Vrijdag priveles gehad van caspar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Vrijdag priveles gehad van caspar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-02 16:27

Nou er was dus niemand! Erg gezellig (niet dus), maar voor een keer vond ik dat niet erg, nu kreeg ik tenminste de volle aandacht.
Ik had me al een beetje voor bereid op de manier waarop caspar les gaf en het het liefst wou zien.
Nou ik kreeg me toch comentaar op m'n handen!! Scheve mond , dat zat dus nog niet helemaal goed, maar ik moest sunny erg opgericht laten lopen de hele les, dus op een geven moment dacht ik echt dat ik weer aan de dressuur was begonnen, maar dan met een westernzadel!!
Hij gaf er wel een logische verklaring voor, sunny heeft af en toe de neiging om naar voren de duiken en dan heel hard te gaan lopen, ja en dan kan ik ok niet meer zitten. Dus moet ze eerst van achteruit sterk worden gemaakt om er straks met het losse teugeltje overal heen te sturen, en dan kan eigenlijk alleen maar als je d'r opricht. M'n zusje ook weeer blij, want die rijdt er nog wel dressuur mee!!
Maargoed, hebben jullie dit ook meegemaakt met julllie paardjes???
En hoe begonnen jullie met trainen.
Ben zelf nu wel twee jaar bezig, maar het hiervoor les van Jan van soldt!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 20:12

Ja hoor dat heb ik ook weleens gehad. Als ze hun neus naar voren steken, en dus als het ware naar voren duiken, gaan ze min of meer op de voorhand slenteren. Met oprichting kun je inderdaad de achterhand versterken door verzameling, als het goed is gaat ze dan meer de achterhand gebruiken, en duikt ze niet meer zo naar voren.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 21:42

waar heb je les? is dat in Utrecht?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 07:41

nee in elst ( de plantage)! Is wel in de prov utrecht!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 10:41

Tja, dat makkelijke sturen met een los teugeltje dat je bij 'de goeien' ziet, komt niet aanwaaien... *LOL* De basis blijft toch liggen bij een paard dat op vier benen loopt, met goed achterhand- en ruggebruik. Daarvoor kan het nodig zijn om nog best een tijdje met voor jou gevoel een vrij hoge oprichting te rijden, om het paard te stimuleren de achterhand onder de massa te zetten.
Maar ook heel goede westernruiters zie je heel vaak teruggrijpen naar de basis hoor, en bijvoorbeeld losrijden met een op Engels lijkend contact.

Gewoon lekker doorlessen, 't komt vanzelf (ooit Haha! )

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 12:37

O ja maak ik me verder ook niet druk om, mijn zusje vindt het alleen maar beter!! Haha!
Eindelijk eens een tevreden zusje!! *LOL* , maargoed vroeg me gewoon af hoe jullie het deden, ik moet wel zeggen dat ze goed aanvoelde na de les!!
Ze had al een tijd niet meer zo lekker gelopen, en in de spiegel zag het er ook wel erg stoer uit!!
Ze heeft namelijk een lekkere dikke vetkap!! Sommige vragen of het een hengst is! ach ja, ben wel trots op m'n meisje!!
Mochten jullie nog tips hebben, of info willen delen hoe jullie verder trainen hoor ik dat graag!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers

cron