Clinics!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:54

Sugarmiss"]
[quote="blaze schreef:
als je traind doe je maar wat je wil met je reins Haha!
op wedstrijd zijn er regels Cool
simple as that


AQHA-rulebook par. 463.d..."may be shown with one or both hands. If riding with two hands reins must be crossedwith the tails of the rainson the opposite side of the neck. The riders hands should be carried near the pommel and not further then 4 inches (10 cm) out on either side of the saddle horn. Riders hand must be steady with very limited movement."

Hier staat dus nergens dat je de teugels vast moet houden zoals jij zegt. en je mag ze dus gewoon gekruist één per hand vasthouden.
[/quote]
pffffffffff ja sm je hebt gelijk Gaaaap
rij zo maar een proef en kijk of het mag Cool


DubbelFun

Berichten: 88597
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:58

Zullen we het bij het topic houden...


Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:10

Sugarmiss schreef:
Zullen we het bij het topic houden...


Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel



verwijder al mijn berichten maar
als we raar gaan doen over prive zaken than i get really pissed Boos!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:12

Blaze, je bent onverbeterlijk en daar hebben we allemaal medelijden mee. Huilen
Ondertussen gaan wij gewoon verder waar we mee bezig zijn want de enige die daar problemen mee heeft ben jij , en daar hebben wij nou net geen boodschap aan Schijnheilig

Sorry SM, moest ik nog ff kwijt...... Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:14

oke sugarmiss.
ik zal niet meer lastig zijn
ik heb hier een fijne tijd gehad
ik weet dat het misschien laf is , maar ik verdwijn hier
sommige beloftes, de een noemt het beloftes , de andere dreigementen( is nu verwijderd) van personen moet je serieus nemen. en ik denk dat dit persoon serieus is
dus misschien tot ziens
doei allemaal
Laatst bijgewerkt door Jos op 13-05-02 08:52, in het totaal 2 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88597
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:16

Jos schreef:
oke sugarmiss.
ik zal niet meer lastig zijn
ik heb hier een fijne tijd gehad
ik weet dat het misschien laf is , maar ik verdwijn hier
sommige beloftes van personen moet je serieus nemen. en ik denk dat dit persoon serieus is
dus misschien tot ziens
doei allemaal


Nou Blaze ik geloof dat ik voor velen spreek als ik zeg "blaze bedankt" Frusty

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:50

vera schreef:
Blaze, je bent onverbeterlijk en daar hebben we allemaal medelijden mee. Huilen
Ondertussen gaan wij gewoon verder waar we mee bezig zijn want de enige die daar problemen mee heeft ben jij , en daar hebben wij nou net geen boodschap aan Schijnheilig

Sorry SM, moest ik nog ff kwijt...... Knipoog

Het enige waar ik problemen mee heb is dat beginnende (wedstrijd)ruiters die logischerwijze fouten maken daar niet op gewezen worden bij oefenwedstrijden en dus denken dat als ze 1e of 2e zijn zo door kunnen naar een wran wedstrijd,maar er daar dan achterkomen dat er veel meer bij komt kijken.daardoor gefrustreerd huiswaarts gaan en niet meer de moed hebben om weer te starten.
Waar ik nog meer moeite mee heb is dat mensen zich gaan bemoeien met prive zaken als ze blijkbaar hun gelijk niet kunnen halen,de enige harde woorden die zijn gevallen zijn naar aanleiding daarvan.
Maar mij belde net een *echte* trainer die gevolgt had wat gebeurde hier op bokt en zei de ware woorden *als je opbouwende kritiek negatief wil laten klinken is dat heel makkelijk,vandaar dat ik niet meer reageer op topics* helaas heefthij/zij wel een beetje gelijk.
maar tevens moet ik er aan toevoegen dat eigenlijk maar een handvol mijn bericht zo negatief vind want afgaande op de PB's die ik krijg , waar mijn gelijk wodt bevestigd,ben ik nog niet zo verkeerd bezig.men doet het niet openbaar om te vermijden dat mensen zo als jullie ook hun onderuit proberen te halen,Blaze kan het hebben en als men vlucht voor me dan blijkt wederom dat niet bij mij maar bij anderen iets niet in orde is.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:50

vera schreef:
Ik heb twee clinics van Sil gedaan en ik heb toen geen vierkant gehad, dat was er niet. Daarnaast ben ik ook niet door het hek gegaan omdat mijn paard er nog niet aan toe was. Tong uitsteken Zo heb ik ook nooit een vlag gehezen of in jog balkjes gelopen. Genoeg stof om weer thuis te oefenen.

De L- hebben we toen wel gedaan, en iid, tijdens de wedstrijd vergeet je toch weer een hoop Haha!
Maar So What; we hadden een leuke en vooral leerzame dag, dat was de hele opzet van deze wedstrijd. Ik ben wel door de jury aangesproken over mijn pleasure, een tip waar ik heel blij mee was.
Maarja, als je langs de kant zit dan zie je de dingen weer anders dan dat je op je paard zit. Haha!


200% mee eens! Sterker nog van Sil mogen we niet eens door het hek als we er nog niet aan toe zijn. Haha!
Tips heb ik helaas niet gehad, had ik wel graag willen hebben. Dit wordt wel gedaan op madepolder.

En voor Blaze:
Wees blij dat deze mensen niet op een WRAN wedstrijd komen. Op deze onderlinge kunnen we tenminste kijken hoe zo'n wedstrijd in zijn werk gaat (niet iedere trainer heeft tijd/zin om zijn leerling daarin te instrueren) en tot de conclusie komen dat we er nog lang niet zijn.

Mijn instructrice heeft geprobeerd mij naar oud-beijerland te loodsen, gelukkig was ik zelf zo slim om niet te gaan omdat ik wist dat het niveau daar way boven ons kunnen zou liggen.
Qua trainen blijven we helaas hangen op pleasure in de les, trailparcours was pas de dag voor de wedstrijd klaar, dus veel hebben we niet meer kunnen oefenen. En wendingen om voor en achterhand heb ik van Sil geleerd, niet van mijn instructrice (ivm de overige lesklanten die nog niet zo ver zijn).
En ook paarden kunnen plankenkoorts krijgen. Die van mij had het helemaal gehad toen ze ontdekte dat ze wéér moest presteren, na een pauze van 2 uur. Tsja en als het dan niet meewerkt die 460 kilo kun je alleen nog maar je best doen het er zo netjes mogelijk uit laten zien. En het is niet fijn hoor je paardje zo in paniek te voelen en op dat moment niks mogen doen (officieel niet eens een kalmerend kriebeltje in de nek).

Ik heb er in ieder geval veel van geleerd, mijn beestje ook. Ik weet welke punten ik aan moet werken thuis en welke onderdelen we wel en niet kunnen.

Dus Jos, laat je niet uit het veld slaan, er zijn heel veel mensen heel erg blij met jou.

Tot snel weer ziens.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:12

Blaze"]
Het enige waar ik problemen mee heb is dat beginnende (wedstrijd)ruiters die logischerwijze fouten maken daar niet op gewezen worden bij oefenwedstrijden en dus denken dat als ze 1e of 2e zijn zo door kunnen naar een wran wedstrijd,maar er daar dan achterkomen dat er veel meer bij komt kijken.daardoor gefrustreerd huiswaarts gaan en niet meer de moed hebben om weer te starten.
[/quote]

Ik zal hiermee ongetwijfeld de woede van andere bokkers op mijn nek halen, maar Blaze heeft wel gelijk!

[quote="Blaze"]
Maar mij belde net een *echte* trainer die gevolgt had wat gebeurde hier op bokt en zei de ware woorden *als je opbouwende kritiek negatief wil laten klinken is dat heel makkelijk,vandaar dat ik niet meer reageer op topics* helaas heefthij/zij wel een beetje gelijk.
[/quote]

Ik zou graag willen dat mijn instructrice was komen kijken om evt aanwijzingen te geven en te kijken waar we verder mee kunnen in de les. Helaas kan ik ahv mijn plaatsing ook niet vertellen aan haar wat ik fout deed want ik weet het niet. Mijn paardje raakte in paniek in de trail en thats it (waarsch teveel geoefend). Meer kan ik haar ook niet vertellen. Ik weet dat meer combinaties hier last van hadden en zelfs geholpen moesten worden door de jury.

[quote="Blaze schreef:
maar tevens moet ik er aan toevoegen dat eigenlijk maar een handvol mijn bericht zo negatief vind want afgaande op de PB's die ik krijg , waar mijn gelijk wodt bevestigd,ben ik nog niet zo verkeerd bezig.men doet het niet openbaar om te vermijden dat mensen zo als jullie ook hun onderuit proberen te halen,Blaze kan het hebben en als men vlucht voor me dan blijkt wederom dat niet bij mij maar bij anderen iets niet in orde is.


Ik doe het dus gewoon in het openbaar. Denk dat er juist meer van dit soort groene beginners wedstrijden georganiseerd moeten worden. Niet zozeer om zelf aan mee te doen (heb geen wedstrijd mentaliteit/ambities) maar wel om deze ruiters en paarden voor te bereiden op het echte werk.
En om die ruiters gelegenheid te geven "wedstrijdritme" te krijgen.
En idd met commentaar/tips van de jury of tribunejury om zo te weten wat er verbeterd kan worden. Anders leer je er nog niks van Haha! .

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:36

nou vippie dat was nou ook de originele gedachte achter Leusden.
gezamelijk trainen en neem je eigen trainer ook eens mee.
de enige trainers die hier gehoor aan gegeven hebben zijn jan claudia en jos geweest,maar doordat de ruiters nog te verlegen waren om vragen aan elkaar te stellen tijdens het rijden,werd het een meeting,dat is de reden waarom we zijn overgestapt naar de clinic/huiswerk formule.
ook omdat we de regels niet zo nauwgezet volgden,pas om half zeven starten b.v. , inplaats van 1700 aanwezig en 1800 clinic,is het een rommelig geheel geworden,en het grootste probleem was dat pas thuis gezegd werd hoe ze erover dachten en dat verzande in alleen commentaar geven,b.v. die reed daarmee,en dat vind ik niet goed,en die reed zo,dat doe ik anders,terwijl de opzet was dat direct op de avond zelf te vragen en te antwoorden.

Leusden is bedoeldt om die rijders te activeren om zich beter te orienteren om te zien,wat te doen voordat er beginnerswedstrijden gereden zou worden,en na een periode zouden we een aantal wedstrijden houden in Leusden zeg maar onderlinge wedstrijdjes.
dat vind ik nog steeds een prioriteit in de westernsport.

groetjes
Rinus

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:42

Waarom zou iemand daar woedend om worden?
Het ligt er maar aan hoe je je mening uit. Dat kan fatsoenlijk zijn en zeer kwetsend/beledigend. Bij dat laatste lijkt het me alleen de kick voor jezelf dat je zo stoer bent het toch allemaal maar mooi even te zeggen. Oplossingen worden dan niet aangedragen, het gaat er alleen om zo hard mogelijk te schoppen.
Dat trainers/instructeurs niet aanwezig zijn kan ik me wel voorstellen. Ze hebben zelf ook bezigheden en als ze met al hun leerlingen meemoeten hebben ze ook geen tijd om les te geven. Als ze wel aanwezig zijn is dat gewoon mooi meegenomen.
Dat je paard in de stress schiet, lijkt mij een reden om vaker mee te doen. Het kan er alleen maar beter van worden.
En de opmerking dat een "echte" trainer Blaze opbelde om hem te vertellen hoe goed hij het allemaal verteld vind ik larie. Wanneer ben je echt? Als je anoniem blijft?

DubbelFun

Berichten: 88597
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 14:04

vippie schreef:
En het is niet fijn hoor je paardje zo in paniek te voelen en op dat moment niks mogen doen (officieel niet eens een kalmerend kriebeltje in de nek).


Ik vind dat bij een beginnerswedstrijd dit soort regels niet van toepassing zouden moeten zijn. Overigens kan een wedstrijdleiding deze regels zelfs aanpassen en vooral duidelijk kenbaar maken, zolang ze niet kiezen voor WRAN-approved.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 15:51

Carys schreef:
Dat trainers/instructeurs niet aanwezig zijn kan ik me wel voorstellen. Ze hebben zelf ook bezigheden en als ze met al hun leerlingen meemoeten hebben ze ook geen tijd om les te geven. Als ze wel aanwezig zijn is dat gewoon mooi meegenomen.

Dat je paard in de stress schiet, lijkt mij een reden om vaker mee te doen. Het kan er alleen maar beter van worden.


Nee een instructeur kan idd niet met iedere leerling meegaan. maar als het een eerste wedstrijdje is is een beetje begleiding toch wel leuk (even zeggen wat de onderdelen inhouden en wat je kunt verwachten, of je moet groeten naar de jury enz enz), gewoon de kleine dingetjes die een ruiter wat meer zelfvertrouwen geven op zijn eerste wedstrijd. Dit kan ook in de les. Zo wist ik niet dat na de 3 gangen bij de line-up achterwaarts werd gevraagd bij de pleasure. Pikant deail lijkt me wat toch wel even verteld had mogen worden Verward .
Sta je wel even voor paal voor de jury als je niet weet wat de bedoeling is Haha! .

En wat de stress, dit was wel te verklaren: de week ervoor 2 demonstraties trail gehad (die gingen wel goed), van stal verhuisd met als gevolg een gestreste pony Boos! die de hele bak doorbokt de hele week voorafgaand aan de wedstrijd, terwijl er normaal een klein kind op kan rijden.
Al met al geen dagen om je lekker rustig voor te bereiden op een wedstrijdje. Maar volgende keer beter *LOL* ! Ik wist dit van te voren dat ze zou flippen dus vindt dat ze het nog netjes gedaan heeft daar (ze kwam wonder boven wonder aardig tot rust bij Jos).

En vaker meedoen, ja ik zou wel willen, maar dan moeten er wel meer van dit soort wedstrijdjes georganiseerd worden, en daar ligt nou net het probleem. Of ze worden niet georganiseerd of ze zijn te ver weg of ik heb die dag al wat anders (of mijn chauffeur).

Daarbij rij ik nog steeds voor de lol en ze is nog heel jong (4 net geworden) dus ik heb de tijd. Wedstrijden vindt ik leuk, maar niet elke week, ik zie het voor mezelf meer als graadmeter om te kijken wat we nog moeten leren en wat we al kunnen en of we op de goede weg zitten.

Bij Jos heb ik 5 mei gemerkt dat we verder zijn dan we dachten, dat ze toch goed presteerd in een "vreemde" omgeving en dat we nu toch echt met het hek moeten gaan oefenen Bloos . Ze is echt met sprongen vooruit gegaan de afgelopen maanden, leuk om te zien en te horen.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:00

Sugarmiss"]
[quote="vippie schreef:
En het is niet fijn hoor je paardje zo in paniek te voelen en op dat moment niks mogen doen (officieel niet eens een kalmerend kriebeltje in de nek).


Ik vind dat bij een beginnerswedstrijd dit soort regels niet van toepassing zouden moeten zijn. Overigens kan een wedstrijdleiding deze regels zelfs aanpassen en vooral duidelijk kenbaar maken, zolang ze niet kiezen voor WRAN-approved.
[/quote]

Ik heb geen idee of dat wel/niet mocht. Bij gebrek aan regelement hou ik het WRAN regelement maar aan, dan heb ik tenminste een richtlijn.

Want hoe zit het bv met peesbeschermers. Eigenlijk MOET ik die dragen (nou ja Tjo dan) van de veearts ivm gigaschieffels en het voorkomen van groter worden daarvan. Maar ik begreep dat je die niet om mag met pleasure en trail. Klopt dat? en krijg je puntenaftrek als je ze wel omlaat voor de gezondheid van je paardje?

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:33

Kun je niet stiekum met je pinkie een beetje kriebelen? Opletten dat ze het niet zien dus Knipoog Hoor wel vaker van dergelijke trucjes, kwestie van handig zijn Tong uitsteken
Wat betreft de beenbeschermers zou ik ze alleen in de wedstrijdbak aflaten. Als hij in het weiland loopt heeft hij ze toch ook niet om?
ALS ik ooit ergens aan mee ga doen (Valium please) ga ik eerst langs de bak kamperen en zeer goed opletten. Oefenen van te voren in de les is ook een optie, doet mijn dochter ook voor een proef.
Poe, poe, leuke hobby he.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 18:22

[quote="Blaze]Het enige waar ik problemen mee heb is dat beginnende (wedstrijd)ruiters die logischerwijze fouten maken daar niet op gewezen worden bij oefenwedstrijden en dus denken dat als ze 1e of 2e zijn zo door kunnen naar een wran wedstrijd,maar er daar dan achterkomen dat er veel meer bij komt kijken.daardoor gefrustreerd huiswaarts gaan en niet meer de moed hebben om weer te starten.[/quote]
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich na deze oefenwedstrijd goed genoeg achten om een WRAN wedstrijd te gaan rijden. Juist door het rijden van dit soort wedstrijden merk je hoe een eind je nog verwijderd bent van enige controle over de situatie en hoe weinig je nog weet. Maar misschien spreek ik alleen maar voor mijzelf als jouw ervaring anders is.

[quote="Blaze]maar tevens moet ik er aan toevoegen dat eigenlijk maar een handvol mijn bericht zo negatief vind want afgaande op de PB's die ik krijg , waar mijn gelijk wodt bevestigd,ben ik nog niet zo verkeerd bezig.men doet het niet openbaar om te vermijden dat mensen zo als jullie ook hun onderuit proberen te halen,Blaze kan het hebben en als men vlucht voor me dan blijkt wederom dat niet bij mij maar bij anderen iets niet in orde is.[/quote]Ik vind een reactie in het openbaar een stuk eerlijker dan een PB en als deze mensen het allemaal met jou eens zijn dan zouden ze je moeten steunen en ons kunnen informeren waarom wij het niet bij het rechte eind hebben.
Maar Blaze, zolang je mensen kwetst (moedwillig of niet) gaat er toch iets niet goed en dat is verdomd jammer. Je moet toch toegeven dat bijna alle topics waar jij aan meedoet, er op een of andere wijze een enorme discussie ontstaat over jouw teksten.

[quote="Blaze]Iemand de grond in boren noem ik bv dat ik zou zeggen waarom rijd iemand met een hand als hij/zij het paard niet kan controleren,en noem dan ook nog de naam,maar dat doe ik niet omdat dat iets is wat de ruiter echt wel zelf in de gaten heeft.[/quote]

Je mag mijn naam best wel noemen hoor, lig ik niet wakker van. Zal ik je ook even uitleggen; thuis loopt hij fantastisch op shanks en kan ik hem alles laten doen met zijn koppie lekker laag. Op een wedstrijd denkt hij daar heel anders over. Vandaar dat ik dat nu probeer op en oefenwedstrijd, die zijn daar namelijk voor. Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers