Goede trainer rijdt wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:18

jackie"]
[quote="Romkabouter schreef:
waarom niet? met een groen paard?
Die trainer zal dan toch snel doorstomen naar een hogere klasse


nee, dat kan absoluut niet!!!! beginnersklassen zijn voor beginnende ruiters, niet voor beginnende paarden. dat zou iedereen, en zeer zeker iemand die zich zelf goed genoeg vindt om les te geven, al begrepen moeten hebben.
[/quote]

Helemaal mee eens. Als je denkt dat een gevorderde ruiter met een beginnend paard bij de beginners kan mee rijden weet je inderdaad niet waar je het over hebt. Een beginnend over het algemeen jong paard wordt door gevorderde ruiters in de non pro of pro gereden en wel in de jr klasse. Het zou toch van de zotte zijn dat een bv pro-ruiter tussen de beginners gaat mee rijden!

Ik vind overigens dat een goede trainer zeker wedstrijd ervaring dient te hebben. Hij of zij hoeft natuurlijk niet alijd te winnen maar moet wel degelijk op een fatsoenlijk niveau mee kunnen draaien. Van die situaties waarbij de trainer in de beginners klassen mee doet samen met zijn leerlingen vind ik absoluut niet kunnen.

Verder dient een trainer goed op de hoogte te zijn van alle laatste ontwikkelingen. Ze moeten midden in hun sport staan. Ik zie ook graag dat ze zelf ook nog lessen nemen bij goede trainers zodat ze bij blijven.

Dus voor mij hoeven ze niet de sterren van de hemel te kunnen rijden maar wel op een redelijk niveau mee kunnen doen.

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:52

Adrienne zei:
Citaat:
Ik vind overigens dat een goede trainer zeker wedstrijd ervaring dient te hebben. Hij of zij hoeft natuurlijk niet alijd te winnen maar moet wel degelijk op een fatsoenlijk niveau mee kunnen draaien.


Dit vind ik ook gelden indien jezelf een (bescheiden) wedstrijdcarierre wilt. Maar er zijn ook een heleboel recreatieve ruiter welke niets hebben aan dat soort extra informatie. Dus m.i.z. kunnen zij toe met een instructeur die wel weet wat westernrijden is maar geen wedstrijdervaring heeft.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 16:16

Sadie"]
Dit vind ik ook gelden indien jezelf een (bescheiden) wedstrijdcarierre wilt. Maar er zijn ook een heleboel recreatieve ruiter welke niets hebben aan dat soort extra informatie.
[/quote]
Maar die dus wel serieus willen trainen.

[quote="Sadie schreef:
Dus m.i.z. kunnen zij toe met een instructeur die wel weet wat westernrijden is maar geen wedstrijdervaring heeft.

Juist Cool !

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:29

Sadie schreef:
Dus m.i.z.
kunnen zij toe met een instructeur die wel weet wat westernrijden is maar geen wedstrijdervaring heeft
.


En hoe kun je dan als beginnende westernrijder het kaf van het koren scheiden Verward

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 16:35

Sugarmiss schreef:
En hoe kun je dan als beginnende westernrijder het kaf van het koren scheiden Verward

Is dit een strikvraag Koe ?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:49

Paintje: Nee, zo is het zeker niet bedoeld. Haha!
Als je als beginnend westernrijder lessen wilt hebben van iemand en je weet niks van western af, dan kan iedereen je dus iets wijsmaken en slik je het voor zoete koek. Pas na je enigsziens verdiept te hebben in het westerngebeuren gaan je vaak de ogen open.

Als je daarentegen een instrukteur hebt met de nodige linten in de kast en/of een 'naam' op westerngebied, mag je er van uitgaan dat je iemand met ervaring hebt.
Dat zijn manier van lesgeven niet de jouwe is is een ander verhaal Schijnheilig

Het eerste geval kan postief uitpakken en kun je veel leren van de persoon in kwestie. Als het negatief uitpakt ben je terug bij af en kun je weer van voren aan opnieuw beginnen. En iets afleren is moeilijker dan meteen iets goed leren. Verdrietig

Maar eigenlijk geldt dat ook voor het 2e geval. Verward

Dus als beginnende westernrijder ben je gewoon 'zwemmende' Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:52

Sugarmiss schreef:
Als je daarentegen een instrukteur hebt met de nodige linten in de kast en/of een 'naam' op westerngebied, mag je er van uitgaan dat je iemand met ervaring hebt.


Tip voor alle beginnende westernruiters: CHECK DIT OOK ECHT! Mijn eerste instructeur had grote verhalen over kampioenschap zus en kampioenschap zo, maar bleek later (toen er al aardig wat kwaad geschied was) nog nooit wat gepresteerd te hebben Frusty

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 08:41

Sugarmiss schreef:
Paintje: Nee, zo is het zeker niet bedoeld. Haha!
Als je als beginnend westernrijder lessen wilt hebben van iemand en je weet niks van western af, dan kan iedereen je dus iets wijsmaken en slik je het voor zoete koek. Pas na je enigsziens verdiept te hebben in het westerngebeuren gaan je vaak de ogen open.


Dan nog blijft het moeilijk. In eerste instantie moet je het toch hebben van 'horen zeggen'. Er zijn verschillende lijsten met trainers op Internet, ten eerste zijn die niet kompleet en/of up-to-date, ten tweede kan een ieder in Nederland zichzelf instructeur noemen en dan weet je eigenlijk nog niets.

Goed je ogen en oren open houden en het vooral ook zelf gaan bekijken. Dan kan je zelf een mening vormen en besluiten of het iets is voor jou en je paardje.

Sonja, waar valt dit te checken? Ook de uitslagen van wedstrijden worden niet echt bij gehouden op bijvoorbeeld Internet. Okay, bij de grote organisaties staat één en ander geregistreerd. Maar als beginend Westernruiter ben je daar ook niet zo gauw in thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 09:08

Paintje schreef:
Sonja, waar valt dit te checken? Ook de uitslagen van wedstrijden worden niet echt bij gehouden op bijvoorbeeld Internet. Okay, bij de grote organisaties staat één en ander geregistreerd. Maar als beginend Westernruiter ben je daar ook niet zo gauw in thuis.


Al is het maar op een forum als Bokt, waar elke loslopende gek zich aan kan melden. Kun je in ieder geval checken of de naam bekend is en ze inderdaad regelmatig gescoord hebben op wedstrijden.
Helaas was ik dusdanig leip van wat ik zag en hoorde, dat ik aan haar lippen hing en er voor de volle 100% in ging. Wist ook niks van western af, kende geen westernruiters, had er nauwelijks ooit van gehoord. En dan kom je toevallig eens in zo'n zadel te zitten, ontmoet je drie dagen later iemand die een quarter heeft en je wat dingetjes laat zien (ik zag toen dus ook echt niet dat daar geen hout van klopte) en heb je zoiets van 'waaaauuuuuwwww dat wil ik ook' omdat je dressuurlessen je toevallig al een half jaar je neus uit kwamen..... Frusty

Toen ik een tijdje geleden weer een nieuwe trainer zocht, heb ik echt goed advies en commentaar gekregen van een aantal WesternBokkers, zodat ik wat beter beslagen ten ijs kwam.