welk bit...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

welk bit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 17:15

Ik vraag me af, na mijn bosalletje en m’n snafflebitje zijn Dreamer en ik bijna zo ver dat we over kunnen gaan op het eenhandig rijden. Sturen gaat lekker, Dream gaat goed opzij voor de teugel met een beetje ondersteuning van mijn been Cool . Ik hoef niet aan zijn mond te hangen, een lichte druk van mijn been is voldoende om het koppie laag te krijgen. Hij loopt lekker ontspannen op een losse teugel.. Lovers
Wat voor een bit is nu de beste opvolger van het snaffeltje? Ik heb nog een snaffle-shanks liggen, maar is het niet verstandiger om een stangetje met poort ofzo te nemen? Wie weet raad?


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 17:39


Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 19:25

Ik zoek dus ook een ander bit voor Carys. Liefst 1 met een rolletje in het midden. Ik heb afgelopen week een shank geprobeerd maar dat vond ze vreselijk en omdat ze nog wel eens een sprintje trekt durf ik haar daar ook niet mee in te houden. Zijn die Mylers in Nederland ook te koop in verschillende maten? Ze heeft een klein bekkie. Wat zijn jullie ervaring met een bit om mee te beginnen (ben haar aan het omrijden van engels naar western)?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:08

ik heb met met merrietje (ook een welsh) eerst een gewoon dubbel gebroken bit gebruikt, maar daar werdt ze helemaal gek van. Mijn instucteur adviseerde mij om met een scharenbitje te rijden, maar ik heb dat wel onder begeleiding gedaan anders vond ik het toch een beetje eng, omdat je best veel kracht kan zetten met zo'n bit. Ik ben pas overgegaan op dit bit na een half jaar, en ik moet zeggen dat ze nu echt super loopt, hed duurde wel een tijdje maar ze is echt vooruit gegaan. Overleg het met je instructeur wat het beste is voor jou en je paardje!!
Succes ermee!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:47

Ja hoor, je kunt Mylers gewoon in verschillende maten kopen....
En dat rolletje zit er ook bij, Fuego is er heel goed op gaan lopen en veel rustiger in zijn mond geworden.
Ik heb nu, naast een snaffle, ook een shank van Myler gekocht, ook independent side movement met een rolletje, morgen ga ik het proberen.... ben benieuwd Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 21:17

Ik heb ook een myler snaffle-shank en mijn paard en ik zijn er helemaal blij mee. Hij loopt er heerlijk relaxed mee en neemt hem makkelijk aan (voor mij een teken dat hij het een fijn bitje vindt)
Ik heb overigens ook een gewone snaffle en ook nog een stangetje met O-ringen en tongvrijheid. Ik gebruik ze alledrie. Ligt aan wat ik ga doen en waar ik zin in heb. Maar de shank is bij Banish favoriet hoor!

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers