Clinics!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:49

Jos schreef:
dankjewel voor je uitleg Blaze.
Ik ben weer heel wat wijzer geworden.


Gelukkig was dit nog maar een beginners wedstrijd. en geen NK,
waar sommige ruiters aan meedoen die het woord "Pleasure" en "Horsemanship" nog niet helemaal goed begrijpen , maar wel dat onderdeel starten.

misschien leuk voor een clinic Knipoog Haha!



Toch altijd weer leuk je reactie Cool jammer dat het zelden iets toevoegt
zeker van jou had ik meer verwacht maar helaas Cool
Als jij al niet begrijpt wat ik schrijf dan heb ik sterk mijn twijfels of het is over gekomen wat ik bedoel,maarja zal wel aan mijn limburgse afkomst liggen Knipoog je stupide opmerking over het nk is alweer eens helemaal misplaatst want als niemand in een beginners wedstijd de deelnemers attent maakt op wat er fout is dan zullen zij de volgende zijn op een Nk dat niet weet wat ze moeten doen ,en dan gaat de lol er snel vanaf.maarja voor veel *trainers is het blijkbaar belangrijker te kunnen zeggen dat ze heeeeeeeeeeeeeel veel lessen geven inplaats dat ze iemand echt begeleiden naar een wedstrijd toe.jammer Huilen

En Vera leuk dat de jury je heeft aangesproken en fijn dat je de tip kunt gebruiken maar nee is zie het aan de kant zeker niet anders er waren teveel dingen die niet werden besproken door de een of andere.


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:24

ja, zo zag ik in Oud Beijerland ook weer iemand die gediskwalificeerd werd omdat zijn kinriempje verkeerd zat. Is toch jammer. Had iemand hem op kunnen wijzen Schijnheilig Lips are sealed

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:49

Blaze: bedankt voor je duidelijke uitleg over de gekruiste teugels.

Al moet ik nog wel even kwijt dat toen ik net les kreeg (jazeker ooit heb ik ook les gehad Haha! ) heb ik ook een andere teugelvoering geleerd op 2 handen. Ze had er ook een naam voor maar die ben ik vergeten Verward Die teugelvoering gebruikte je om je paard kleine rondjes te laten lopen (stap/jog) en je moest als het ware de teugel met je ander hand aanhalen en de teugel via je duim korter maken. Het leek een beetje op wat menners doen als ze de bocht om sturen.

Misschien dat het iemand bekend voorkomt Verward

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:02

Sugarmiss schreef:
Blaze: bedankt voor je duidelijke uitleg over de gekruiste teugels.

Al moet ik nog wel even kwijt dat toen ik net les kreeg (jazeker ooit heb ik ook les gehad Haha! ) heb ik ook een andere teugelvoering geleerd op 2 handen. Ze had er ook een naam voor maar die ben ik vergeten Verward Die teugelvoering gebruikte je om je paard kleine rondjes te laten lopen (stap/jog) en je moest als het ware de teugel met je ander hand aanhalen en de teugel via je duim korter maken. Het leek een beetje op wat menners doen als ze de bocht om sturen.

Misschien dat het iemand bekend voorkomt Verward



als je traind doe je maar wat je wil met je reins Haha!
op wedstrijd zijn er regels Cool
simple as that

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 07:18

ik kijk liever naar de dingen die goed zijn gegaan.
i.p.v een opsomming te geven van wat er allemaal fout was.

het is makkelijker om een persoon de grond in te boren dan een compliment te geven.

ook bij wedstrijden en clinics.

voor veel mensen is het al een hele stap om mee te doen aan een wedstrijd of clinic.
als je ze dan gaat overvallen met wat er allemaal niet goed ging , gaat er een heel ongelukkig persoon naar huis.
het lijkt mij prettiger om in de volgende lessen op subtiele wijze te werken aan de dingen die nog niet helemaal goed gingen.
je kan ook schrijven "helemaal niet goed gingen"
het zijn dezelfde woorden , maar een iets andere volgorde.
het effect van de volgorde kan voor veel mensen het verschil zijn tussen een *LOL* of een Huilen

ik denk dat de meeste mensen die na afloop van deze "wedstrijd" naar huis zijn gegaan, gegroeid zijn in hun eigenwaarde.
dit kan volgens mij alleen maar positief werken op je verdere manier van rijden.

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 09:45


WSW

Berichten: 324
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: marum

Clinics!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 11:03

Beste allemaal,
Als ik dit alles lees word me wel duidelijk dat de meesten van jullie nog erg onzeker zijn.
Ik weet dat in elke sport de sport van het discussiëren meer deelnemers heeft dan echte beoefenaars....
Jullie maken je allemaal zo druk over wie gelijk heeft of niet, dat jullie vast niet veel tijd meer over hebben om te leren!!!
Iedereen leert op zijn of haar manier, en iedereen pikt dingen op verschillende manieren op, niet iedere goede ruiter is een goede trainer, niet iedere goede trainer is een goede instructeur!
Zie toch eens het verschil! Zie toch eens onderscheidt!!
Zelfs van fouten leer je, of deze nu door anderen gemaakt worden of door jezelf, alleen als je je eigen fouten herkent heb je weer wat geleerd.
Bij wedstrijden kan er ook van alles fout gaan, zelfs al heb je ervaring, je hebt óók met je paard te maken, én met zenuwe ( ik ken er zelfs die na jaren van succes nog steeds doodnerveus zijn, dat is vaak zelfs heel begrijpelijk).
Ik erger me maar aan één ding....als alles fout loopt geef dan niet een ander de schuld, of dit nu je paard is of je trainer, je bent er bijna altijd zelf verantwoordelijk voor.
Zoek eerst de fout bij jezelf voor je begint te mekkeren. Dan heb je meestal al weer wat geleerd.
Voor iedereen geldt dat je een goede basis moet hebben om iets op te kunnen bouwen!
Waar je die basis vandaan haalt, dat maakt niet uit, zolang je er maar tevreden over bent, en het begrijpelijk is wat je doet, als je iets niet begrijpt moet je het kunnen vragen, en moet je er antwoord op kunnen krijgen, alleen zo kun je verder en heb je er ook wat aan.
Zo kan een sport groeien.
Paardrijden leer je echt niet in één leven!!! Dus waar maak je je druk om....?
groetjes Diana

CAM LINK: http://www.marestare.com/fcam.php?alias=westernstable
2015 breeding: Halo 11 maart, Tammy 16 maart

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 12:22

[quote="Moosie"][/quote]

ik ben het met Moosie eens Schijnheilig *LOL*

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 13:02

Al de kritiek van de tribune "ridders", terecht of onterecht is dus een reden om niet mee te doen. Niet aan een clinic, niet aan een beginnerswedstrijd of whatever. Er zijn blijkbaar altijd mensen die het beter kunnen en weten, of ze dat ooit hebben laten zien is een tweede. Ik geef eerlijk toe dat ik daar te onzeker voor ben en gezien mijn capaciteiten en die van mijn paarden hou ik het bij priveles en recratierijden. Als ik in een les met een bepaalde oefening vooruit ga, wordt me dat prijzend verteld, als het mis gaat krijg ik eerlijke hulp. Daar heb ik iets aan.
Ik ben nml. niet van plan mijn plezier en mijn levensgrote hobby te Misselijk door anderen die ook nog menen dit met uitvoerige beschrijvingen van ruiter en paard op het www te plaatsen.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 13:10

Citaat:
Waar je die basis vandaan haalt, dat maakt niet uit


Ik vind een goede basis wel erg belangrijk en waar je die vandaan haalt ook. Je leert tenslotte niet rijden vanuit een boek.
Ben meerdere malen op clinics geweest en er waren genoeg mensen bij die de basis niet beheerste(included me) grof weg omdat ze die basis van hun instructeur niet mee kregen.
Is Basis gelijk met een stang rijden? Of spinnen en stoppen terwijl het dier nog vast houd aan de teugels en weet ik veel meer.


Tuurlijk is het belangrijk dat je echt voor jezelf rijd, maar probeer je maar eens buiten te sluiten van al die kritiek. dat valt niet mee. en al helemaal niet omdat het gewoon pure hobby is.
Van opbouwende kritiek hebben sommige al helemaal niet gehoord.


De wedstrijdjes bij Jos vind ik een goed idee, en tuurlijk tijdjes je proef heb je zenuwen waardoor sommige hulpen anders over komen .
Maar je moet toch ergens beginnen lijkt mij.
oefenen baart kunst ,toch?

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 13:53

carys
speciaal voor jou en vast nog wel meerdere

"Beginners wedstrijden zonder publiek
in het donker met het licht uit"
Haha! Haha! Haha!

nee hoor ,ff serieus.
dit bedoel ik dus dat het al een hele prestatie is om een wedstrijd te starten met alle ogen op jou gericht.

Ik ga er zeker mee door om zulke wedstrijdjes te organiseren
alleen komt er bij de ingang van mijn erf een soort negativiteits detector Schijnheilig

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 14:35

Blaze schreef:

Toch altijd weer leuk je reactie Cool jammer dat het zelden iets toevoegt
zeker van jou had ik meer verwacht maar helaas Cool
Als jij al niet begrijpt wat ik schrijf dan heb ik sterk mijn twijfels of het is over gekomen wat ik bedoel

En Vera leuk dat de jury je heeft aangesproken en fijn dat je de tip kunt gebruiken maar nee is zie het aan de kant zeker niet anders er waren teveel dingen die niet werden besproken door de een of andere.


Ik snap het kennelijk net zo min als Jos Verward

Ik vind het een beetje ergerlijk dat je een goed initiatief op deze wijze bekritiseert! Het een eerste keer dat er bij Jos op dit niveau een oefenwedstrijd wordt georganiseerd. Wat mij betreft; niks dan lof Knipoog
Dat er dingen anders kunnen of beter; er zal niemand zijn die dit zal betwisten. Maar is dat niet altijd zo? Op het NK, ondanks dat het al vele malen is georganiseerd, blijft ook altijd kritiek.
Dit kan alleen maar werken als je kritiek opbouwend is en dat men er wat mee kan. Had die dag naar Jos toegestapt (je was er tenslotte lang genoeg) en het haar verteld, had zij haar visie kunnen geven en de jouwe kunnen aanhoren en was er wat constructiefs uit voortgekomen.

Nu zit je weer iets goed de grond in te boren en dat is zo makkelijk. Je roept altijd een hoop maar je hebt zelf je paard verkocht omdat je niet geschikt bent om wedstrijden te rijden ( je eigen woorden). Vind ik een nobele keuze maar zet dan je kennis, die je volgens jezelf bezit, om in iets daadwerkelijks ipv je achter je toetsenbord te verschuilen.

Ugh Verdrietig

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 14:47

voor het bovenstaande totaaaaaaaaaaaaal geen commentaar.

doe ik al een tijdje niet meer kunnen ze niet tegen.

organiseren jaja gaan we mee door.

en we hopen daar mee een goede basis neer te leggen voor al die ruiters.

maar commentaar nee nee dat doen we niet meer. Schijnheilig

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 18:50

mooooohooos!
joehoeoeoeoe!
flauwgevallen?
misselijk? Misselijk
of nog steeds sprakeloos Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 20:22

Carys schreef:
Al de kritiek van de tribune "ridders", terecht of onterecht is dus een reden om niet mee te doen. Niet aan een clinic, niet aan een beginnerswedstrijd of whatever


En WAAROM denk je dat zij aan de kant zitten, en jij in het zadel??????
Don't give up........

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:11

Jos schreef:
mooooohooos!
joehoeoeoeoe!
flauwgevallen?
misselijk? Misselijk
of nog steeds sprakeloos Lips are sealed



Van alles een beetje, soms ben ik er zo moe van. Het topic gaat over clinics maar dan is daar plots de beginnerswedstrijd van Jos waar we een vernietigend rapport over te lezen krijgen. Slapen
Gelukkig hebben de deelnemers er wel een leuke herinnering aan over gehouden.

Nu maar hopen dat er op de volgende beginnersoefenwedstrijd publiek is dat iets minder eisen stelt. Dan durf ik misschien ook te starten.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 12:10

blaze schreef:
als je traind doe je maar wat je wil met je reins Haha!
op wedstrijd zijn er regels Cool
simple as that


AQHA-rulebook par. 463.d..."may be shown with one or both hands. If riding with two hands reins must be crossedwith the tails of the rainson the opposite side of the neck. The riders hands should be carried near the pommel and not further then 4 inches (10 cm) out on either side of the saddle horn. Riders hand must be steady with very limited movement."

Hier staat dus nergens dat je de teugels vast moet houden zoals jij zegt. en je mag ze dus gewoon gekruist één per hand vasthouden.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 16:17

Vreemd.....Blaze is ineens nergens meer te bekennen..... Verward

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:42

misschien een weekendje weg Schijnheilig

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:52

Zeker een clinic geven Bloos

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:35

Jos schreef:
ik kijk liever naar de dingen die goed zijn gegaan.
i.p.v een opsomming te geven van wat er allemaal fout was.

het is makkelijker om een persoon de grond in te boren dan een compliment te geven.

ook bij wedstrijden en clinics.

voor veel mensen is het al een hele stap om mee te doen aan een wedstrijd of clinic.
als je ze dan gaat overvallen met wat er allemaal niet goed ging , gaat er een heel ongelukkig persoon naar huis.
het lijkt mij prettiger om in de volgende lessen op subtiele wijze te werken aan de dingen die nog niet helemaal goed gingen.
je kan ook schrijven "helemaal niet goed gingen"
het zijn dezelfde woorden , maar een iets andere volgorde.
het effect van de volgorde kan voor veel mensen het verschil zijn tussen een *LOL* of een Huilen

ik denk dat de meeste mensen die na afloop van deze "wedstrijd" naar huis zijn gegaan, gegroeid zijn in hun eigenwaarde.
dit kan volgens mij alleen maar positief werken op je verdere manier van rijden.

hmm blaze zou zijn woorden iets zorgvuldiger moeten kiezen??? DACHT HET NIET }> daar ben ik blaze voor Cool
natuurlijk zou een trainer de dingen die niet goed in praktijk gebracht werden tijdens de les kunnen verbeteren,alleen denk ik dat niet alle trainers er waren dus als de ruiter niet weet wat fout ging dan is er niets te verbeteren,dus!!!!!!!!! moet er iemand zijn die hun dat zegt.
Waren het allemaal klanten van jou??? ook dan werkt het niet want je hebt niet alles kunnen zien omdat het goed laten verlopen van zo een dag je niet in de gelegenheid steld om iedereen te bekijken.
Ik iemand de grond inboren????? heb geen mens of paard bij naam genoemd,alleen die ouwe dierenbeul }> En dat meisje die de reins verkeerdvast had reed voor de rest best netjes en denk niet dat omdat ik heb vermeld dat ze de teugels niet volgen regelement vasthoud nu nachtmerries heeft Slapen
Kijken naar de dingen die goed zijn gegaan????????? waarom Gaaaap de fouten moeten worden gesignaleerd daar leer je van.
Ze zijn naar huis gegaan en in hun eigenwaarde gegroeid!!!!! fijn vor ze Schijnheilig bij een volgende officieele wedstrijd zal dat dan teniet gedaan worden omdat de trainer vergeet te vermelden dat je bv een fout kinriempje aan hebt.

Maarja zeik maar rustig door ,ik kan het hebben Schijnheilig maar helaas heb ik toch gelijk Knipoog

PS
hoor net dat de regel betreffende de teugelvoering is veranderd (2001)
maarja door dat ik mezelf blijkbaar niet *geschikt *vond om wedstrijden te rijden heb ik dat gemist.zal het regelboek maar weer eens gaan bestuderen
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 12-05-02 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:40

Blaze schreef:
[Waren het allemaal klanten van jou??? ook dan werkt het niet want je hebt niet alles kunnen zien omdat het goed laten verlopen van zo een dag je niet in de gelegen heid steld om iedereen te bekijken.
[/quote]


nee ,het waren niet allemaal lesklanten van mij.
maar bij degene die van mij les krijgen hoef ik niet hun wedstrijd te gaan bekijken om te weten waar er in de les nog aan gewerkt moet worden Schijnheilig

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:48

vera"]
[quote="Blaze schreef:

Toch altijd weer leuk je reactie Cool jammer dat het zelden iets toevoegt
zeker van jou had ik meer verwacht maar helaas Cool
Als jij al niet begrijpt wat ik schrijf dan heb ik sterk mijn twijfels of het is over gekomen wat ik bedoel

En Vera leuk dat de jury je heeft aangesproken en fijn dat je de tip kunt gebruiken maar nee is zie het aan de kant zeker niet anders er waren teveel dingen die niet werden besproken door de een of andere.


Ik snap het kennelijk net zo min als Jos Verward

Ik vind het een beetje ergerlijk dat je een goed initiatief op deze wijze bekritiseert! Het een eerste keer dat er bij Jos op dit niveau een oefenwedstrijd wordt georganiseerd. Wat mij betreft; niks dan lof Knipoog
Dat er dingen anders kunnen of beter; er zal niemand zijn die dit zal betwisten. Maar is dat niet altijd zo? Op het NK, ondanks dat het al vele malen is georganiseerd, blijft ook altijd kritiek.
Dit kan alleen maar werken als je kritiek opbouwend is en dat men er wat mee kan. Had die dag naar Jos toegestapt (je was er tenslotte lang genoeg) en het haar verteld, had zij haar visie kunnen geven en de jouwe kunnen aanhoren en was er wat constructiefs uit voortgekomen.

Nu zit je weer iets goed de grond in te boren en dat is zo makkelijk. Je roept altijd een hoop maar je hebt zelf je paard verkocht omdat je niet geschikt bent om wedstrijden te rijden ( je eigen woorden). Vind ik een nobele keuze maar zet dan je kennis, die je volgens jezelf bezit, om in iets daadwerkelijks ipv je achter je toetsenbord te verschuilen.

Ugh Verdrietig
[/quote]

man man man Extreme duivel
waar heb ik kritiek geuit op de organisatie ????????? niet dus Cool
iets in de grond boren wat een gelul Gaaaap
en ja ik ben naar Jos toe gestapt en ja ik heb haar proberen uit te leggen wat ik denk dat er moet gebeuren maar ze had het te druk Knipoog
enja mijn bericht is nog steed constructief ,maar door dat jullie menen te moeten schrijven waar je s'nachts over droomd denkt men er dan anders over.lees mijn bericht nog een keer en quote dan de negatieve dingen Verward
Ze staan er niet.
en ik niet gechikt om wedstrijen te rijden hahahahahahaahahahahahahahah Cool waar haal je het vandaan Koe
zet mijn kennis in en wijs op dingen die niet goed zijn maar blijkbaar zijn jullie van suiker en erg gevoelig voor kritiek.
Iemand de grond in boren noem ik bv dat ik zou zeggen waarom rijd iemand met een hand als hij/zij het paard niet kan controleren,en noem dan ook nog de naam,maar dat doe ik niet omdat dat iets is wat de ruiter echt wel zelf in de gaten heeft. }>
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 12-05-02 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:50

Blaze schreef:
[hmm blaze zou zijn woorden iets zorgvuldiger moeten kiezen??? DACHT HET NIET }> daar ben ik blaze voor Cool
[/quote]


een Lovers Blaze is nog erger dan een Huilen Blaze
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:52

Moosie"]
[quote="Jos schreef:
mooooohooos!
joehoeoeoeoe!
flauwgevallen?
misselijk? Misselijk
of nog steeds sprakeloos Lips are sealed



Van alles een beetje, soms ben ik er zo moe van. Het topic gaat over clinics maar dan is daar plots de beginnerswedstrijd van Jos waar we een vernietigend rapport over te lezen krijgen. Slapen
Gelukkig hebben de deelnemers er wel een leuke herinnering aan over gehouden.

Nu maar hopen dat er op de volgende beginnersoefenwedstrijd publiek is dat iets minder eisen stelt. Dan durf ik misschien ook te starten.
[/quote]
vernietigend hahahahahahahahahahahahaah
minder eisen???????? man ik stel geen eisen ik geef aan waar iets te verbeteren valt voor de vele zogenaamde trainers.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 12-05-02 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers