Halter, speciaal halster?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Halter, speciaal halster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 15:53

Hai, omdat ik eind dit jaar een paar halterwedstrijdjes mee wil doen met mijn knolletje, vroeg ik me af of er nog speciale attributen aan te pas kwamen. Dus een speciaal halster (speciale kleur?), het touw...gewoon een halstertouw?

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:57

Showhalsters zijn altijd van leer met iets van opsmuk (zilver of rawhide), de voorbrenglijn is altijd van leer wat erg soepel is, want je moet het losse eind opgerold in je hand houden.
E.e.a. moet natuurlijk goed passend om het paardehoofd zitten, dus veelvuldig te verstellen zijn (op meerdere punten). En het geheel moet er netjes uitzien en bij je paard passen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 00:19

Ok, dat is misschien dan wel handig om te weten Haha! Dus een gewoon, goed passend (logisch), leren halster met wat zilveren tierelantijntjes Haha! En een soepel leren lijntje.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 00:32

Omdat je gewoon halter gaat doen voor de ervaring voldoet een schoon zwart halster ook. De 'echte' show-halters met silver zijn namelijk nogal prijzig....

Het belangrijkst is dat het goed past, zelfs wat 'strak' zit... Op die manier komt het hoofd van je paard er beter 'uit'.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 00:44

Aha op die manier. Het gaat me inderdaad niet om de prijzen, maar ik wil er ook niet voor joker bij lopen natuurlijk. Wel een beetje in stijl. Ik doe verder weinig aan mijn paardje. Een hengtenvlecht, goed in het haar, staart netjes, en helemaal schoon...maar ik ga niets opscheren, of bijknippen oid.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 01:18

XoNo schreef:
Het gaat me inderdaad niet om de prijzen, maar ik wil er ook niet voor joker bij lopen natuurlijk.


Dat idee had ik al, Knipoog vandaar dat ik al zei dat je ook met een gewone 'nette' halster kan showen...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 01:21

Ok, ik wilde sowieso eens een leren halster kopen voor mijn paardje (staat sjiek Schijnheilig ) dus misschien kan ik daar wel mee showen. Hoef ik alleen een leren lijntje te kopen.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 01:23

O'ja en aan het leren lijntje hoort ook een hengsten ketting, die je onder de kin door vast maakt....

Oefen daar wel eerst mee, ander schrikt je paardje ervan als je eraan trekt o.i.d.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 01:25

Oh, hoort dat? Ik kan prima overweg met een hengstenketting (heb er meerdere malen mee gewerkt), maar zal er ook mee gaan oefenen voor Buddy! Is dat overigens zo'n leren lijntje waar een ketting aan vast zit?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 01:28

Ja, de meeste leren lijnen komen altijd met hengsten ketting eraan... Gewoon bij de ruitershop te koop!

Weltus, trouwens... Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 01:36

Uhmmm...Weltus? Verward Wat bedoel je daarmee?
Overigens zijn alle spullen te koop, en kom ik gelukkig ook wel op bepaalde plaatsen (anders wel mensen die bij mij op stal staan, dus die zouden het dan voor me mee kunnen nemen).

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 11:34

hihi, ik was moe, ik bedoelde weltrus(ten)..... Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 11:36

jeddah schreef:
hihi, ik was moe, ik bedoelde weltrus(ten)..... Haha!


Ah....had die R er nou nog tussen gestaan, had ik het waarschijnlijk wel gesnapt Haha!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 01:26

Als je een gewoon leren halster koopt, koop em dan aan de kleine kant, want een showhalter hoort hoog en glad om het hoofd te zitten, niet zoals je normaal een stalhalter draagt.
Hier een voorbeeld van hoe een showhalter ongeveer hoort te zitten.
[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/2690662085 [/img]

Omdat een gewoon halter meestal maar op 1 of 2 punten verstelbaar is in plaats van de 5 verstelpunten van een showhalter, zul je dus om de juiste pasvorm te krijgen een wat 'te klein' halter moeten kopen...

De hengstenketting hoeft overigens niet persé onder z'n kin door. Als je paard gewoon gehoorzaam is en netjes naast je blijft lopen mag je de ketting ook door de ring heen halen en de musketon weer aan de 'onderkant' van de ketting vast maken (snap je).
Op deze foto zit de lijn gewoon met de musketon aan het halter, maar dat was puur even voor de foto... met showen is dat lastig omdat je je paard dan aan de ketting moet vasthouden. Vandaar dat je'm dus 'dubbel' doet als je'm niet onder z'n kin door doet.

Hoop dat het zo duidelijk is...
~Francis~

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 01:35

Behalve het vastmaakverhaal snap ik het halster euvel (je moet halster en halter niet door elkaar heen halen hè, Francis? Knipoog ). Een showhalster is dus op meerdere plaatsen verstelbaar (5 plaatsen?!?! Verward ). Wat kost zo'n showhalster ongeveer? Ik ben niet te beroerd om zo'n ding aan te schaffen aangezien ik toch niet voor joker wil lopen, maar ben ook niet bereid er héél erg veel geld aan uit te geven. "Wat vind je dan een redelijke prijs?" Nou...aangezien het toch wel meer dan 1 wedstrijdje wordt vind ik 75 tot 100 gulden wel the max Haha!

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Showhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 01:59

Nou nou voor die prijs koopje dus echt geen showhalster
Een beetje showhalster begint bij ongeveer 200/250 Euro en dat is nog niet eens het duurste
Maar daar kom je toch aardig mee voor de dag

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 02:03

Ja maar 450 piek was ik er niet van plan om uit te geven! Bloos Misschien kan ik van iemand een leuk showhalster lenen voor mijn wedstrijdje. Dan zit ik er toch wel even behoorlijk naast met mijn 75 tot 100 gulden! Ben ik even een krent zeg Haha!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:29

Wat je wel kunt doen is op eBay.com kijken, de Amerikaanse eBay. Ik heb daar een horse size én een yearling size showhalter gekocht, de één voor ong. 170 gulden (incl. verzenden) en de ander voor ong. 125 gulden... en beide halsters zijn dus van superkwaliteit... het horsesize halster is er één die hier meer dan 500 gulden zou moeten kosten!
Als je bied moet je wel eerst checken of je met je creditcard kunt betalen (via PayPal of BidPay o.i.d.) en of de verkoper naar Europa wil versturen. Meestal staat er bij dat ze alleen binnen de US versturen, maar ik heb inmiddels al heel wat spulletjes daar vandaan laten komen, en als je ze mailt met de vraag of ze naar Nederland willen versturen als je de werkelijke portokosten betaald, willen ze dat bijna allemaal wel. Ik heb er nog maar één gehad die dat écht niet wilde.
Je moet alleen wel de beschikking hebben over een creditcard, want via de bank geld over maken naar de US kost je ruim 30 gulden extra aan bankkosten... had ik dus met m'n eerst showhalster dat ik liet komen... was ik toch weer iets duurder uit dan gepland, maar goed...vergeleken wat ' ie hier moest kosten was het nog goedkoop...

Veel mensen vinden het eng om met creditcard via internet te betalen, maar als je het via die speciale sites als PayPal doet gaat dat vlekkenloos!
Ik heb al heel wat spulletjes gekocht op eBay, en alles voor een fraktie van wat het hier kost. En ook gewoon nieuwe spullen. Veel bedrijven gooien daar hun 'uitverkoopjes' in de veiling. Ik heb voor een vriendin al meerdere showjasjes en slinky's laten komen, en zelf heb ik dus twee showhalsters, een sleazy (zo'n lycra hood) een slinky (zo'n pleasure-truitje zeg maar), number pins en zo nog wat meer van dat kleine spul gekocht. Grote dingen als een zadel ofzo, moet je niet doen, maar een showhalster kun je er prima kopen. Voor m'n vriendin had ik echt mazzel, een showhalster voor nog geen 100 piek, en écht mooie kwaliteit hoor!
Hier is een rechtstreekse link naar de 'western-afdeling'.... neus maar es rond. Heb je nog een mooi showhoofdstelletje nodig ofzo... Tong uitsteken of een showpad, ook heel voordelig daar... Knipoog http://listings.ebay.com/aw/plistings/list/all/category3161/index.html

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 10:35

Dat wordt een probleem, aangezien wij geen creditcard hebben Frusty Ik heb al tegen mijn ma gezegd dat ze een keer zo'n ding moest aanvragen, en dat we die alleen maar voor dit soort doeleinden zouden gebruiken, maar ze wil er niet aan Frusty

Even rondneuzen en misschien dat ik er op een andere manier aan kan komen.

Wat zijn overigens de portkosten vanuit Amerika hierheen?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:48

Probeer het bij ebay duitsland www.ebay.de Daar heb ik ze ook wel gezien. Een beetje tricky maar het werkt wel is gewoon geld in een envelopje opsturen. heb ik al meerdere malen gedaan. Verzendkosten uit duitsland zijn ongeveer 14 euro aangetekend of 8 euro gewoon.

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 12:23

Worldgiro naar USA kost Euro 9,50 als je voor beide kanten de kosten op je neemt anders Euro 7,50. Boekje is gratis te verkrijgen bij de Giro (als je daar een rekening hebt tenminste). Bij de banken kun je ook geld over(laten)maken maar ik weet niet wat dat kost. Money-order via het Postkantoor is schrikbarend duur.

Voor verzendkosten is USPS het goedkoopst
http://ircalc.usps.gov/weight.asp?Contents=1
zoek Nederland op en typ het gewicht in (pound = 0,454 kg)

Meestal komen kleine pakjes gratis door de douane, maar als je pech hebt moet je 19+4% BTW en accijns betalen (aan de Postbode).

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 12:35

Een goedkope manier kan ook divoza zijn.
Het zal dan wel niet zulke kwaliteit zijn maar als je toch maar 1x meedoet.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 17:14

De kosten die ik moest betalen toen ik het één keer via de giro deed kwamen op meer als 30 gulden (voor 'beide kanten') Dat is dus behoorlijk.
De meeste dingen die ik tot nu toe heb laten komen kosten qua shipping tussen de $10 en $15. Het verschilt ook nogal waar uit amerika het vandaan komt. Het éne halster kostte me ruim $15 shipping en het andere nog geen $10...
Ik heb nog geen één keer meegemaakt dat ik extra kosten moest betalen aan BTW, invoerrechten of wat dan ook...
Als het goed ik krijg ik binnenkort twee showpads voor een vriendin binnen. Dat is dan een wat groter pak... kijken of het dan wel moet.