag hopenlijk dit nk met mijn paintje meedoen bij de paintklasses en zit ook aan hunter te denken. maar wat mag er nu wel en niet met betrekking op kleding en uitrusting.

iemand enig idee Verward

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 23:17

Leuk!! Moet je echt doen!! Als je de rulebook erop naslaat staat alles uitgelegd! Zo uit mijn hoofd, beige/grijze broek, wit mag, zwart/blauw rijjasje, Cap, rijlaarsen.
Kwa zadel een engels zadel, het liefst Hunt-Seat/close-contact, maar die zijn hier geloof ik moeilijk te krijgen. En veelzijdigheids zadel voldoet zeker. Passend sjabrak, geen dressuur schabrak! Engels hoofdstel met engelse neusriem wordt het meest gebruikt. Pelham bit is ook toegestaan.
Denk eraan dat je iets korter gaat zitten en iets verlicht. Het moet eruit zien alsof je ook zo een sprongetje zou kunnen maken. Oefen ook de Hand-galop. En vooral het terug nemen, want dat wil er juist weleens slordig uitzien.

Heel veel succes!!!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:14

GEEN WITTE RIJBROEK!!!!
Beige, maisgele, grijze of roestbruine rijbroek. Zwart, groen of blauw jasje. Blouse, cap en rijlaarzen (jodphurs mogen ook). Als je met sporen rijdt, géén wieltjes! Engelse optoming met hoge neusriem ZONDER SPERRIEMPJE en een 'engelse' snaffel (geen scharen), Pelham of Kimberwick bit. Een spring of veelzijdigheidszadel (liefst richting springen) met een zadeldekje in de vorm van het zadel, dus niet met een vierkante punt. (Je hebt wel 'hunterdekjes' die eerst een stuk het zadel volgen en dan halverwege vierkant worden, zodat het startnummer volledig op het dekje vast zit, maar dit is dus anders dan de 'dressuurdekjes' die je normaal gesproken ziet). Dit dekje (stof of 'bontje') mag overigens wel weer wit zijn, maar naturelkleurig mag ook.
De gangen zijn hier walk, trod en canter en zijn voorwaartser dan bij de Pleasure. Je houding mag iets meer voorover, maar geen 'echte' verlichte zit. Bij de trod lichtrijden op het buitenbeen.

Als je nog meer wilt weten horen we het wel...
Succes! ~Francis~

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:48

Plastron, o.i.d is overigens ook "required"...

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 21:18

hi, hi het heeft dus nog voordelen dat ik ooit eens dressuurruiter geweest ben, het meeste heb ik nog wel, ja ik heb zo'n bewaar tick. zelfs mijn hoedje zwerft nog ergens in een kast.

alleen mijn rijbroekie is dus hardstikke wit Frusty mag een staalblauwe ook??
ik heb er nl nog een die is blauwig grijs. of zijn Beige, maisgele, grijze of roestbruin verplicht.
mijn probleem is dat ik altijd met een rijbroek met leren zitvlak rijd en die dingen zijn verschrikkelijk duur.

Dit dekje (stof of 'bontje') mag overigens wel weer wit zijn, maar naturelkleurig mag ook.

mag het ook zwart zijn?

Als je de rulebook erop naslaat staat alles uitgelegd!

dat is het em juist, omdat ik nog geen lid ben, mijn papieren moeten nog opgestuurd, heb ik het rulebook nog niet.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 23:26

Je kunt het rulebook ook downloaden zonder lid te zijn!!!
En er staat inderdaad, zoals Francis al zei, "traditionele kleuren broek" dus voor de jacht traditioneel... roest mais geel beige, grijs enz, ik heb ook mensen met bruin gezien, blauwig grijs moet denk ik ook kunnen, zolang het meer grijs dan blauw is...

Maaaaaar, als je toch die witte niet meer voor dressuur wilt gebruiken, koop een verfje en verf hem lekker!!!

Ik heb het voor je opgezocht, shabrak moet wit of "natural-color" zonder opdruk, versieringen e.d. zijn.... dus nee, zwart mag niet...