volte sturen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 12:37

Heb ik dus ook.
Ik kan wel blijven duwen met m'n binnenbeen en maar hopen dat ze opzij gaat , maar als ze er even niet op reageert dan kan ik de oefening redeen op m'n buitenteugel.
Als ik haar eenmaal met behulp van de buitenteugels netjes op de volte heb kan ik langzaamaan de stelling gaan nemen zoals het hoort , maar je voelt de twijfel bij Rena groeien dan Haha!

Gewoon met rust en geduld oefenen dan maar en zorgen dat ze in ieder geval opzij gaat als ik een zweepje achter m'n kuit aantik.
Vanaf de grond heeft ze dat prima door , op een handgebaar gaat ze al opzij.

Bedankt allemaal voor jullie steun & tips , en zelf ook veel succes met het fenomeen volte Knipoog

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 13:23

En als we nu eens alle paarden met volte-probleem bij elkaar zetten en ze het 1 keer voordoen?????? *LOL*
Zal dat helpen????? Schijnheilig Knipoog

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 15:45

1 keer maar ? Haha!

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 15:47

"I will tell this only once......... "
Dat zou toch genoeg indruk moeten maken...toch??? Cool

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 15:55

Hihi , als je dat vrouwtje uit "Allo,Allo" bedoeld , met die regenjas Haha! ,
als die onverwachts bij stevige wind uit de bosjes komt stappen zien we Marena nooit meer terug Knipoog

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 17:12

Hahahaha, die bedoelde ik ja en begrijp precies wat je bedoelt!! Heeft Marena in ieder geval gezelschap van mijn paard!
Maarre, daar is dan weer die tip van Antje goed voor. Je paard buiten met stelling rijden! Hebben we gelijk 2 vliegen in 1 klap! Clown Haha!
Of zijn het nou toch 2 paarden...????? Clown

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 21:02

Hahaha , *pssssht.....Michelle , of La Résistance....* Haha!

Paardje buiten met stelling rijden gaat prima , rechtrichten is een grotere uitdaging met dat mieperige bokje Knipoog
Je voelt constant wel een ribbenkast afbuigen , vind je het gek dat ik m'n beugels soms niet gelijk krijg Lachen

Ze let echt op Alles , maar ziet de belangrijke dingen over het hoofd.

(voorbeeld : eng polletje gras rechts , eng struikje links , eng mannetje in spruitenveld op 3 uur , eng paaltje naast me , WHAAAAAA !!!!! reiger vliegt op vlak voor haar neus...veeg mij maar op...)

Ik heb vrij snel de "Let op !" - techniek ontwikkeld , echt triest wat dat dier allemaal ontgaat aan de serieus schrik-bare dingen....

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

volte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 21:09

dames toch Clown
heel goed, hoor... Haha! hou de humor erin!!!

Maarehh... wel doorgaan met oefenen he ?!!! Knipoog

ik ga morgen maar weer eens 'freewheelen' Haha!

groetjes Jolanda

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 07:16

Citaat:

heel goed, hoor... hou de humor erin!!!


Humor????? Het is helaas bittere ernst.... Extreme duivel Hihihi.
Gelukkig weet ik dat mijn paard ook humor heeft, maar als ze bijna een rolberoerte krijgt van "enge" mannetjes in een veld bijna 2 kilometer verderop (ze heeft in ieder geval geen brilletje nodig!)en van een doodnormaal hek dat haar toch echt bijna op wil vreten dan twijfel ik wel eens haar humor!! Clown }>
En wat dacht je van die "afschuwelijke!!!" ligfietsen!! Dat zijn toch echt een soort van slangen die zich wel eeeeerrrruggg snel voortbewegen hoor!! Om van stilstaande auto's nog maar niet te spreken... Nee, neem dan de rijdende auto's....veeeeeel veiliger hoor! Ook al scheuren ze vlak langs je heen. Hmmmm, zou ik dan toch een beetje gefrusteerd zijn??? Haha! Lips are sealed

Citaat:

Je voelt constant wel een ribbenkast afbuigen , vind je het gek dat ik m'n beugels soms niet gelijk krijg


Beugels gelijk????? Wat is dat dan???? Komt dat daar door?!! Ben ik toch echt al die jaren in de veronderstelling geweest dat mijn benen ongelijk waren!! Cool
Hoera!!! Pmarena, ik ben je eeuwig dankbaar!!! Clown

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 12:19

Hihi , en ik maar schuiven met dat zadel , even hangen op rechts , even hangen op links Haha!

Al die dingen die je opnoemt heeft Rena dus ook ,
maar als ik haar lekker aan het werk hou is ze juist heel cool in haar koppie ,en af en toe ECHT serieus enge dingen , daar geeft ze dan weer niks om.
Het zijn echt van die dagen dat je in staat bent om in vliegende galop terug naar huis te gaan , paard op de wei te smijten en maken dat je wegkomt...bleeeh ! Knipoog

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 17:38

Citaat:
Hihi , en ik maar schuiven met dat zadel , even hangen op rechts , even hangen op links



AAAAAAAAA, ik krijg deja-vu gevoelens!!! Lips are sealed Haha!
En vervolgens maar de schuld geven aan het zadel....of het dek dat toch wel erg dik is want ze heeft zo'n dikke buik door het gras.... Haha!

Citaat:
maar als ik haar lekker aan het werk hou is ze juist heel cool in haar koppie ,en af en toe ECHT serieus enge dingen , daar geeft ze dan weer niks om.


Hmmm, zouden ze elkaar kennen ofzo???!! Vooral als ze eindelijk heel geconcentreerd met haar oortjes bijna flappend naar opzij door de bak danst......schiet maar een kanon af hoor... Verward

Kunnen we niet een AGvP (Anonieme Gek-van-Paard_geworden) praatgroep oprichten??? Kunnen we elkaar mentaal steunen!! Haha! Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 19:38

Mogen mensen die een kruising draak-ezel hebben ook bij de praatgroep Lachen

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 19:51

Hmmmmm, hadden we het dan eigenlijk over iets anders dan draak-ezels????? Haha! Knipoog

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 19:55

Haha , leuk toch die paarden ...Knipoog

Vandaag hebben het Reen en ik een wat flinkere ritgemaakt en het aan de hand geoefende wijken voor linker"kuit"druk in de praktijk proberen te brengen , met een juist teugelgebruik de volte verruimen.

Ik moet zeggen dat ze het heel aardig deed (ik wat minder af en toe , toch moeilijk automatismen afleren Lachen ) .
Ik kreeg al veel meer reactie op dat linkerbeen dan eerst , moest 'm soms wat verder naar achteren leggen of ereven een zachtklopje meegeven maar ze begrijpt de bedoeling.
Soms ook even die binnenschouder optillen of wat inkomen met die buitenteugel ,
maar dat was de laatste keren niet meer nodig .

Eigenlijk reageert ze in 80 % van de keren dat ik de beweging zijwaarts vraag heel goed , de overige 20 gaat ze nog als een gnoe door de bocht Haha! .

Maar het begin is er , nu de gewenning eraan nog Knipoog
Ze voelt in het algeheel al heel wat soepeler en lichter aan nu , is toch wel goed dat ik hier aan werk , bedankt dat jullie me net even over dat drempeltje heen geschopt hebben , ik weet nu dat het goed is om hiermee verder te gaan Lachen

We hebben ook een flink stuk galop gepakt voor ons doen , eigenlijk nog nooit zo'n lang stuk met haar gegaloppeerd !

Was best rustig al moet je wel constant op je hoede zijn dat ze niet opzij springt voor een kale plek in het gras , dat soort dingen.
Ik zit nog wel op een supergespannen dier , maar ze blijft netjes onder me.
Zelfde stuk nog even gegaloppeerd , en ik had haar ineens erg rustig.
Na een paar galopsprongen wilde ik haar terugnemen naar draf , werd ze erg zwaar (reageerde dus niet goed) en ineens had ik haar in een NOG rustiger galopje , was zeker de helft langzamer als die waar ik even daarvoor al heel tevreden mee was !!!

Nu heeft ze zichzelf verraden , goh wat een lekker relaxed galopje was dat zeg !

Waarschijnlijk weet ik niet anders meer dan dat vrolijke vlugge van Rena ,
ze mag gerust nog VEEL meer terugkomen in tempo.

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 20:01

pmarena schreef:
Na een paar galopsprongen wilde ik haar terugnemen naar draf , werd ze erg zwaar (reageerde dus niet goed) en ineens had ik haar in een NOG rustiger galopje , was zeker de helft langzamer als die waar ik even daarvoor al heel tevreden mee was !!!

Waar zit dat 'knopje' precies, die zoek ik al jaren..Lachen

Nu ga ik nog even mijn ezel laten vuurspuwen op de hei Knipoog

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 20:25

Haha , hei....*diepe verliefde zucht...Lachen* wou dat we dat hier hadden , dat zou Marena goed doen , flinke ritten , lekker verdwalen in het bos en op de hei....

Dat knopje is heel simpel , gewoon een paardje nemen dat te heet is om rustig terug te komen in draf , en TAADAAA! je zit in een rustig galopje Haha!

Dat rustige galopje zat er overigens wel in toen ik haar kocht ,
dat is eigenlijk een beetje verloren gegaan doordat we nog maar zo weinig gegaloppeerd hebben , tja dan is het wel spectaculair als je ineens mag van het baasje natuurlijk , Sensatie !! Lachen

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 22:50

Snik, is het nu al zover dat het groepje wordt opgeheven??? Huilen
Nee hoor!! Hartstikke goed joh! Haha! *LOL*
Soms kunnen die rare paarden je echt versteld doen staan. Mijn ervaring is dat het meestal gebeurd op een zeer onverwacht moment en als je eigenlijk al uitgaat van het ergste...
Ga zo door hoor! Zien we je misschien binnenkort ook op een wedstrijdje????? Hihihi. Cool

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

yesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 00:30

hoi,

jaaahhhhh zie je nou !!!!?
Hartstikke goed Party!! Party!!

Ik denk dat je gewoon niet zo moet twijfelen Haha!
tenslotte moet je maar zo denken ;
"een twijfelaar is voor het paard een slechte leider" ( Verward voor wie niet Haha! )

en wie weet ... zie ik je ook nog eens, zoals Finny al zegt, op een wedstrijdje ; dan kom ik je aanmoedigen Knipoog

Nou...ik ben ook weer 'opgepept' ... ga morgen maar weer eens met Colinda 'stoeien' Knipoog

SM : het probleem met die draken-ezels is denk ik dat ze gewoon véééls te intelligent zijn Haha! die v. mij is denk ik meer een dragon-tiger ofzo... Clown

groetjes Jolanda

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-02 06:28

Hihi , wat voor wedstrijdje , buitenrijden-slalommen ? Knipoog

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 07:10

Slalommen?????? Heet dat niet pole-bending ofzo?????!!
Zie je wel dat je mee kunt doen aan een wedstrijd!! Cool
Je hebt in ieder geval al een hele fanclub die je aan komt moedigen... Knipoog

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-02 12:46

Haahaaaa ! Knipoog

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

pole bending

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:14

Hoi,

De keuze is al gemaakt?! Haha!

Ik heb zelf aan de pole-bending meegedaan, echt een ongelooflijk gaaf onderdeel Cool maar bedenk wel dat de changementen dan echt perfect moeten zijn... anders komen de benen in de knoei Haha!

by the way; Colinda ging gisteren al weer een stuk beter... ze heeft 't me vergeven Knipoog
Ook is de buitenbak bij ons érg zwaar... dus dit zal ongetwijfeld een rol spelen... (met spinnen dan)...

Groetjes Jolanda

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 17:44

Citaat:
De keuze is al gemaakt?!



Hihihihi, ja hoor! Al weet ze het zelf nog niet.... Clown Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 17:46

We dwalen wat af.... Knipoog

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 23:33

Citaat:
We dwalen wat af....


Oeps! Je hebt helemaal gelijk! Sorry! Haha!