Hoe koop je een paard in het buitenland???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Hoe koop je een paard in het buitenland???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 10:50

Met geld Haha! Haha! ..... geintje.

Stel je wordt verliefd op een paard in bijvoorbeeld frankrijk maar je spreekt geen woord frans. Toch wil je overgaan tot het kopen van het paardje maar je wilt ook alle nodige onderzoeken laten verrichten door een veearts. Wat doe je dan? Laat je de handelaar een veearts kiezen (vind ik zelf altijd eng)? Ga je er zelf één zoeken, terwijl je de taal niet spreekt? Of kan je iemand van NQHA om advies vragen? Of zijn er mensen (bijv. artsen) in Nederland die met je mee kunnen (en wat kost zoiets dan wel niet?). Ik ben erg benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Paard buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:00

Stel, je hebt je paard gevonden, jippie!

Vraag in Nederland bij de arts van je keuze welke foto's hij wil zien van de benen van een paard voor een keuring en zet deze op papier. Laat de foto's nemen in het land waar je paard staat en vraag of ze deze zo snel mogelijk naar Nederland sturen voor evaluatie.
Neem een keuringsrapport van Nederland (waar ze normaal de aankoopkeuringen mee afwerken) en laat dit doen door een veearts daar. Vraag ook of ze deze meesturen.
Dan, laat de foto's en het keuringsrapport bekijken door de veearts van jouw keuze hier in Nederland en kijk of het paard goed door de keuring komt.

Komt het paard goed door de keuring dan moet je een gokje durven nemen. Betaal het paard en haal het paard over naar Nederland, of zelf of door een transportbedrijf, net wat je keuze is en hoever weg het paard staat.

Uiteraard kun je alle onzekerheid uitsluiten door een veearts mee te nemen maar ik denk dat je dan tegen aanzienlijke kosten aan gaat lopen.

Wij hebben het op bovenstaande manier gedaan en dat is voor ons perfect verlopen. (Keuringsrapport en 18 rontgenfoto's.)

Groetjes, Gisela

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:01

Spannend. *LOL*

Qua invoeren heb je nu iig geen probleem meer met de open grenzen.

Ik zou ten eerste op zoek gaan naar een goede vertaler, die brengt zijn geld echt op. Misschien leuk als studie-object voor een oudere jaars student Frans Verward

Ook Frankrijk kent telefoongidsen en dus kun je zelf een dierenarts opzoeken en iets afspreken, ook hier komt een vertaler van pas Knipoog .

En met de Euro is het geld ook een stuk makkelijker Haha!

Succes

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Paard uit buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:05

Oh en vergeet natuurlijk niet dat als je het paard transporteert dat je dus wel alle benodigde documenten bij je hebt.

Dus de papieren van het paard, het 'paspoort' van het paard, en een 'Internationaal Transport Certificaat van het paard'.
Dit is nog steeds nodig ook al zijn de grenzen 'open'.

Groetjes, Gisela

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Paard uit buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:12

Gisela schreef:
Oh en vergeet natuurlijk niet dat als je het paard transporteert dat je dus wel alle benodigde documenten bij je hebt.

Dus de papieren van het paard, het 'paspoort' van het paard, en een 'Internationaal Transport Certificaat van het paard'.
Dit is nog steeds nodig ook al zijn de grenzen 'open'.


Dat is natuurlijk logisch, ik doelde meer op quarantaine, invoerbelasting (de beruchte 'loodjes') etc.