Ikke ga weer western rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Ikke ga weer western rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 13:48

Ik heb nu alweer een jaartje geen western meer gereden en nu vind ik paardrijden saai worden dusss ik ga me maar weer met western bezighouden.

Ik ga nu Rody beter western aanleren en dan ga ik weer western rijden.Nou moet ik het nog wel ff doen met een dressuurzadel en dressuurhoofdstel maar ik mag geen ander zadel en hoofdstel van de manege kopen Frusty Schijnheilig

Jewel... :+:


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 21:06

Is Rody je eigen paard?

Zo ja, dan bepaal je toch zeker zelf wat voor tuig je gebruikt?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 22:40

Bedenk wel dat je niet zo maar, omdat je paardrijden saai vindt worden, van de ene stijl naar de andere kunt wisselen. Als je Rody nu western aanleert, terwijl hij meer dressuur is ingereden, dan een jaartje western rijdt omdat jij paardrijden saai vindt worden, dan weer een jaartje dressuur en dan weer western, dan kan je paardje dat op een gegeven moment niet meer bijhouden hoor. Als je paardrijden saai vindt worden, moet je misschien jezelf de vraag gaan stellen of je paardrijden nog wel leuk vindt?

Je suis Charlie.

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 10:27

Nee rody is nie mijn eigen paard.Hij is van de manege en ik moest hem inrijden enzo.Hij heeft al is een beetje western gelopen en dat vind hij wel leuk.

Ik heb altijd western leuk gevonden en ik rij het 3jaar haast 4 en ik vind het heel gaaf.Ik ben ff gestopt omdat mijn manege geen westernlessen meer gaven en nu weer wel.Ennuh ik vind paardrijden heel leuk alleen dressuur dat vind ik niet leuk meer.Ik wil western Haha!

Jewel... :+:

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:33

Klinkt als een rare manege...daar je in Rotterdam woont, op welke manege rijd je dan? Misschien moet je maar gewoon naar een andere manege, waar goed western geleerd wordt. Klinkt alsof die manege waar je nu rijdt het 'erbij doet'.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 13:44

manege oostmoer en ze deden het niet meer omdat ze geen westerninstructeur hadden Boos! en nu hebben ze er een gevonden Haha!

Jewel... :+:

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 13:54

Nooit van gehoord...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:14

misschien moet je eerste eens en goed boek gaan lezen over westernrijden. Krijg de indruk dat je denk 'ik doe dat wel ff"

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:40

Cowgirl schreef:
misschien moet je eerste eens en goed boek gaan lezen over westernrijden. Krijg de indruk dat je denk 'ik doe dat wel ff"


Misschien moet je even in haar profiel kijken....daar staat haar leeftijd... Lips are sealed

Je suis Charlie.

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 17:02

nou ja zeg draait alles om mijn leeftijd weer Boos! beetje oneerlijk om iemand zo rottig te maken.Jij zet geen leeftijd neer.

En nee ik denk niet dat ik het Rody zo leer Haha! Rody is alleen heel fijn met western en dat wil ik meer met hem doen

Jewel... :+:

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:07

eh sorry hoor Cassidy maar k vindt echt dat je een rot opmerking heb gemaakt met dat leeftijd, dan iemand 12 jaar is hoeft nog niet te zeggen dat ze geen ervaring heeft!!

oh jah Sheerza, kan je niet eens met die eigenaar van de manege gaan praten?? dat je het graag wilt proberen enz. ik weet niet of je van plan was dat zadel en hoofdstel zelf te gaan betalen? want k kan me voorstellen dan de manege het niet wil gaan betalen als jij de enigste bent die er mee rijdt! dus misschien mag het wel als je het zelf betaald dat is idd erug duur maar misschien kan je het tweedehands van iemand overnemen!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-02 17:10

ik was wel van plan een hoofdstelletje te kopen en zadel bij een kennis van me .Die hebben een ranch en hebben me western aan geleerd op hun paardjes Haha!

Jewel... :+:

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:21

dan vindt ik het raar dat het niet mag en zou ik toch eens goed met die eigenaar gaan praten!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:43

Ditta schreef:
eh sorry hoor Cassidy maar k vindt echt dat je een rot opmerking heb gemaakt met dat leeftijd, dan iemand 12 jaar is hoeft nog niet te zeggen dat ze geen ervaring heeft!!

oh jah Sheerza, kan je niet eens met die eigenaar van de manege gaan praten?? dat je het graag wilt proberen enz. ik weet niet of je van plan was dat zadel en hoofdstel zelf te gaan betalen? want k kan me voorstellen dan de manege het niet wil gaan betalen als jij de enigste bent die er mee rijdt! dus misschien mag het wel als je het zelf betaald dat is idd erug duur maar misschien kan je het tweedehands van iemand overnemen!


Even voor de goede orde: ik ben 37 jaar oud. En ik heb mijn reden om mijn profiel niet in te vullen.
En het gaat helemaal niet om de leeftijd, het gaat erom hoe (on)volwassen ze zich gedraagd. Als kind van 12 of 13 jaar oud kun je nu eenmaal weinig uithalen als dat betekend dat er grote bedragen door een volwassen persoon moeten worden uitgegeven alleen omdat jij het even met het rijden niet meer ziet zitten. Temeer het hier gaat om een paard dat niet van jezelf is, en een rijwijze die nieuw is voor de betreffende manege. Dan kun je wel een berichtje neerzetten en een beetje mokkend op de bank gaan zitten omdat dingen even niet zo gaan zoals jij dat wilt.
Uiteindelijk, en dat zullen jullie allebei nog leren, gaat het om het paard, en niet de rijwijze. En als jij paardrijden saai vindt, dan denk ik dat je met een westernzadel erop ook heel snel uitgekeken bent...

Je suis Charlie.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:47

ik vindt dat je dan nu een redelijk antwoord geeft, maar waarom zou je als een kind van 12 of 13 jaar weinig uit kunne halen?? goed, misschien tel je nog mee in de maatschappij, maar dat hoeft niet te zeggen dan alles wat jij zegt genegeerd wordt!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:55

Woorden zijn gebakken lucht. Luisteren kost niets. Op het moment dat de knip getrokken moet worden haken een heleboel "grote mensen"af.

Je suis Charlie.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:33

Verward kan je ook in normale taal praten? k snpa er niet echt veel van wat je bedoel! Verward

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 21:53

Sorry, mijn fout.
Ik bedoel hiermee dat, als je enige streven is dat er naar je geluisterd wordt, dit nog niet zo heel erg veel hoeft te betekenen. Op het moment dat namelijk geld uitgegeven gaat worden, neemt met 12 en 13 jarigen niet meer zo serieus. Geld regeert namelijk de wereld. En er zijn niet zo veel 12 en 13 jarigen die genoeg geld hebben om een volwassen persoon te doen luisteren...

Je suis Charlie.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 22:30

Helaas staat 'de jeugd' er om bekend vaak last te hebben van bevliegingen en zijn 'ouderen' niet direkt geneigd om daarvoor elke keer hun portemonnee te trekken.
Ga gewoon lekker westernlessen volgen en rijden en als je paardje het leuk doet (ondanks je dressuurzadel) zullen ouderen zelf wel gaan inzien dat je misschien wel een westernzadel waard bent. *LOL*

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 23:13

Sugarmiss schreef:
Helaas staat 'de jeugd' er om bekend vaak last te hebben van bevliegingen en zijn 'ouderen' niet direkt geneigd om daarvoor elke keer hun portemonnee te trekken.
Ga gewoon lekker westernlessen volgen en rijden en als je paardje het leuk doet (ondanks je dressuurzadel) zullen ouderen zelf wel gaan inzien dat je misschien wel een westernzadel waard bent. *LOL*

Dat is ook een van de redenen waarom ik 9 jaar heb moeten wachten op een eigen paard Haha! idd als je volhoud zien ze wel dat je serieus bent.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 23:15

steeffie"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Helaas staat 'de jeugd' er om bekend vaak last te hebben van bevliegingen en zijn 'ouderen' niet direkt geneigd om daarvoor elke keer hun portemonnee te trekken.
Ga gewoon lekker westernlessen volgen en rijden en als je paardje het leuk doet (ondanks je dressuurzadel) zullen ouderen zelf wel gaan inzien dat je misschien wel een westernzadel waard bent. *LOL*

Dat is ook een van de redenen waarom ik 9 jaar heb moeten wachten op een eigen paard Haha! idd als je volhoud zien ze wel dat je serieus bent.
[/quote]

En ik 13 jaar Lachen Gelukkig hebben mijn ouders vertrouwen in me, en weten ze dat ik verder wil in de paardensport. Ze weten ook dat het kopen van een paard voor mij een very big deal is, en niet iets is wat tijdelijk is.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 23:15

Ik heb ook gewacht op een eigen paard, en haar uiteindelijk nog zelf gekocht (na twintig jaar) . Dus helaas, dat gaat niet altijd op...

Je suis Charlie.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 08:20

Wil ik er toch even aan toe voegen dat ik paardrijden ook saai vond. Maar dat was dan het gewone les in een manege op een postzegeltje. Het raakte me gewoon niet. Toen ik eenmaal de western style had gezien, wist ik het . Dit bedoel ik!
En ik was 36 toen ik mijn eerste paard kocht. Mijn dochter was 9 jaar.
Andere tijden, andere omstandigheden. Wil nog niet zeggen dat ze (op dit moment) niet serieus is. En... paardrijden mag toch ook gewoon een hobby zijn en niet altijd direkt een streven naar de top?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:54

Ook al is het een hobby, beteknd het niet dat je niet konsekwent moet zijn. En een tijdje western, dan weer dressuur en dan weer western (en dan maakt het niet uit of het nu een week of een maand of een jaar is voordat je wisselt) is nou niet echt dat je zou kunnen zeggen dat je één lijn aanhoudt...denk je niet?

Je suis Charlie.

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 10:12

uhmm ff iets ik heb dressuur gereden omdat er geen westernles meer werd gegeven .Later ben ik weer western gaan rijden omdat ik wist dat dressuur niks voor mij is.

Jewel... :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers