WE MOGEN WEER !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-01 20:22

Nu de MKZ-maatregelen zijn opgeheven (voor de meesten van ons tenminste) ben ik benieuwd hoe jullie paarden reageerden op hun 'eerste' buitenrit.

Als eerste aanzet mijn relaas:
Voorop moet ik zeggen dat ik geen bak bij huis heb en maar een heel klein weitje waar ik met nat weer zeker niet in ga rijden. Dus ze hebben behoorlijk wat 'stil' gestaan de laatste tijd.

Toen Dinsdag het verbod was opgeheven heb ik 's avonds Sugar opgezadeld en omdat het bos nog niet open was had ik een ritje gepland langs de openbare wegen (vnl zandpaden). Bij het eerste zandpad was een huis in aanbouw wat ze nog niet gezien had, dus dat moest ze eens goed bekijken. Daar tegenover stonden enkele shetjes in een wei, waar een half ingegraven ligbad als drinkbak stond. Nu vind ze shetjes 'eng', dus het bekijken waard en ook het huis daar tegenover. Ze keek dus van links naar rechts. Het huis kreeg de voorkeur. Er was een shetje wat 'meeliep'. Maar in plaats van langs de waterbak ging hij er dwars doorheen. Reden dus om opzij te springen. Iets verderop lag een wit herenoverhemd in de berm, wat het nodige 'blaaswerk' opleverde. Even de spiertjes losgemaakt met een (iets te snel) drafje. Aan het volgende zandpad ligt een weitje waar altijd wat paarden, herten en geiten lopen. Hieromheen staat een heg die nu een stuk hoger is dan vorig jaar. Ook lopen er nu opeens een stel kalkoenen. Ik weet niet of jullie weleens een kalkoen gehoord hebben, maar Sugar niet in ieder geval. Nadat dit achter de rug was herinnerde ze zich ook weer wat een jog is. Dus toen maar eens een galopje geprobeerd. Dit beviel mevrouw wel en de snelheid liep algauw op. Na een kleine onenigheid over de te handhaven snelheid was de fut er al snel uit, ook gezien de warmte en het gebrek aan konditie.
Dus het laatste stuk hebben we in een rustige stap afgelegd.

De volgende avond was Missy aan de beurt. Toen was ook blijkbaar de hei weer open, dus zij mocht weer de hei op.
Nu is Missy een heel lief paard waar helaas een steekje aan los is. Ze was het hek nog niet door of ze begon al heel vrolijk met haar hoofd te slaan en met haar neus op de grond te 'vragen' om de volgende versnelling. Nu vind ik bij Missy alles goed als ze het maar niet te gek maakt, dan grijp ik in. Ze gedroeg zich heel netjes en ging heerlijk rustig galopperen en gaf maar 1x een klein bokje. Ook bij haar was de puf er snel uit en ging ze rustig joggen. Op een vreugdesprongetje na toen ze een hert zag heeft ze verder geen fratsen uitgehaald.

Het was weer HEERLIJK. Hopelijk gaan we een lange warme zomer tegemoet, want ik heb wel wat in te halen Haha!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:05

Tja, ik heb ook meteen mijn paardjes gepakt.
Eerst Adventure, normaal superrustig, en die was nu zo gek als 20 000 deuren....
Toen snoops, die is normaal helemaal gestoord (ook een steekje los), dus ik had me al op het ergste voorbereid. Maar: superrustig!!!!!
Ik snapte er niets meer van....... Dat zal wel paardenhumor zijn ofzo...